Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 27/94 [ 2331 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 94  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 10.01.2013 00:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
TheMan82 kirjoitti:
kaverini lapsuudesta lähtien vaihtanu hiippakuntaa :( eilen vielä suunniteltiin citikan kunnostusta ja yllätys reissua lapsille ja emännille...


Voimia ja jaksamista.. :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 10.01.2013 01:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
TheMan82 kirjoitti:
kaverini lapsuudesta lähtien vaihtanu hiippakuntaa :( eilen vielä suunniteltiin citikan kunnostusta ja yllätys reissua lapsille ja emännille...


Osanottoa! Selkeästi liian nuori lähtiessään.
Karua... ja herättää taas muistuttamaan miten haurasta elämä on.

Poimin tänään tappavan sähköjohdon tallin lattialta toisen harrastajan sitä oikeaoppisesti kauhistellessa. Ei ne suuret teot vaan pienet eleet.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 19.01.2013 09:40 

Viestit: 330
-29c pakkasta Hyvinkäällä 05510. Kaverilla 7km päässä -30,4c. Vihdissä -32.2c . Pitäs jo muka lauhtua, mittari ei ainakaan vielä ymmärrä että pitäs alkaa lauhtumaan jo :) Päätin kokeilla ekan kerran xantian lohkolämmitintä nyt, saa nähdä toimiko.
Ei auto ainakaan savua ja pala, joten ei liene kytkennöissä vikaa, jos vastus ehjä niin kohta on lämmin auto :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 20.01.2013 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jos motonetistä edes joskus sais kerrasta oikean osan... olis sinne varaajapallon numerolla tarroitettuun laatikkoonkin kannattanu tiskillä vilaista ettei tartte asennusvaiheessa ihmetellä miksi varaajassa on iskunvaimennusventtiili...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 22.01.2013 20:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 317
Töissä oli jokseenkin hassu ja vetämätön olo, onneks on toimistotöitä niin jaksoi koko päivän ahertaa. Kotiin tullessa ajattelin, että mitataas huvikseen onko lämpöä.. olihan sitä ja nyt vähä enempi. Keuhkot on kohta yskitty pihalle ja huonosti nukuttu yö takana. Alkaa tämä likka olla välikuoleman tarpeessa.

Koko päivän olin varma, ettei tässä nyt mitään lämpöä ole kun niin hyvin jalkeilla tepastelin ja ajatus kulki. Aikasemmin, kun on ollut kuumetta, olen ollut jalaton jo 37,2 kohtalla ja 38:ssa alkoi jo meno pimenemään. Kaikkea sitä oppii... :?



"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..."
Onko millään enää mitään väliä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 22.01.2013 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Teuski kirjoitti:
jos motonetistä edes joskus sais kerrasta oikean osan... olis sinne varaajapallon numerolla tarroitettuun laatikkoonkin kannattanu tiskillä vilaista ettei tartte asennusvaiheessa ihmetellä miksi varaajassa on iskunvaimennusventtiili...
Kävin Motonetissä katsomassa olisivatko jarrusatulan tiivisteet oikeanlaisia. Yksi sarja löytyi hyllystä: jo avatun näköinen paketti, jonka sisältö oli liukutappisarja, ei kuitenkaan ilmeisesti samaan autoon. Huomautin asiakaspalveluhenkilölle merkittävästä poikkeamasta sisällön ja varaosanumeron välillä ja ettei kyseistä pakettia kannata palauttaa takaisin hyllyyn, johon vastaus oli kysymysmerkin näköinen naama. :shock:
Voin tietenkin olla väärässäkin, mutta vaikuttaisi sille, että väärä osa myydään uudestaan ja uudestaan, kunnes joku asiakas ei viitsi sitä palauttaa. :cry:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 22.01.2013 22:19 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
ei tullu leimaa volcaneen :(
projekti osios tarkempaa selitystä..



