|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 19.10.2009 17:44 |
Viestit: 5864 Paikkakunta: Lahti
|
artturi2 kirjoitti: Oma hankintani oli saman hintainen ostaessa eli nostetaan Leader pyörilleen mutta nyt kun se on kunnossa niin kuittinippu on jo mukavan paksuinen ja bx:ä ei ole enää halpa itsellekään.  Mut on se vaan komee vaikkei 16V:n lailla kulje 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 19.10.2009 21:05 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
niko kirjoitti: No tietysti! Kukapa ei tuntisi  ...ja aina vaan pahemmalta vaikuttaa.... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 08:08 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
No niin, nyt on ensimmäinen työmatka ajettu bexillä. Pari havaintoa heti kärkeen. Auto kuullostaa subarulta. Kone käy savuttaen ja ikäänkuin kolmella. Savu on aikalailla sinivoittoista. Liekö vika tulpissa, tulpanjohdoissa vai kaasarissa. Venakumit lienevät myös vaihtokunnossa. Saako kaasarin säädettyä noin pieleen? Jos vaikka koittaa löytää tyhjäkäyntiä siten, että jälkikäynnin estolta on johto irti... Toinen havainto oli glykoolin haju kabiinissa. Lienee lämppärin kennossa vuoto. Millainen tuo on vaihtaa? Onko ehjiä kennoja tarjolla? Ja vaihdevivustoa täytyy hieman säätää. Ei mene ykkönen päälle ilman pakkilukon kopelointia. Mutta ajo parani kilometri kilometriltä. Paikat vetristyy. Ja ehkä hydepumpun käyntikitinäkin hieman vaimeni...
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 09:02 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Sieltäkö se pilvi tänne leijaili? *köh köh* 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 09:17 |
Viestit: 2699
|
dieselflosse kirjoitti: ... hydepumpun käyntikitinä... Kiristä hihna.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 10:50 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
r_a_n_u kirjoitti: Kiristä hihna. Vaikutti jo aika kireältä...
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 11:01 |
Viestit: 2699
|
Kiristä niin paljon, että lakkaa vinkumasta.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 11:36 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
r_a_n_u kirjoitti: Kiristä niin paljon, että lakkaa vinkumasta. Eikö se käy jo laakerien päälle?
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 11:42 |
Viestit: 2699
|
Sen hihnan pitää olla kuin viulunkieli. Mutta, vaihda uusi hihna. Hihnan iästähän ei ole tietoa, kait? Ja uusi hihna tiukkaan. Ja kiristys heti, kun alkaa vinkumaan. Kun on varmuus hihnan kunnosta, niin sen jälkeen niin tiukkaan, ettei vingu.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Peksi
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 11:50 |
Viestit: 236
|
dieselflosse kirjoitti: No niin, nyt on ensimmäinen työmatka ajettu bexillä. Pari havaintoa heti kärkeen. Auto kuullostaa subarulta. Kone käy savuttaen ja ikäänkuin kolmella. Savu on aikalailla sinivoittoista. Liekö vika tulpissa, tulpanjohdoissa vai kaasarissa. Venakumit lienevät myös vaihtokunnossa. Saako kaasarin säädettyä noin pieleen? Jos vaikka koittaa löytää tyhjäkäyntiä siten, että jälkikäynnin estolta on johto irti... Toinen havainto oli glykoolin haju kabiinissa. Lienee lämppärin kennossa vuoto. Millainen tuo on vaihtaa? Onko ehjiä kennoja tarjolla? Ja vaihdevivustoa täytyy hieman säätää. Ei mene ykkönen päälle ilman pakkilukon kopelointia. Mutta ajo parani kilometri kilometriltä. Paikat vetristyy. Ja ehkä hydepumpun käyntikitinäkin hieman vaimeni...  Tämä on hauska juttu... juur näin.. harrasteautoilua parhaimmillaan!!!
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 12:01 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Peksi kirjoitti:  Tämä on hauska juttu... juur näin.. harrasteautoilua parhaimmillaan!!! Mitä, mitä... Tästä on harrasteet kaukana 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 21.10.2009 21:45 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Kävinpä moponetista uudet tulpat ja johdot. Niitä vaihdellessani havaitsin, että 1,2 pytyillä (vai mitenpäin lasketaan, siis jakohihnalta katsottuna) olevissa tulpissa oli kaunis väri, mutta 3,4 uivat -- öljyssä Liekö tulppien pimentymisestä johtuva juttu vai jostain muusta. Hieman tuo ehkä parani tulppahuollolla, muttei kokonaan. Lisää ajoa vaan, katsotaan miltä alkaa tuntumaan.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Lexa
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 22.10.2009 01:27 |
Viestit: 323 Paikkakunta: Kalafornia
|
Oisko öljytikun putki lähellä noita 3-4 tulppakoloja 
EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 22.10.2009 08:44 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Lexa kirjoitti: Oisko öljytikun putki lähellä noita 3-4 tulppakoloja  Onhan se. Öljyähän niissä koloissa toki oli. Mutta kastuvatko tulpat pois nostettaessa sen näköisesti, kuin olisi pää öljykanisteriin kastettu? Noh, tuo selviää, kun nostaa tulpan uudelleen ylös. Nythän niissä koloissa ei enää pitäisi olla niin paljon öljyä... Tämän päivän työmatkakokemukset kertovat, että kierroksilla kone käy ehkä astetta vähemmän subarusti , muttei kuitenkaan kuten pitäisi. Ja tyhjäkäynti ontuu edelleen pahasti ja samalla maisema täytyy sinisestä. Voisiko ihan finaalissa olevat venakumit aiheuttaa tuon vai tarvitaanko katkenneita männänrenkaita avuksi?
