|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.02.2015 18:16 |
Viestit: 2699
|
Vielä siitä auton pesusta. Läheskään kaikilla ei siihen ole kotona mahdollisuutta. Kenellä on, ja pesupaikka ulkona kuten meikäläisen, mitä vähemmän vähtiä ennen ja jälkeen pesun sen helpommin siihen tulee ryhdyttyä. Vesiliityntä on pumppukopin ulkoseinällä. Venttiili tietenkin sisä- mutta myös ulkopuolella. Ulkona pikaliitin, johon letku kiinni. Letkun toiseen päähän suutin/sulkuventtiiliosa. Tuossa ei suurta vaivannäköä, kun saa homman hoitumaan.
Kun pesu on ohi, venttiili sisältä kiinni, letkusta paine pois ja letku irti. Samoin suutinosa letkusta. Letkun säilytän ulkona pesupaikan vieressä siten, että siellä ollut vesi juoksee pois. Näin ei ole väliä vaikka pakkanen tulossa. Tuloliityntä viettää sen verran, että tyhjenee omia aikojaan.
Painepesurin käytöstä auton pesussa en näe mitään etua, päin vastoin. Oma vähtinsä sen esiin ottamisessa sisätiloista ja kaiken lisäksi pesussa paljon hankalampi mitä pelkkä letku. Ainoastaan renkaiden vaihdossa sillä pesen varastoon siirtyvät.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.02.2015 19:11 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.03.2015 00:21 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Kasasin tuollaisen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/produ ... #/40251478Työkaluina vasara ja Leatherman® Sidekick™. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.03.2015 09:27 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Ai hitto mun pitäis mennä jossain vaiheessa mutsin luo kasailemaan kun se pisti kämpästään suurinpiirtein kaikki huonekalut uusiksi, siellä odottaa puolentoista tonnin edestä Ikeamööpeleitä kasausta Työkaluiksi ajattelin varata ainakin mun Ryobin iskevän ruuvinvääntimen ja kaljaa.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.03.2015 18:21 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Punaisen xm farkun hydepumpun tiuha naksahtelu alkoi harmittaa ja raapaisin varaajapallon irti, laitoin venttiilin palloon ja uudet paineet sisään. Nyt ei se enää harmita. Samalla punnerruksella irrotin moniurahihnan kiristimen, joka on pitänyt sen päiväistä kolinaa jo pitemmän aikaa. Jousihässäkän toisen pään kumivaimennettu kiinnitysholkki oli enää pelkkä kiinnitysholkki, joka kolisi itseään isommassa silmukassa ja oli syönyt silmukan soikeaksi. Marmoritiskiltä Hesasta löytyi uusi sydämenpysäyttävään 140,- hintaan. Olisiko jollain ollut halvemmalla tarjolla? (2,5td)
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.03.2015 20:05 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Nyt tiedän miltä Sitikasta tuntuu olla Veholla. Sain tänään TYKSissä valohoitoa Niinjuu ja tortillalasagnea väänsin. On se kyllä hyvää.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Korppiloinen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.03.2015 02:35 |
Viestit: 198 Paikkakunta: Espoo
|
Vaihteensiirtovivustoa runkoon nivelöivä pultti sai taas kierrettyä itsensä auki. No kiersin perkeleen takaisin. Toinen kerta jo kun írtosi kokonaan, kerran sain kiinni puolestavälistä. Onni on TI-halli parin kilometrin päässä munkkikahvikeitaasta jonka tunnelma näköjään sai tämän ruuvin kevätlöysälle.