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 22.01.2013 22:42 

Viestit: 3655
Päivän harmin aihe on koko tämä päivä :(
---
^ Ei muuta kuin uusi yritys katsastaa Volcane, toisella kerralla onnistuu!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 22.01.2013 23:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Lemon kirjoitti:
Päivän harmin aihe on koko tämä päivä :(


...no? :?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.01.2013 12:43 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
pelkäämpä et volcanesta paukku jakohihna kylmäkäynnistyksen yhteydes (millaset vauriot tulee ??) :cry: hihnan murusia näyttäis olevan auton alla jakopäänpuolella..justiin ku sain haettua uudet jarrulevyt ja kallistuksenvakaajanpuslat ja meinasin ruveta vaihtamaan niitä lämpösen koneen toimies lämmitimenä et tarkenee... :roll: eipä lähe käyntiin ei...



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.01.2013 12:56 

Viestit: 3655
No voi hitto...tosi harmi :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 07:13 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Selkä :x Jumalavit, alaselkä ihan jumissa ja mökille pitäis lähtee 9 tunnin kuluttua, ohjelmassa mm hiihtoa ja padan ulkoistamista. Prkl!



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 12:28 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
volcanesta nestet jäätyny...sen siitä vissiin saa ku iskee halvinta jäähdytysnestettä raakana sinne...täs on vissiin uuden moottorin hankinta edes.... :twisted: ¤#&"&/!! &"&/U#/#!!! /#/#/#/U!!!1 että voi nyppiä...



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 12:32 

Viestit: 3655
Voi perhana, harmi. :( Mutta: ihan oikeestiko nuo halvimmat nesteet jäätyy, raakanakin? Eiks niissä ole mainittu joku pakkasenkestoraja? Aiot ilmeisesti kuitenkin pitää Volcanen ja laittaa kuntoon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 12:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
TheMan82 kirjoitti:
volcanesta nestet jäätyny...sen siitä vissiin saa ku iskee halvinta jäähdytysnestettä raakana sinne...
Ei siihen kalliimpikaan auta. Etyleeniglykolin sulamispiste on jossain -13 celsiusasteen tietämillä, kaupassa myytävät seostetut menevät kai lähemmäs pariin kymppiin. Vettä kun tarjoaa puolet sekaan, niin päästäänkin sinne -35 celsiusasteeseen mukavasti.
Kuva
Tuossa esimerkki vesi-/glykoliseoksen pakkaskestävyydestä seossuhteen funktiona. Vaihtelee toki jäähdytysnestelaaduittain. Citikkaan kun on Glysantin G33:a ja ionivaihdettua vettä 50/50 suhteessa laittanut, niin on pelannut etelän pakkasissa ainakin.


Viimeksi muokannut laakeri päivämäärä 25.01.2013 12:49, muokattu yhteensä 1 kerran


VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Jonkinlainen lentsu.
Snadi kuume ja yskiminen sattuu keuhkoihin.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 12:52 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
tuo oli niitä valmiiks lantrattuja..piti kestää sen jotain -30..ei nähtävästi..joo eiköhän tää pidetä..kai sinne pitää tuo 1.8 tekniikka istuttaa mikä tuola farmarin keulilla on..



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 13:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
TheMan82 kirjoitti:
kai sinne pitää tuo 1.8 tekniikka istuttaa mikä tuola farmarin keulilla on..
Miulla olisi kyllä pellon reunalla Taipalsaarella yksi Xantian raato, missä olisi keulilla 2.0 16V, ajamalla siihen tuotu. Istuisikos moinen kuinka hyvin vulkaanin keulille? :mrgreen:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
TheMan82 kirjoitti:
tuo oli niitä valmiiks lantrattuja..piti kestää sen jotain -30..ei nähtävästi..joo eiköhän tää pidetä..kai sinne pitää tuo 1.8 tekniikka istuttaa mikä tuola farmarin keulilla on..