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 22.10.2009 09:17 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Lyhyt keskustelu yhden autoingenjöörikamraadin kanssa ajoi epäilemään falskaavia venttiilejä pytyssä tai parissa On kuulemma falskaavilla venakumeilla ajan kanssa taipumus poltella venttiilejä... Olisiko kenelläkään ehjää kantta jouten? Siis venttiileineen kaikkineen. Saattaisi olla helpointa vaihtaa koko kansi, eikä alkaa turaamaan tuon nykyisen kanssa. Ja kun ollaan edelleen liikkeellä ekobudjetilla... Ja jos jollakulla on kiinnostusta lähteä pitsapalkalla kaveriksi kannen vaihtohommaan, niin saapi ilmoittautua 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 22.10.2009 11:48 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Lexa
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 22.10.2009 11:51 |
Viestit: 323 Paikkakunta: Kalafornia
|
Tutun pappavainaan BX oli kerran jäädyttänyt huohottimen ja sen jälkeen rupes käymään huonosti, niin tarkistaessani ko. peliä, niin huomasin juuri tuon ilmiön tulppakoloissa. Tikku oli vielä hieman koholla putkesta - > öljyt pihalle -> koloihin osa.
EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 23.10.2009 13:43 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Tuo huohitinhuuru lienee tässäkin tapauksessa käynyt. Mutta koneen epätasaiseen käyntiin sillä ei liene vaikutusta. Kone käy "kolmella" alle 4000 kierroksilla, mikä on linjassa sen kanssa, että jokin/jotkin venttiilit vuotavat. Kovilla kierroksilla vuoto ei ehdi vaikuttaa => käy jotakuinkin normaalisti. Kävin laittamassa amin seisoskelemaan ja siinä samalla kyselin mahdollisuutta bexin katsastukseen ja seurauksiin nuista reiluista sinisistä savuista. Riski ajokiellosta oli liian suuri (kun sillä ei saa ajaa edes kotiin), jotten viitsinyt hommaan ryhtyä. Oli 7v poika muoassa ja kotiin 10km. Se ei pelaa, joka pelkää, joten kai se on revittävä kansi irti ja tartuttava tarjottuun vaihdokkaaseen. Riskinä on turha työ, jos autossa on kaikesta olettamuksista huolimatta vielä jokin fataali katsastuksen kaatava ominaisuus. Tätä menoa joku saa tästä keväällä edullisesti hyvän bexin 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 23.10.2009 13:49 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 hep. mulla on kunnostettu bexin bensakoneen kansi. siis käsitelty= vent+tiivarit + hiottu+ säädetty+ nokkastefa uusittu tarjous osoitteeseen varapostiloota@gmail.fihärpäke on noudettavissa hyvinkäältä mieluiten viikonloppuisin. 
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 23.10.2009 18:00 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
kokemjne kirjoitti: härpäke on noudettavissa hyvinkäältä mieluiten viikonloppuisin.  ...jolloin ehditte vielä vaihtamaan sen paikalleenkin yhdessä... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee Lähetetty: 23.10.2009 18:15 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
2cvkimmo kirjoitti: ...jolloin ehditte vielä vaihtamaan sen paikalleenkin yhdessä...  TUo on kyllä houkutteleva ajatus... Mitähän koke itse sanoo... 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon Lähetetty: 24.10.2009 14:37 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 en oo vielä korkannut yhtään olvia joten äkkiä haku päälle, en istu kuivin suin kovin pitkään. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon Lähetetty: 24.10.2009 14:40 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kaupan tekijäiseksi saa iskemättömän kansipahvinkin.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon Lähetetty: 24.10.2009 14:48 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
hep . soita joko 0400-610839 tai skypellä löydät nim. sukhoj takaa. olen koneella ja skype on auki
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon Lähetetty: 25.10.2009 14:23 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Koken kanssa juttelu vahvisti käsitystä, jotta laatutavaraa on tarjolla. Samalla kyllä hypätään pullakaffehintaisesta bexistä seuraavalle hintatasolle... Jospa tänään koittaisin raahautua talliin irroittelemaan epäillyn potilaan. Sen mukaan sitten viimeistellään mahdollinen kansikauppa.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
|
|