kaseva kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
CX 2400 IE automatique, joka kolmen päivän aikana haettiin kolmekertaa pajalle hinurilla uutena ja BX 19 GT, joka meni kaikki 34km [...]
Uuuh... Pahoittelen osittaista lainausta mutta en vaan voinut mitään kun peräkkäin mainitaan kaksi suosikkiani. Oi oi, jos nuo molemmat saisi uutena pihaan niin en tiedä mitä tekisin. Hienoja autoja! Oih ja voih.
Mieleistä autoa myös hinauttaa — tai korjaa — mielellään, ajamisen lisäksi.
Ollaan muuten aika kaukana aiheesta.
Näin se asia lähtee rönsyilemään ja ei varmasti joudu muusta, kuin CX aiheuttaa suuria tunteita.
Avataan nyt hiukan tuota vikaa, mikä aiheutti uuden IE automaatin kuoleman ensi päivästä lähtien. Vika oli hiukan haasteellinen löytää, kun autolla oli tarkoitus lähteä liikenteeseen, käynistyi hyvin, mutta kun oli lähdössä, niin sammui kuin saunalyhty. Ei uudestaan käyntiin ja hinuri paikalle ja lavetille. Korjaamon pihalle tullessaan käynnistyi joka kerta. Tätä pelleilyä jatkettiin todella kolme päivää, kunnes ilmeni, että tekee sen ainoastaan kuumana ja kun laittoi pakin päälle. Kone heilahti niin paljon ja kun johtosarjan sisältä oli johto poikki, niin kuoli. Hinurin lavalla jäähtyi sen verran, että veti johdon säikeet takaisin yhteen, jolloin taas alkoi pelittämään.
Tuo BX 19GT oli tosiaan niitä ensimmäisiä, eli vm. -85, siis kaasari versio vielä. Se meni silloisen tyttö ystäväni käyttöön, eikä autossa todella ollut moitittavaa, kun sinne tuli uusi kone ja laatikko. En muista enää, oliko tilattu erikseen, mutta siinä oli kuparin väriset sävylasit, mitkä oli tyylikkään näköiset. Omat ajamiseni sillä rajoittui lähinnä koneen rikkomiseen, kun oli varustettu kattoluukulla ja itse 188cm pitkänä jouduin olemaan kaksinkerroin sisällä, kun madalsi kattoa sen verran.