|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 20.10.2016 16:31 |
Viestit: 2161
|
Le_Dandy kirjoitti: Lainaa: CX:n läppärinkenno menee parinvuoden välein ja se on näppärästi suunniteltu, kun ensin otettiin pohjalevy ja sitten laitettiin kenno ja kaikki loput sen ympärille Oliko tuolle parin vuoden kestoiälle jokin perustelu? Vaihtaminenhan ei tuota pulmia, kun tekee asianmukaisen huoltoaukon konsolin sivuun ja vetää kennon ulos kuin kirjahyllystä. Odotan kyllä jännityksellä vuoden 1986 kennon hajoamista. Saattaa sen kennon kestävyyteen saatettu jo tehdä jotain tuotekehittelyä 1975-1986 välisenä aikana? Muistan hyvin takuu-aikana ja muutaman vuoden ikäisenä huoltoon tulleita CX:ä, joissa kenno vuosi ja muistaakseni tehtaan ohjeaika oli hurja, sen vaihdolle. Citroen asiakkaat tietysti joustavina olisivat varmaan ilahtuneet suht uuden autonsa huoltoluukusta konsolissa ja varmasti vieläkin esim. C5:n läppämoottoreiden vaihdossa, kun hiukan vaan kojetaulua veistellään? 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 20.10.2016 17:32 |
Viestit: 708
|
jaa minkä takia läppämoottoreiden vaihdossa tarvitsee veistellä?
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 20.10.2016 17:37 |
Viestit: 2161
|
powerage kirjoitti: jaa minkä takia läppämoottoreiden vaihdossa tarvitsee veistellä? Ei tietenkään tarvitse, kun hiukan uhraa aikaa tai rahaa. Paljonko veloittavat oikein tehtynä?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 20.10.2016 17:39 |
Viestit: 708
|
Puhutko nyt c5I vai c5II läppämoottoreiden vaihdosta?
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 20.10.2016 17:45 |
Viestit: 2161
|
powerage kirjoitti: Puhutko nyt c5I vai c5II läppämoottoreiden vaihdosta? Otetaan nyt vaikka se I korinen aut. ilmastoinnilla ja väri EKQ  ja voit vaikka vielä kertoa, mitä itse otat, jos sattuisi sellainen harvinaisuus, missä pikkuisen poorit lyö yli, vai oliko niitä vain MB:ssä?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 20.10.2016 17:52 |
Viestit: 708
|
Olen vaihatanut useampaan C5I läppämoottorin, siis tilalle on tullut pitkäakselinen versio. En ole katsonut tarkalleen paljonko on mennyt aikaa yli 30min, mutta alle 1h ja ei tarvitse sahata, eikä porata tai muutenkaan paikkoja särkeä. Mä ihmettelen suuresti että miksi korjaamot särkevät paikkoja moottorin vaihdon yhteydessä.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 21.10.2016 00:24 |
Viestit: 1878
|
betaromeo kirjoitti: CX 2400 IE automatique, joka kolmen päivän aikana haettiin kolmekertaa pajalle hinurilla uutena ja BX 19 GT, joka meni kaikki 34km [...] Uuuh... Pahoittelen osittaista lainausta mutta en vaan voinut mitään kun peräkkäin mainitaan kaksi suosikkiani. Oi oi, jos nuo molemmat saisi uutena pihaan niin en tiedä mitä tekisin. Hienoja autoja! Oih ja voih. Mieleistä autoa myös hinauttaa — tai korjaa — mielellään, ajamisen lisäksi. Ollaan muuten aika kaukana aiheesta.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 21.10.2016 01:36 |
Viestit: 2161
|
kaseva kirjoitti: betaromeo kirjoitti: CX 2400 IE automatique, joka kolmen päivän aikana haettiin kolmekertaa pajalle hinurilla uutena ja BX 19 GT, joka meni kaikki 34km [...] Uuuh... Pahoittelen osittaista lainausta mutta en vaan voinut mitään kun peräkkäin mainitaan kaksi suosikkiani. Oi oi, jos nuo molemmat saisi uutena pihaan niin en tiedä mitä tekisin. Hienoja autoja! Oih ja voih. Mieleistä autoa myös hinauttaa — tai korjaa — mielellään, ajamisen lisäksi. Ollaan muuten aika kaukana aiheesta. Näin se asia lähtee rönsyilemään ja ei varmasti joudu muusta, kuin CX aiheuttaa suuria tunteita. Avataan nyt hiukan tuota vikaa, mikä aiheutti uuden IE automaatin kuoleman ensi päivästä lähtien. Vika oli hiukan haasteellinen löytää, kun autolla oli tarkoitus lähteä liikenteeseen, käynistyi hyvin, mutta kun oli lähdössä, niin sammui kuin saunalyhty. Ei uudestaan käyntiin ja hinuri paikalle ja lavetille. Korjaamon pihalle tullessaan käynnistyi joka kerta. Tätä pelleilyä jatkettiin todella kolme päivää, kunnes ilmeni, että tekee sen ainoastaan kuumana ja kun laittoi pakin päälle. Kone heilahti niin paljon ja kun johtosarjan sisältä oli johto poikki, niin kuoli. Hinurin lavalla jäähtyi sen verran, että veti johdon säikeet takaisin yhteen, jolloin taas alkoi pelittämään. Tuo BX 19GT oli tosiaan niitä ensimmäisiä, eli vm. -85, siis kaasari versio vielä. Se meni silloisen tyttö ystäväni käyttöön, eikä autossa todella ollut moitittavaa, kun sinne tuli uusi kone ja laatikko. En muista enää, oliko tilattu erikseen, mutta siinä oli kuparin väriset sävylasit, mitkä oli tyylikkään näköiset. Omat ajamiseni sillä rajoittui lähinnä koneen rikkomiseen, kun oli varustettu kattoluukulla ja itse 188cm pitkänä jouduin olemaan kaksinkerroin sisällä, kun madalsi kattoa sen verran.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 21.10.2016 09:49 |
Viestit: 5124
|
CX:n selitys oli tosiaan niin yksinkertainen kuin ABS, se selitys oli vaan tuosta videosta leikattu pois. Tuosta voi kuunnella selkeän  selostuksen syystä: https://www.youtube.com/watch?v=oZfB2sNEsU011:15 kohdassa Sen kuulee myös jarrutusvinkunasta joka on sykkivä tasaisen sijaan.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 21.10.2016 10:09 |
Viestit: 2161
|
olli__o kirjoitti: CX:n selitys oli tosiaan niin yksinkertainen kuin ABS, se selitys oli vaan tuosta videosta leikattu pois. Tuosta voi kuunnella selkeän  selostuksen syystä: https://www.youtube.com/watch?v=oZfB2sNEsU011:15 kohdassa Sen kuulee myös jarrutusvinkunasta joka on sykkivä tasaisen sijaan. Voi minkä menit tekemään, joudutaanko nyt miettimään CX:n täydellistä ylivoimaisuutta muita merkkejä kohtaan uudessa valossa? Olisiko mitään mahdollisuutta kääntää asiaa kuitenkin jousituksen hyväksi? 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 21.10.2016 10:30 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ei CX:n täydellistä ylivoimaisuutta tarvitse epäillä hetkeäkään, se vain ON. 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: CX:n pyörähtämättömyys jarrutuksessa Lähetetty: 21.10.2016 13:26 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
cxtb2 kirjoitti: Ei CX:n täydellistä ylivoimaisuutta tarvitse epäillä hetkeäkään, se vain ON.  tähän ei lisättävää 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
|
|