Akaile kirjoitti:
...Taloyhtiön puolesta on Soneran laajakaista ja joka ikinen kerta, kun olen sinne joutunut soittamaan, on meinannut itku päästä. Heidän filosofiaan kuuluu asenne "asiakas on aina väärässä" ja "meidän palvelut maksaa aina", vaikka joka kerta vika on ollut muualla kuin omissa koneissa...ja sitä jonottamisen ja automaattisen puhelinpalvelun määrää ei voi sanoin kuvailla

Oi kuinka tuttua tuo. Meillä ollut 4 Soneran puhelinliittymää ja netti. Ja melkoista 'taistelua' on ollut mm. aikoinaan Soneralta tulevien sähköpostisotkujen selvittäminen. On iso nivaska tallella silloin käydystä kirjeenvaihdosta asian tiimoilta. Usean eri henkilön kanssa asiaa selvitin, kunnes sitten yksi tarttui asiaan ja "Kappas vaan. Meillä näyttää koodaus vaihtuvan, kun painan lähetä." Kyllä moni olisi luovuttanut aikoja ennen.
Puhelinliittymät ovat mennen talven lumia, eikä koskaan enää Soneralta, jos maa ei oikein pahaan vinoon käänny.
Oma lukunsa oli nettiyhteyden irtisanominen. 7 yhteydenottoa eri tavoin. Soneran omilla sivuilla on 65 mutkan takana ikkuna, jossa irtisanomisen voi tehdä. Mutta - asiakkaalle ei jää asiasta mitään kopiota. Ainoastaan LÄHETÄ ja sen jälkeen kiitetään yhteydenotosta. Tottahan otin kopiot siitä mitä olin lähettämässä, kuvan näytöstä, ja kun se kiitos oli näkyvissä samoin kuva siitä. Samalla vielä kalenteri näkyviin, josta myös kellonaika. Mutta laillista kopiota siis ei niistä saanut.
Lähetin myös pari sähköpostia, joista sitten jäi kopiotkin. Kävin Soneran liikkeessä saman asian tiimoilta. "Emme me voi tehdä irtisanomista." "Se pitää hoitaa puhelimella", kertoi ihan ystävällinen myyjä. Hän jopa tarjoutui soittamaan. Mutta ei hänkään saanut yhteyttä, vaikka ooteltiin ja ooteltiin.
Hauska yksityiskohta tuosta keskustelusta myyjän kanssa. Kun kerroin hänelle, että olen tehnyt useamman ilmoituksen Soneran omien sivujen kautta, niin myyjä oli ihmeissään: "Missä siellä sellainen kohta on?"
Ja mitkä hinnat?
Soneran ADSL 2 vuotta yli 1500 €.
Nopeus:
- vastanotto alle 2 Mbps
- lähetys 0,43 Mbps
Nykyinen yhteys sama aika hieman alle 500 €.
Nopeus:
- vastaanotto n. 3-4 kertainen.
- lähetys n. 5-6 kertainen
Lopulta otin yhteyttä maistraattiin ja sitten alkoi tapahtua. Sinnekin olivat pokkana Soneralta kertoneet, ettei heille ole tullut minulta mitään yhteydenottoa.
Siinä tarina lyhykäisyydessään.