Laita sinne 2 litranen, olis tuossa pihalla jonninjoutavana.
Tai siis onhan se vielä pellin alla. :)

No hitto, laakeri ehti ensin. :D



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 14:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Aiempaan jäätymiskeskusteluun viitaten, itseäni siteeraten:
Les Excentriques kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
02.12.2012 17:23 Menikö kone jumiin? ES9j4
Koneen yksi letku uusittu/korjattu ja nyt epäilen et jäähdytin nesteen tilalla on vettä eli aika jäässä tuo tais olla kun yritin. Mutta tästä en voi olla varma, toki paisunta säiliö oli aika kiinteän oloinen.
Voiko kone siis leikata jumiin tuossa tilanteessa? :(
Vesipumppuhan tuossa ollee hihnan kanssa samassa?

Jos yhtään lohduttaa, todella pienikin määrä jäähdytysnestettä veden seassa suojaa jäätymisvaurioilta. Vesi ei jäädy silloin yhtenä könttinä, vaan ikäänkuin ryyneiksi, jotka voivat hieman keskenään liikkua. Vesipumpun pyöriminen kyllä estyy tehokkaasti, mutta onneksi kuomitus pumpun siiville on tasainen.

Joko Rallen moottorin tilanne valkeni, vai paljastuuko vasta keväämmällä?



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 14:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jakopää levälleen ja temppurauta oikeaan asentoon. venakoppa pois ja kattomaan näkyykö mitään poikeuksellista.
sitte joko 21 tai 16 mm kalu kouraan ja pyörittämäänn nokka-akselia kokeillen samalla millaisia välyksiä tuntuu nokan ja paininkupin välissä. siitä jo tietää tarviiko alkaa kantta nostamaan. ei siellä männät eikä kk:t kärsi . varmuuden saa kun ottaa kynttilät pois ja painaa paineilmaa rei-istä sisään ( nokat pitää olla sopivassa asennossa.) kuuntee samalla imupuolta ja assistentti pakoputken päässä korvat höröllä. jos ei kuulu suhinoita , niin uus remmi ajoituksineen ja testaamaan. kone kannattaa olla sula mielellään.
jos toimii niin jakopään loput hilppeet nippuun ja menoks.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 15:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
temppurauta
Tuollaista osaa en ole kyllä vielä yhdestäkään citikan moottorista löytänyt. Tarvitsee ehkä etsiä tarkemmin? :?
kokemjne kirjoitti:
ei siellä männät eikä kk:t kärsi
Ai näissä 16-tappisissa on niin vahvat veivit? Morvassahan jonain vuonna kiersi pöydällä vanhemmasta XU:sta olevia veivejä, joista piti yrittää eroavaisuutta tunnistaa. Ei sitä heti oikein tahtonut huomata, mutta olihan se toinen muuttunut erimittaiseksi jakopäähässäkän vuoksi. Eikä liene iso homma pyöräytellä kampuraa siihen asentoon, että saa pari mäntää ykk:aan ja mittailla eroja, pyöräytellä ja taas mittailla...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 15:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
oiskoon ollu 16v :P . tai sitten on jo niin tuore malli ,etten oo tavannu tuommosta. ja mitä siihen rautaan tulee,niin eiköhän siellä lohkossa pyörine semmonen mutkalle väännetty joka vemputtaa veikeesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 16:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
oiskoon ollu 16v :P
Jaa niin 8-venttiilinenhän tuollainen vulkaani onkin tosiaan joo. Enhän minä noita pösöjä tunne :oops:
No kuitenkin, 8-venttiilisistä voivat vääntyä tosiaan ainakin.
kokemjne kirjoitti:
mitä siihen rautaan tulee,niin eiköhän siellä lohkossa pyörine semmonen mutkalle väännetty joka vemputtaa veikeesti.
Onko se jotain sukua kampuralle?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.01.2013 18:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Hieman jäi epäselväksi että jäätyikö volcanesta nesteet vai katkesiko jakohihna?



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 27/94 [ 2331 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 94  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aapo ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: