|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 23.03.2009 15:43 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Olisikohan tämä sopiva ketju... Kaverini oli ostanut kirppikseltä vanhoja Tieteen kuvalehtiä, ja sain sattuneesta syystä numeron 7/87, josta löytyi takakannen sisäpuolelta tällainen hieno mainos. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 23.03.2009 16:29 |
|
Tämä mainos on nyt tulostettuna työpöytäni yläpuolella. 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 23.03.2009 16:43 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Heh, melkeinpä arvasin, että sille saattaa olla kysyntää. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
KariM
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 23.03.2009 18:01 |
Viestit: 150
|
Heh, joskus parikymmentä vuotta sitten Tekniikan Maailmassa valittiin (äänestettiin?) parhaita/tyylikkäimpiä mainoksia vuoden ajalta. En muista mikä voitti, mutta samassa yhteydessä ruodittiin myös mauttomimpia. Sen puolen "voitti" BX GTI -mainos, muistaakseni sellainen jossa oli auton perä vasemmasta takaviistosta, ja taulukko jossa oli lueteltuna varusteita BX:ssä ja muissa II-veroluokan (tms.) työsuhdekilpureissa BX:n mainostus oli tuossa lehdessä varsin näkyvää noina vuosina.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 10:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulsku kirjoitti: Olisikohan tämä sopiva ketju... Kaverini oli ostanut kirppikseltä vanhoja Tieteen kuvalehtiä, ja sain sattuneesta syystä numeron 7/87, josta löytyi takakannen sisäpuolelta tällainen hieno mainos.  Kukamitähäh - eikö etuspoileria ole GTi:ssä vakiona? Ainakin kuvan yksilöstä se puuttuu.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
XmTd94
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 11:33 |
Viestit: 126 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Votosopilla väri punaiseksi ja taittelemaan 
C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 11:44 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: Kukamitähäh - eikö etuspoileria ole GTi:ssä vakiona? Ainakin kuvan yksilöstä se puuttuu. Minulla on kokolailla hakusessa nämä yksityiskohdat, mutta tuossa meidän 19 GTi:ssäkään ei sitä lippaa ole (eikä sumareille paikkoja). Vanissa sellainen taas on (ja puskurissa punainen sporttiraita), jotenka olisiko se lippa 16-tappisten ominaisuus? Ihan täyttä mutuilua tämä... Tosin, voihan tuo GTi:nkin puskuri olla joskus vaihdettu, mistäs sitä tietää...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 14:42 |
Viestit: 1878
|
19 GTi 8 Valvessa ei ollut etuspoikkaa vakiona, ymmärtääkseni vakkaristi se oli vain 16 GTi:ssä ja 19 GTi 16 Valvessa. Mitä taas tulee tuohon sun Vanin etupuskuriin, niin se on peräisin valkoisesta GTi:stä, joka purkaantui varaosiksi erään Patonkilaisen toimesta Nakkilalaisessa autotallissa... Korvasi hieman rikkinäisen Vanin oman puskurin, samalla kun myös tuon samaisen GTi:n tuulilasi asentui Vanin jo hieman kuplimaan alkaneen tilalle. Eli ei siis vakiona Vanissakaan. Spoikkaa saati sävylasia. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 14:58 |
Viestit: 2699
|