'94 Xantia VSX 16v
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.03.2015 14:00 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Eilen sain katsottua lataako breikki, ei lataa. Käynnistin myös vsx:n, lähti kuin palmun alta vaikka on seissyt koko talven. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.03.2015 23:09 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Xari kirjoitti: kokemjne kirjoitti: ihme kun eukko ei rähjänny yhtään , tosin ei sillä ois ollu varaakaan kiukutella.  Rahattoman muijan kanssa sopu säilyy paremmin  Ja kannattaa muistaa, että yleensä anteeksi saa helpommin, kuin luvan. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.03.2015 21:09 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
jptcool kirjoitti: Punaisen xm farkun hydepumpun tiuha naksahtelu alkoi harmittaa ja raapaisin varaajapallon irti, laitoin venttiilin palloon ja uudet paineet sisään. Nyt ei se enää harmita. Samalla punnerruksella irrotin moniurahihnan kiristimen, joka on pitänyt sen päiväistä kolinaa jo pitemmän aikaa. Jousihässäkän toisen pään kumivaimennettu kiinnitysholkki oli enää pelkkä kiinnitysholkki, joka kolisi itseään isommassa silmukassa ja oli syönyt silmukan soikeaksi. Marmoritiskiltä Hesasta löytyi uusi sydämenpysäyttävään 140,- hintaan. Olisiko jollain ollut halvemmalla tarjolla? (2,5td) Tarina jatkuu. Hain vehosta uuden kiristysjousen, oli kyllä erilainen, kuin pois otettu yksilö. Kiinnityssilmukat eri kokoisia, vanhassa molemmat kasimillisiä. Kovasti väittivät olevan 2,5 td:n jousi, antoivat räjäytyskuvankin, missä jousi näkyy ja sen toisessa päässä kauluksellinen mutteri, joka sopii siihen suurempaan silmukkaan. Hieman ihmetytti, olisiko joku virittänyt Xm:ään väärän jousen. Kotona vertailin kuvaa ja todellisuutta, ei käynyt yksiin. Kurkkasin vieressä seisoneen 2,1TD:n konepellin alle, ja kas, sieltä löytyi juuri räjäytyskuvan mukaiset palikat mukaan lukien se kiristysjousi, jonka toinen pää on kiinnitetty kauluksellisella mutterilla. Takaisin marmorille ja kehuja varaosamyyjälle tämän taidokkaasta servicen tulkinnasta. Oikea jousi löytyy Hesasta mutta kun Xm piti saada liikenteeseen tänään, niin nappasin Espace Rellun v6/24v koneesta jousen, jossa on samat mitat ja kiinnitykset, kuin Xm:ään kuuluvassa. Hyvin pelittää. Jumppaan uuden jousen Xm:ään huomenna ja Espace saa omansa takaisin. On muuten Espacessa tilat hieman väljemmät konehuoneessa, kuin Xm:ssä. Vaati vain konepellin (muovin) avaamisen, että pääsi käsiksi jouseen.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.03.2015 23:41 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
jptcool kirjoitti: On muuten Espacessa tilat hieman väljemmät konehuoneessa, kuin Xm:ssä. Vaati vain konepellin (muovin) avaamisen, että pääsi käsiksi jouseen. Eikös se espaassi ookin tila-auto? XM:n tarkoituksena on aiheuttaa kateutta. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 00:05 |
Viestit: 1114
|
Meille tuli maalämpöpumppu tasan vuosi sitten, ja laskeskelin laitteiston kulutus- ja tuottolukemia.
Sisälämpötilan pyynti on 20 astetta, käytännössä sisällä on melko tasaisesti n. 20,5 astetta, ulkolämpötilan vaihtelu on yllättävän vähän 80-luvun alun peukalopotti (harjakatto)-talon sisälämpöön vaikuttanut. Talossa on 140 neliötä 2 kerroksessa, lisänä käyttöparvet varastotilana, alkuperäiset radiaatorit kaikissa huoneissa, alakerrassa termostaatit täysillä, yläkerrassa pienennellään lämpöjä jotta viileämmässä on kiva nukkua. Takassa olen poltellut tulia melko vähän, enempi tunnelman takia.
Pumppu on tehnyt lämpöä 1907 tuntia, josta käyttövettä 718 tuntia (3 aikuisen käytöllä). Lisälämmöllä (vastuksilla) on vettä lämmitetty 9 tuntia (legionella-kuumennus), laitteisto mitoitettiin siten että -28 asteeseen asti päästään lämpöpumpulla, lisävastukset vasta tämän jälkeen käyttöön.
