|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.04.2009 06:58 |
Viestit: 2699
|
Monenlaista on tarinaa. Väärin on kohdeltu. Väärää ja väärällä tavalla informaatiota annettu. Olemattomien vikojen takia hylkyjä tullut. Kallistakin mokoma touhu. Katsastuksen hinta on näissä jutuissa kiistaton asia, muut enemmän ja vähemmän vain omia, kenties vähän värittyneitäkin, näkemyksiä asiasta. Täällä samasta aiheesta
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
CX25GTI
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.04.2009 13:50 |
Viestit: 33
|
Vein eilen CX:n katsastukseen Helsingissä. CX protestoi vastaan pitämällä vilkkuvaa varoitusvaloshow´ta. Olo oli menomatkalla kuin 1980-luvun diskossa  Onneksi se ymmärsi lopettaa show´n katsastuksen ajaksi. - Ei siinä mitään sen vakavampaa, LHM:t vaan vähän vähissä. Suhtautuminen CX:ään oli asiallista ja myötämielistä. Hylkypäätös tosin tuli, kun jarruvalot paloivat koko ajan. "Vian" korjaus tämän tuomion jälkeen kesti vain pari sekuntia, kun otin toisen lattiamaton pois - se painoi jotenkin jarruvalon kytkintä. Inssi naureskeli, että harvoin on näin nopeasti tullut suoritettua uusintakatsastus. Leima ilman huomautuksia ja kehuilla "hieno auto". Tästä se kesä alkaa  .
DS21H Pallas 1966 SM Carbu 1972 CX25GTiA 1989 XM V6 Exclusive 1999 C6 V6 Exclusive 2007 C4 / C5 / C5 Aircross
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.04.2009 16:31 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Käytin Pikachun A-asemalla Turus ja liehuvin lipuin leima. 40+28 € haluaa virkailija tarkistuksesta, nykyään haen OBD-todistuksen aina ensin korjaamolta. Plankettihan on voimassa 3 kuukautta! Picasso on kyllä vähävikainen kapine (Citikaksi), ennakoiva huolto tietty auttaa. Sätkä tarvitsisi ottaa ulos ja liikennekäyttöön, vappuajelu lähestyy! Ulkona lämpötila +17 varjossa, joten kesä tulee! Samalla heräsi villi ajatus jos kävisin rekisteröimässä pikkupakunkin vaihteeksi Suomen rekisteriin. Ranskalaisilla käsinmaalatuilla kilvillä ei oikein kehtaa kylille lähteä keikuttelemaan... Edit: ... mutta ensin saakin käydä lähikaupassa hakemassa 6V akun, taitaa siis jäädä ensi viikkoon ... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.04.2009 16:41 |
|
2cvkimmo kirjoitti: Samalla heräsi villi ajatus jos kävisin rekisteröimässä pikkupakunkin vaihteeksi Suomen rekisteriin. Ranskalaisilla käsinmaalatuilla kilvillä ei oikein kehtaa kylille lähteä keikuttelemaan... Ei kai sitä kukaan huomaisi, baskeri päähän ja menoksi. Ce la vie!
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.04.2009 16:47 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
quai_de_javel kirjoitti: Ei kai sitä kukaan huomaisi ...ei välttämättä, meillä täällä maaseudulla aikamerkki tulee postijakeluna ja sheriffi käy enintään kerran viikossa ulkoiluttamassa Transporteria ... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.04.2009 09:32 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Tiistaiaamuna käytin vielä tuon meidän ampparinkin, eli 2CV6 kelta/mustan liemalla ennen kun uusi omistaja sen käy hakemassa. Läpi meni ilman isoja kommentteja, paitsi että pitää viel käydä näyttämässä että repsikan ovi avautuu oikeasti ulkopuolelta ja toisen takakynkän pohjaanlyöntikumi  oli pudonnut jonnekin... Inssi kyllä sanoi että tuskin nämä koskaan pohjaan tapaa mutta kun ne pitää olla paikoillaan... Oisko ees huomannut jos olisi napsinut toisenkin pois ja sanonut jotta eihän näissä semmoisia... Inssille piti esitellä vaihdekaaviokin ennen kuin pääsi liikkeelle No uusintanäyttö siitä tuli. Mokomasta. Korjauskehtoitus olisi varmasti riittänyt. Ja mikä oli kahvassa vikana? Tietty se ruuvi löysällä... Minuutin korjaus, mukaanlukien purku, diagnoosi ja ruuvarin etsintä pakista. Konttorit vissiin nykyään aika helposti laittaa uudelleen näyttöön vai tuntuuko se vaan siltä?? Siitä toki saa aina pari kymppiä / näyttö lisää kun "joutuu niin halvalla katsastuksen suorittamaan"... 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 29.04.2009 13:05 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
CX meni läpi, helmasta  onneksi vaan sisäpuolelta. Olihan siinä nyt vähän muutakin pientä mut ei mitään isoa, pari väljää niveltä, kässäri nousee liian ylös ja jotain muuta. Huvittavinta on että edellisen katsastuksen jälkeen on autolla ajettu vain muutama sata kilometriä, äkkiä nää sitikat hajoaa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 29.04.2009 22:49 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Kävin Sätkän kanssa yökatsastuksessa. A-ketju oli avoinna 23 saakka ilman ajanvarauksia. Kaffe ja grillimakkaraa oli tarjolla ja herrat olivat erityisen leppoisalla tuulella.