kaseva kirjoitti: Mitä taas tulee tuohon sun Vanin etupuskuriin, niin se on peräisin valkoisesta GTi:stä, joka purkaantui varaosiksi erään Patonkilaisen toimesta Nakkilalaisessa autotallissa... Samaisesta GTI:stä on jotain osia täälläkin. Harmittaa, kun en silloin vielä ymmärtänyt ostaa koko peliä. Mutta saa niitä voivotella.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 17:13 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
kaseva kirjoitti: Eli ei siis vakiona Vanissakaan. Spoikkaa saati sävylasia.  Juu, ei tietenkään, tuli kirjoitettua vähän epäselvästi... Vanithan ovat olleet karvalakkivarustelulla alunperin kaikki, sen verran olen saanut selville.  Minulla ei tuosta luovuttaja-GTi:stä olekaan sen tarkempaa tietoa, mutta toisaalta olen sille kiitollinen... Korinvärinen sporttipuskuri ja ruskea tuulilasi ovat aika hienot tuohon. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 18:21 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
kaseva kirjoitti: 19 GTi 8 Valvessa ei ollut etuspoikkaa vakiona, ymmärtääkseni vakkaristi se oli vain 16 GTi:ssä ja 19 GTi 16 Valvessa. Mitä taas tulee tuohon sun Vanin etupuskuriin, niin se on peräisin valkoisesta GTi:stä, joka purkaantui varaosiksi erään Patonkilaisen toimesta Nakkilalaisessa autotallissa... Korvasi hieman rikkinäisen Vanin oman puskurin, samalla kun myös tuon samaisen GTi:n tuulilasi asentui Vanin jo hieman kuplimaan alkaneen tilalle. Eli ei siis vakiona Vanissakaan. Spoikkaa saati sävylasia.  Mulla ollut noita muutama. Ekaa en varmasti muista mutta mielestäni siinäkin oli se musta alahuuli. Seuraavissakin kahdessa 1,6 GTi:ssä ne oli, samoin Mk I 16V:ssä. Jälkimmäisessä ei kuitenkaan ollut sumareille paikkaa! Mk II 16V ja Sport on omilla erilaisilla etupuskureillaan. Kuvia unkissa 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 19:03 |
Viestit: 511
|
Ei kaikki vanit ole alunperin "karvalakkeja" olleet. Muutamia TRD ja TRD turbo versioita on myyty. Minullekkin Petikon citikkamyymälässä tarjottiin -86 mallin 19GT:n tilalle uutta TRD turbo vania samalla hinnalla kuin tuosta GT:stä -89keväällä pyydettiin, mutta eihän nuori mies mitään koppimopoa ja vielä dieseliä ostanut (vituttanut jonkun kerran tuokin typeryys).
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 19:42 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Kappas vain.  Tämä oli minulle uutta tietoa, olin vahvasti siinä uskossa, että Vaneja on ollut vain vaparidieseleinä. Kiitoksia oikaisusta. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 22:54 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Vaneja ei ole ollut alunperin kuin vaparilla. TRD takaluukussa tarkoittaa varustetasoa. Silti meillä on TurboD...
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2009 23:21 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
laakeri kirjoitti: Kukamitähäh - eikö etuspoileria ole GTi:ssä vakiona? Ainakin kuvan yksilöstä se puuttuu. Aivan ensimmäiset 19 GTi -mallit (siis 8 venttiiliset) olivat ilman mustaa etuspoileria, eli sitä alahuulta. Se tuli kuitenkin aika pian vakiovarusteeksi seuraaviin vuosimalleihin. Sumuvalot olivat alusta asti mukana. Myös muita eroja on, vanhemmissa on metalliset merkkilaatat takaluukussa ja mustissa ovilistoissa on kiiltävä metallinen koristeraita. Nämä molemmat muuttuivat muovisiksi myöhemmissä vuosimalleissa.
