|
Kirjoittaja |
Viesti |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 10.01.2013 00:19 |
Viestit: 2821
|
TheMan82 kirjoitti: kaverini lapsuudesta lähtien vaihtanu hiippakuntaa  eilen vielä suunniteltiin citikan kunnostusta ja yllätys reissua lapsille ja emännille... Voimia ja jaksamista.. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 10.01.2013 01:20 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
TheMan82 kirjoitti: kaverini lapsuudesta lähtien vaihtanu hiippakuntaa  eilen vielä suunniteltiin citikan kunnostusta ja yllätys reissua lapsille ja emännille... Osanottoa! Selkeästi liian nuori lähtiessään. Karua... ja herättää taas muistuttamaan miten haurasta elämä on. Poimin tänään tappavan sähköjohdon tallin lattialta toisen harrastajan sitä oikeaoppisesti kauhistellessa. Ei ne suuret teot vaan pienet eleet.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 19.01.2013 09:40 |
Viestit: 330
|
-29c pakkasta Hyvinkäällä 05510. Kaverilla 7km päässä -30,4c. Vihdissä -32.2c . Pitäs jo muka lauhtua, mittari ei ainakaan vielä ymmärrä että pitäs alkaa lauhtumaan jo  Päätin kokeilla ekan kerran xantian lohkolämmitintä nyt, saa nähdä toimiko. Ei auto ainakaan savua ja pala, joten ei liene kytkennöissä vikaa, jos vastus ehjä niin kohta on lämmin auto 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 20.01.2013 14:16 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
jos motonetistä edes joskus sais kerrasta oikean osan... olis sinne varaajapallon numerolla tarroitettuun laatikkoonkin kannattanu tiskillä vilaista ettei tartte asennusvaiheessa ihmetellä miksi varaajassa on iskunvaimennusventtiili...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.01.2013 20:58 |
Viestit: 317
|
Töissä oli jokseenkin hassu ja vetämätön olo, onneks on toimistotöitä niin jaksoi koko päivän ahertaa. Kotiin tullessa ajattelin, että mitataas huvikseen onko lämpöä.. olihan sitä ja nyt vähä enempi. Keuhkot on kohta yskitty pihalle ja huonosti nukuttu yö takana. Alkaa tämä likka olla välikuoleman tarpeessa. Koko päivän olin varma, ettei tässä nyt mitään lämpöä ole kun niin hyvin jalkeilla tepastelin ja ajatus kulki. Aikasemmin, kun on ollut kuumetta, olen ollut jalaton jo 37,2 kohtalla ja 38:ssa alkoi jo meno pimenemään. Kaikkea sitä oppii... 
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.01.2013 21:54 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Teuski kirjoitti: jos motonetistä edes joskus sais kerrasta oikean osan... olis sinne varaajapallon numerolla tarroitettuun laatikkoonkin kannattanu tiskillä vilaista ettei tartte asennusvaiheessa ihmetellä miksi varaajassa on iskunvaimennusventtiili... Kävin Motonetissä katsomassa olisivatko jarrusatulan tiivisteet oikeanlaisia. Yksi sarja löytyi hyllystä: jo avatun näköinen paketti, jonka sisältö oli liukutappisarja, ei kuitenkaan ilmeisesti samaan autoon. Huomautin asiakaspalveluhenkilölle merkittävästä poikkeamasta sisällön ja varaosanumeron välillä ja ettei kyseistä pakettia kannata palauttaa takaisin hyllyyn, johon vastaus oli kysymysmerkin näköinen naama. Voin tietenkin olla väärässäkin, mutta vaikuttaisi sille, että väärä osa myydään uudestaan ja uudestaan, kunnes joku asiakas ei viitsi sitä palauttaa. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.01.2013 22:19 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
ei tullu leimaa volcaneen projekti osios tarkempaa selitystä..