Ei huomauttamista, katsastuksessa tai kulkimessa. Hyvää matkaa ja vappuajelu tulossa!
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2009 18:51 |
|
BX melkein sai leima eilen. Oli vähän välystä takatukivarren laakereissa, ja sen takia katsastusmies haluaa tavata meidät uudelleen  . Sanoi vaan, että tuo on yleinen vika bx:ssä??? Muuten hän sanoi ne sanat, joita jokainen äiti haluaa kuulla lapsestaan: Se on tosi siisti, muuten se on oikein hyvässä kunnossa, tuon kun korjaat niin ajat sillä taas vuoden. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 08.05.2009 08:08 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Lemon kirjoitti: Oli vähän välystä takatukivarren laakereissa, ja sen takia katsastusmies haluaa tavata meidät uudelleen  . Haminassa eivät katsastusmiehet suostuneet BX:n ja Xantian takatukivarsista välystä etsimään. Mahdoton homma katsastusmiehen mielestä Jokunen vuosi sitten juuri TZI:n hankittuani hakemassa sille vikalistan, eikä katsastusmiestä kiinnostaneet tukivarret yhtään, vaikka 185:t takarenkaat ottivat sisäreunasta kiinni, jos joku istui takapenkillä... eikä kiinnostanut takatukivarsia heilutella parissa seuraavassa katsastuksessakaan tuosta TZI:stä, eikä Xantiastakaan... sitten annoin hieman palautetta ja sain tuon vastauksen, ettei sieltä pysty mitään välystä etsimään, eikä oikein vaikuta turvallisuuteenkaan kuulemma!
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 08.05.2009 08:27 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
laakeri kirjoitti: Lemon kirjoitti: Oli vähän välystä takatukivarren laakereissa, ja sen takia katsastusmies haluaa tavata meidät uudelleen  . Haminassa eivät katsastusmiehet suostuneet BX:n ja Xantian takatukivarsista välystä etsimään. Mahdoton homma katsastusmiehen mielestä Jokunen vuosi sitten juuri TZI:n hankittuani hakemassa sille vikalistan, eikä katsastusmiestä kiinnostaneet tukivarret yhtään, vaikka 185:t takarenkaat ottivat sisäreunasta kiinni, jos joku istui takapenkillä... eikä kiinnostanut takatukivarsia heilutella parissa seuraavassa katsastuksessakaan tuosta TZI:stä, eikä Xantiastakaan... sitten annoin hieman palautetta ja sain tuon vastauksen, ettei sieltä pysty mitään välystä etsimään, eikä oikein vaikuta turvallisuuteenkaan kuulemma! Sitten taas jarrukilven puuttuminen ilmeisesti taas vaikuttaa.... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 08.05.2009 08:57 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Putkimies22 kirjoitti: Sitten taas jarrukilven puuttuminen ilmeisesti taas vaikuttaa....  Ihan selkeästi, eikö sellainen auto tahdo ajautua vastaantulevien kaistalle väkisinkin?