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.03.2009 21:55 |
Viestit: 1128
|
Kun tuossa mainoksessa mainittiin GTi beksin hinta, niin olisi kiva tietää mitä maksoi 16 Valve armon vuonna 1989. Vanhasta Tekniikan Maailmasta tuo helposti selviäisi, mutta sellaista ei nyt ole käsillä. Tuo 139 000 mummon markkaa taitaa olla tänä päivänä aika paljon sekin.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.03.2009 22:19 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
avbx kirjoitti: Kun tuossa mainoksessa mainittiin GTi beksin hinta, niin olisi kiva tietää mitä maksoi 16 Valve armon vuonna 1989. Vanhasta Tekniikan Maailmasta tuo helposti selviäisi, mutta sellaista ei nyt ole käsillä. Tuo 139 000 mummon markkaa taitaa olla tänä päivänä aika paljon sekin. TÄÄLTÄ selviää, että vuonna -88 tuo on ainakin maksanut 174200 mk. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.03.2009 01:18 |
Viestit: 1128
|
Pikaisesti netistä löytyneen taulukon perusteella tuo olisi 2004 vuoden valuutassa 42 000 euroa. Hieno testi muutenkin, 16V näytti pärjäävän hyvin porukassa.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.03.2009 07:26 |
|
avbx kirjoitti: Pikaisesti netistä löytyneen taulukon perusteella tuo olisi 2004 vuoden valuutassa 42 000 euroa. Hieno testi muutenkin, 16V näytti pärjäävän hyvin porukassa. Tämän päivän hinta tätä valuuttamuunninta käyttäen 29298 euroa.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.03.2009 09:47 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
quai_de_javel kirjoitti: avbx kirjoitti: Pikaisesti netistä löytyneen taulukon perusteella tuo olisi 2004 vuoden valuutassa 42 000 euroa. Hieno testi muutenkin, 16V näytti pärjäävän hyvin porukassa. Tämän päivän hinta tätä valuuttamuunninta käyttäen 29298 euroa. Kyllä mä sen tuohon hintaan voisin myydä 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.03.2009 10:53 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Täytyy toki muistaa, että vuoden 1988 markalla sai tavaraa eri lailla kuin 1999, jolloin markan arvo oli mitä oli ja tuon jälkeenkin euron ostovoima on muuttunut. Mistä avbx löysit sen taulukon? Itse en heti löytänyt. 
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.03.2009 14:05 |
Viestit: 1128
|
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 01.04.2009 08:08 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
black_van kirjoitti: citrotar kirjoitti: Saat udella! Varasin ajan pallojen täyttöä varten ja pyysin arvioimaan jakopään hihnan sen verran kun sitä nyt voi arvioida, sen vaihdosta kun ei ollut harmainta aavistusta kenelläkään, samalla tehtiin ilmaus ja pyysin noin päällisin puolin vilkaisemaan ettei mitään ihan kamalaa ole havaittavissa. ihan kokemuksen rintaäänellä voin sanoa ettei hihnan kuntoa kannata arvioida vaan vaihtaa suosiolla. Kerran arvioitiin ja diesel vanista napsahti hihna 2500km.n päässä lähimmästä suomen rajasta. Ei naurattanut kun venttiilikopan aukaisi ja totesi että nokka-akseli poikki ja venttiilit solmussa. Tuli taas todiste ettei kannata säästää muutamaa satasta,voi tulla kalliiksi Niin BX:n jakoremmi+kiristin+vesipumppu+termari taitavat maksaa sen verran vähän, että hihnan arviointi ulkopuolisella voi maksaa enemmän kuin nuo osat, jotka itse helposti vaihtaa. Toki lisäksi menee vielä kannullinen jäähdytysnestettä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
JMTN
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 02.04.2009 00:19 |
Viestit: 116 Paikkakunta: Middle of Nowhere
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 02.04.2009 08:15 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulsku kirjoitti: Juu, ei tietenkään, tuli kirjoitettua vähän epäselvästi... Vanithan ovat olleet karvalakkivarustelulla alunperin kaikki, sen verran olen saanut selville.  Niin... millähän kirjaimilla meikäläisen Vanin varustetasoa pitäisi kuvata... gSi? GTi-penkit on (no onhan 19 TZi 1-pisteruutassakin semmoiset vakiona, mutta eri värissä), sähköglaassit on, sävylaseja ei ole, sähköpeilejä ei ole, kattoluukkua ei ole (yllätys?), etuspoileri on, sumuvaloja ei ole (niiden nappi kylläkin on ja toimii, mutta kytkee lisäpitkät), ruiskukin siellä muovin alla on... kahdessa osassa kaatuvaa takapenkin selkänojaa ei kyllä ole, eikä tule, kun ei ole sitä penkkiä ollenkaan. Mittaristostakin puuttuvat lämpömittarit, jenkakello kyllä on. Ne lämpenevät sähköpeilit kun jostain löytäisi...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|