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.01.2013 22:42 |
Viestit: 3655
|
Päivän harmin aihe on koko tämä päivä  --- ^ Ei muuta kuin uusi yritys katsastaa Volcane, toisella kerralla onnistuu!
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.01.2013 23:34 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Lemon kirjoitti: Päivän harmin aihe on koko tämä päivä  ...no? 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 24.01.2013 12:43 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
pelkäämpä et volcanesta paukku jakohihna kylmäkäynnistyksen yhteydes (millaset vauriot tulee ??)  hihnan murusia näyttäis olevan auton alla jakopäänpuolella..justiin ku sain haettua uudet jarrulevyt ja kallistuksenvakaajanpuslat ja meinasin ruveta vaihtamaan niitä lämpösen koneen toimies lämmitimenä et tarkenee...  eipä lähe käyntiin ei...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 24.01.2013 12:56 |
Viestit: 3655
|
No voi hitto...tosi harmi 
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 07:13 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Selkä  Jumalavit, alaselkä ihan jumissa ja mökille pitäis lähtee 9 tunnin kuluttua, ohjelmassa mm hiihtoa ja padan ulkoistamista. Prkl!
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 12:28 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
volcanesta nestet jäätyny...sen siitä vissiin saa ku iskee halvinta jäähdytysnestettä raakana sinne...täs on vissiin uuden moottorin hankinta edes....  ¤#&"&/!! &"&/U#/#!!! /#/#/#/U!!!1 että voi nyppiä...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 12:32 |
Viestit: 3655
|
Voi perhana, harmi.  Mutta: ihan oikeestiko nuo halvimmat nesteet jäätyy, raakanakin? Eiks niissä ole mainittu joku pakkasenkestoraja? Aiot ilmeisesti kuitenkin pitää Volcanen ja laittaa kuntoon.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 12:46 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
TheMan82 kirjoitti: volcanesta nestet jäätyny...sen siitä vissiin saa ku iskee halvinta jäähdytysnestettä raakana sinne... Ei siihen kalliimpikaan auta. Etyleeniglykolin sulamispiste on jossain -13 celsiusasteen tietämillä, kaupassa myytävät seostetut menevät kai lähemmäs pariin kymppiin. Vettä kun tarjoaa puolet sekaan, niin päästäänkin sinne -35 celsiusasteeseen mukavasti.  Tuossa esimerkki vesi-/glykoliseoksen pakkaskestävyydestä seossuhteen funktiona. Vaihtelee toki jäähdytysnestelaaduittain. Citikkaan kun on Glysantin G33:a ja ionivaihdettua vettä 50/50 suhteessa laittanut, niin on pelannut etelän pakkasissa ainakin.
Viimeksi muokannut laakeri päivämäärä 25.01.2013 12:49, muokattu yhteensä 1 kerran
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 12:49 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Jonkinlainen lentsu. Snadi kuume ja yskiminen sattuu keuhkoihin.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 12:52 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
tuo oli niitä valmiiks lantrattuja..piti kestää sen jotain -30..ei nähtävästi..joo eiköhän tää pidetä..kai sinne pitää tuo 1.8 tekniikka istuttaa mikä tuola farmarin keulilla on..