Sähköä lämpöpumppu on käyttänyt 4996 kWh (asensin oman jälkimittarin lämpöpumpulle), siis talon lämmitykseen + käyttöveteen. Joka tekee sähkölaskulla n. 560 eur (+ osuus kk-maksuista), yhteensä alle 580 eur. Ennen tätä öljyyn meni 2000-2500 eur/vuosi, toki tämä ajanjakso, jolta mittaus on tehty, on ollut varsin lauha.
Ainoa vaiva, joka maalämmössä on ollut, on se että laitteisto päästää vettä poistoputkeen, n. 1-2 sankollista/viikko talviaikana, eikä varastotilassa, jossa laite on, ole viemäriä. Joten sankojumppaa tulee harrastettua.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 00:33 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
sitikkaporo kirjoitti: Ainoa vaiva, joka maalämmössä on ollut, on se että laitteisto päästää vettä poistoputkeen, n. 1-2 sankollista/viikko talviaikana, eikä varastotilassa, jossa laite on, ole viemäriä. Joten sankojumppaa tulee harrastettua. Pistä pilssipumppu siihen ämpäriin. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 01:53 |
Viestit: 1114
|
Ja letkun pää minne?
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 09:37 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
sitikkaporo kirjoitti: Ainoa vaiva, joka maalämmössä on ollut, on se että laitteisto päästää vettä poistoputkeen, n. 1-2 sankollista/viikko talviaikana, eikä varastotilassa, jossa laite on, ole viemäriä. Joten sankojumppaa tulee harrastettua. Siis mistä laite päästelee tuollaisia vesimääriä? Varoventtiilikö valuttaa? Onko paisuntasäiliö kunnossa / mitoitettu riittävän isoksi?
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 11:22 |
Viestit: 1114
|
Käsittääkseni varoventtiilistä, aivan varma en ole, asentajat tästä mainitsivat kyllä. No, ehkä max 1 sankollinen sitä tulee mutta kuitennii.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 11:26 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
sitikkaporo kirjoitti: Ainoa vaiva, joka maalämmössä on ollut, on se että laitteisto päästää vettä poistoputkeen, n. 1-2 sankollista/viikko talviaikana, eikä varastotilassa, jossa laite on, ole viemäriä. Joten sankojumppaa tulee harrastettua. Tuossa kun on lämpöpumppu, niin mahtaako se tehdä kondenssivettä johonkin kennolle, jota se sitten valuttelisi pois? Velipojalla on ilmavesilämpöpumppu tekemässä lämpöjä, siinä en muista tuommoista ongelmaa olleen.
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 12:01 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
sitikkaporo kirjoitti: Ja letkun pää minne? Erikoinen kysymys.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 12:11 |
Viestit: 1114
|
Niin, mihin minä sen sankoveden ohjaan siitä pilssipumpulta?? Talviaikaan varsinkin..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 13:12 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Minne sen veden siitä sankosta kaadat?
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 18:18 |
Viestit: 1114
|
Milloin minnekin, pihalle, pesuhuoneen lattiakaivoon.. Olisikin helppo kun voisi vetää letkun suoraan ulos mutta sehän jäätyy pakkasilla, ja lämpimään tilaan veto menee autokatoksen kautta. Toki jos joku keksii jäätymättömän tsydeemin tälle hukkavedelle, saapi neuvoa.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 18:23 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Tuolla ämpärintyhjennysfrekvenssillä en itse jaksaisi mitään kovin ihmeellisiä virityksiä alkaa tekemään. Samallahan siinä tulee säännöllisesti katsottua että kaikki pelaa.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2015 18:57 |
Viestit: 909
|
Sulanapitokaapeli ulos vedettyyn poistoletkuun on yksi vaihtoehto.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 14.03.2015 17:14 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Vaihdettu CX :n Roto-Diesel syöttöpumppuun ahtopainekellon kalvot, tosin vika ei ilmeisesti ollutkaan itse kalvoissa, vaan edellisten asentajan vinoon kiristämässä kannessa... Mutta enään ei moottorin kierrosluvut vaeltele ittekseen samalla konepeiton avauksella tuli huollettua biliteman "valonvahvistussarjan" releet, kun H4-pitkien valot ei enään eilen syttyneetkään (apupitkät toimivat, kun ovat eri releen takana...). kosteus oli päässyt releiden kopan sisään, ja tehnyt tekojaan.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
|