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 10:38 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Kyllähän sellainen jarrukilpi löytyy takalevyjarrujen kyljestä, sitä ainakin itse luulin tarkoittavani. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 11:02 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Heh, joo.. BX on kyllä siitä hieno auto, että joka mallissa on levyjarrut takana.  Vaikka tallilla Audi-pojat jaksavatkin aina naureskella niiden levyjen paksuudelle...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 12:21 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 12:35 |
|
svc kirjoitti: Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa. Max 9 mm, min 7 mm. Ei todellakaan mitään paksuja ole nuo.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 12:40 |
Viestit: 2699
|
Tulsku kirjoitti: Heh, joo.. BX on kyllä siitä hieno auto, että joka mallissa on levyjarrut takana.  Vaikka tallilla Audi-pojat jaksavatkin aina naureskella niiden levyjen paksuudelle... Voi harmi! En aiemmin ole sitäkään tiennyt, että BX:n takajarrulevyt eivät ole tarpeeksi paksut. Onnellisen tietämättömänä tuosta(kin) murheesta olen tähän päivään saakka monta kilometriä Beksillä taivaltanut. Kuluvathan ne käytössä, varsinkin jos jarruja käyttää ja ne ovat huolletut ja muutaman kerran olen uudet tilalle vaihtanut. Tähän saakka olen sen kuvitellut olevan ihan normaaliin ylläpitohuoltoon kuuluva homma. Kyllä se nyt myrkyn lykkäs. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 16:10 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Juu, älä muuta sano.  No, eräällä kerralla olin vaihtamassa BX:n alapalloa, kun yksi Audi-mies kävi vaihtamassa koko tukivarren aaneloseen eteen (kun on rakennettu nivelet kiinteästi tukivarsiin). Homma hoitui kyllä nopeasti, mutta totesi rempan jälkeen, että "nyt on enää seitsemän tukivartta, jotka voivat kolista". Tämän kuultuani jatkoin hyvillä mielin kymmenen euron hintaisen alapallon vaihtoa, vaikka siinä nyt hieman kauemmin menikin aikaa. Voisin kuvitella, että Audin tukivarret eivät ole ilmaisia. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 18:40 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Kävin katsastamassa kaverin CX:n, muutoskatsastin sen 5hlö pakusta -> 8hlö henkilöautoksi sekä samalla renkaat muutoskatsastettiin, 152 euroa, koko touhu oli ohi alle 10 minuutissa (katsastusten yössä). Tuollaisille tuntipalkoille kun pääsis 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
ruohohan
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 19:35 |
Viestit: 8 Paikkakunta: Tampere
|
Oma hinta Tampereen Lamminpäässä kuulostaa siis kohtuulliselta, 80 €. Mutta kun pistivät Picasson (HDi -01) ajokieltoon, koska savutti liikaa (raja-arvo 4, Picasson 4,8)!!! Tietääkseni on AINA annettu kuukausi aikaa korjata viat, varsinkin kun vika ei ole turvallisuusriski eikä muutenkaan haittaa ajamista, mitään kun ei ole rikki. On rahastuksen makua!!!
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 10.05.2009 19:42 |
Viestit: 2699
|
ruohohan kirjoitti: Mutta kun pistivät Picasson (HDi -01) ajokieltoon, koska savutti liikaa (raja-arvo 4, Picasson 4,8)!!! Tietääkseni on AINA annettu kuukausi aikaa korjata viat, varsinkin kun vika ei ole turvallisuusriski eikä muutenkaan haittaa ajamista, mitään kun ei ole rikki. On rahastuksen makua!!! Kävitkö varsinaisena katsastusaikana, ettet sen jälkeen?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.05.2009 11:08 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
svc kirjoitti: Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa. Paksut kuin mitkäkin nuo BX:n ja Xantian levyt... meikäläisen kesäkulkineessa saattaa jossain parin millin tienoilla olla etulevyt 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.05.2009 14:01 |
Viestit: 308 Paikkakunta: Konnevesi
|
Kaikista kommenteista ja arveluista huolimatta kävin perjantaina kesäauton kanssa konttorilla ihan ilman mitään katsastusremontteja. Toivotti tervetulleeksi vuoden kuluttua uudelleen. Omistajan vaihdos ja vuosikatsastus päästömittauksen kanssa 88€. Tällä viikolla täytyy käydä Xantian kanssa.
Peugeot Boxer 2.2 HDi -12, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
|
|