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 13:06 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
TheMan82 kirjoitti: kai sinne pitää tuo 1.8 tekniikka istuttaa mikä tuola farmarin keulilla on.. Miulla olisi kyllä pellon reunalla Taipalsaarella yksi Xantian raato, missä olisi keulilla 2.0 16V, ajamalla siihen tuotu. Istuisikos moinen kuinka hyvin vulkaanin keulille? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 13:08 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
TheMan82 kirjoitti: tuo oli niitä valmiiks lantrattuja..piti kestää sen jotain -30..ei nähtävästi..joo eiköhän tää pidetä..kai sinne pitää tuo 1.8 tekniikka istuttaa mikä tuola farmarin keulilla on.. Laita sinne 2 litranen, olis tuossa pihalla jonninjoutavana. Tai siis onhan se vielä pellin alla.  No hitto, laakeri ehti ensin. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 14:02 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Aiempaan jäätymiskeskusteluun viitaten, itseäni siteeraten: Les Excentriques kirjoitti: Ralle kirjoitti: 02.12.2012 17:23 Menikö kone jumiin? ES9j4 Koneen yksi letku uusittu/korjattu ja nyt epäilen et jäähdytin nesteen tilalla on vettä eli aika jäässä tuo tais olla kun yritin. Mutta tästä en voi olla varma, toki paisunta säiliö oli aika kiinteän oloinen. Voiko kone siis leikata jumiin tuossa tilanteessa? Vesipumppuhan tuossa ollee hihnan kanssa samassa? Jos yhtään lohduttaa, todella pienikin määrä jäähdytysnestettä veden seassa suojaa jäätymisvaurioilta. Vesi ei jäädy silloin yhtenä könttinä, vaan ikäänkuin ryyneiksi, jotka voivat hieman keskenään liikkua. Vesipumpun pyöriminen kyllä estyy tehokkaasti, mutta onneksi kuomitus pumpun siiville on tasainen. Joko Rallen moottorin tilanne valkeni, vai paljastuuko vasta keväämmällä?
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 14:51 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jakopää levälleen ja temppurauta oikeaan asentoon. venakoppa pois ja kattomaan näkyykö mitään poikeuksellista. sitte joko 21 tai 16 mm kalu kouraan ja pyörittämäänn nokka-akselia kokeillen samalla millaisia välyksiä tuntuu nokan ja paininkupin välissä. siitä jo tietää tarviiko alkaa kantta nostamaan. ei siellä männät eikä kk:t kärsi . varmuuden saa kun ottaa kynttilät pois ja painaa paineilmaa rei-istä sisään ( nokat pitää olla sopivassa asennossa.) kuuntee samalla imupuolta ja assistentti pakoputken päässä korvat höröllä. jos ei kuulu suhinoita , niin uus remmi ajoituksineen ja testaamaan. kone kannattaa olla sula mielellään. jos toimii niin jakopään loput hilppeet nippuun ja menoks.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 15:25 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kokemjne kirjoitti: temppurauta Tuollaista osaa en ole kyllä vielä yhdestäkään citikan moottorista löytänyt. Tarvitsee ehkä etsiä tarkemmin? kokemjne kirjoitti: ei siellä männät eikä kk:t kärsi Ai näissä 16-tappisissa on niin vahvat veivit? Morvassahan jonain vuonna kiersi pöydällä vanhemmasta XU:sta olevia veivejä, joista piti yrittää eroavaisuutta tunnistaa. Ei sitä heti oikein tahtonut huomata, mutta olihan se toinen muuttunut erimittaiseksi jakopäähässäkän vuoksi. Eikä liene iso homma pyöräytellä kampuraa siihen asentoon, että saa pari mäntää ykk:aan ja mittailla eroja, pyöräytellä ja taas mittailla...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 15:43 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
oiskoon ollu 16v  . tai sitten on jo niin tuore malli ,etten oo tavannu tuommosta. ja mitä siihen rautaan tulee,niin eiköhän siellä lohkossa pyörine semmonen mutkalle väännetty joka vemputtaa veikeesti.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 16:11 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kokemjne kirjoitti: oiskoon ollu 16v  Jaa niin 8-venttiilinenhän tuollainen vulkaani onkin tosiaan joo. Enhän minä noita pösöjä tunne No kuitenkin, 8-venttiilisistä voivat vääntyä tosiaan ainakin. kokemjne kirjoitti: mitä siihen rautaan tulee,niin eiköhän siellä lohkossa pyörine semmonen mutkalle väännetty joka vemputtaa veikeesti. Onko se jotain sukua kampuralle?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.01.2013 18:27 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Hieman jäi epäselväksi että jäätyikö volcanesta nesteet vai katkesiko jakohihna?
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
|