Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/50 [ 1233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 03.04.2009 14:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Torstaina tuli käytettyä sätkä leimalla. Läpi meni siinä mukavia jutustellessa. Oikean puolen iskunvaimennus ei millää tullut mittareilla esiin, eikä käsijarrussakaan ollut oikein tehoja, mutta katsastaja totesi vain, ettei näitä voi tavallisiin autoihin verrata :lol:

Tänään käytin XM:n samaisella hepulla ja hän totesi, että rättäri oli parempi. Se meni läpi, Xm ei. Jäi tuossa remonttia tehdessä vasemman alapallon mutteri löysälle ja samaisen puolen seisontajarru oli vähän voimaton. Tervetuloa uudelleen kuukauden sisällä!

Xm:n päästöarvo vain oli niin alhaalla (k 0.79, sallittu maksimi 3), että melkein pitäisi vähän ruuvata. Pitäähän kiisselistä vähän mustaa tulla. :mrgreen:
Ja tuuninkivaloja ei edes huomattu (tai siis niiden poikkeavuutta originaalista, tai sitten ei vain mainittu).



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.04.2009 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Paikkoheitto suoritettu, ajoaikaa taas vuoden päivät.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.04.2009 20:24 
KOLME Citikkaa pitäis katsastaa... 2CV pitäisi saada liikennekäyttöön vappuajeluksi ja paljon on vielä tehtävää, BX katsastus touko-kesäkuun vaihteessa, ZX katsastuksen pystyy venyttämään syyskuulle, mutta kuka sitä nyt kesällä... voi kettu...


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.04.2009 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Tänään ID meni viimein leimaan. Virrat hyyty, piti työntää nosturille. Vara-akusta (mukana) apu-virtaa ja sain leimatun ja LHM:ää vuotavan iidun liikenteeseen, tosin korjauskehoituksen kera. Pari viikkoa aikaa tukkia vihreä vuoto. Samalla voi vaihtaa laturin ja remmit. Jopa käsijarru oli ok, tasaisen heikko molemmilla puolilla. Nyt saa paistaa aurinko, kiitos!

Inssi sanoi istuessaan etupenkille "Että tällainen helmi..." ja oli muutenkin kovasti ymmärtäväinen :mrgreen:

Et kiitoksia vielä Kouvolan A-asemalle :!:

Mika



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.04.2009 21:53 
Vau, onnittelut ID:lle! Inssikin oli täysin myyty ID:n edessä... Iidut ovat kyllä ihan omaa luokkaansa kuten myös DS:t, Autojen Aatelia. Ja vihreähän on nätti väri. Pieni oikuttelu on vain todiste ID:n sielukkuudesta ja luonteesta!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.04.2009 20:13 

Viestit: 4
Xantian katsastamisesta Joensuussa veloittivat päästötesteineen 25e... Katsastusmies keksi sentään jotain huomautettavaa, pitäisi kuulemma uusia rekisterikilven valot (nooohh, kunhan kesä tulee josko jaksaisi :) ) Itse ehdin kuvitella jos jonkinmoista korjattavaa mutta hyvä näin!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 25.04.2009 06:58 

Viestit: 2699
Monenlaista on tarinaa. Väärin on kohdeltu. Väärää ja väärällä tavalla informaatiota annettu. Olemattomien vikojen takia hylkyjä tullut. Kallistakin mokoma touhu.

Katsastuksen hinta on näissä jutuissa kiistaton asia, muut enemmän ja vähemmän vain omia, kenties vähän värittyneitäkin, näkemyksiä asiasta.

Täällä samasta aiheesta



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 25.04.2009 13:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 33
Vein eilen CX:n katsastukseen Helsingissä. CX protestoi vastaan pitämällä vilkkuvaa varoitusvaloshow´ta. Olo oli menomatkalla kuin 1980-luvun diskossa :mrgreen: Onneksi se ymmärsi lopettaa show´n katsastuksen ajaksi. - Ei siinä mitään sen vakavampaa, LHM:t vaan vähän vähissä.

Suhtautuminen CX:ään oli asiallista ja myötämielistä. Hylkypäätös tosin tuli, kun jarruvalot paloivat koko ajan. "Vian" korjaus tämän tuomion jälkeen kesti vain pari sekuntia, kun otin toisen lattiamaton pois - se painoi jotenkin jarruvalon kytkintä. Inssi naureskeli, että harvoin on näin nopeasti tullut suoritettua uusintakatsastus. Leima ilman huomautuksia ja kehuilla "hieno auto". Tästä se kesä alkaa 8-).



DS21H Pallas 1966
SM Carbu 1972
CX25GTiA 1989
XM V6 Exclusive 1999
C6 V6 Exclusive 2007
C4 / C5 / C5 Aircross
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 25.04.2009 16:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Käytin Pikachun A-asemalla Turus ja liehuvin lipuin leima. 40+28 € haluaa virkailija tarkistuksesta, nykyään haen OBD-todistuksen aina ensin korjaamolta. Plankettihan on voimassa 3 kuukautta! Picasso on kyllä vähävikainen kapine (Citikaksi), ennakoiva huolto tietty auttaa.

Sätkä tarvitsisi ottaa ulos ja liikennekäyttöön, vappuajelu lähestyy! Ulkona lämpötila +17 varjossa, joten kesä tulee!
Samalla heräsi villi ajatus jos kävisin rekisteröimässä pikkupakunkin vaihteeksi Suomen rekisteriin. Ranskalaisilla käsinmaalatuilla kilvillä ei oikein kehtaa kylille lähteä keikuttelemaan...

Edit: ... mutta ensin saakin käydä lähikaupassa hakemassa 6V akun, taitaa siis jäädä ensi viikkoon ... :cry:



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 25.04.2009 16:41 
2cvkimmo kirjoitti:
Samalla heräsi villi ajatus jos kävisin rekisteröimässä pikkupakunkin vaihteeksi Suomen rekisteriin. Ranskalaisilla käsinmaalatuilla kilvillä ei oikein kehtaa kylille lähteä keikuttelemaan...

Ei kai sitä kukaan huomaisi, baskeri päähän ja menoksi. Ce la vie!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 25.04.2009 16:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
quai_de_javel kirjoitti:
Ei kai sitä kukaan huomaisi


...ei välttämättä, meillä täällä maaseudulla aikamerkki tulee postijakeluna ja sheriffi käy enintään kerran viikossa ulkoiluttamassa Transporteria ... :D



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 26.04.2009 09:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Tiistaiaamuna käytin vielä tuon meidän ampparinkin, eli 2CV6 kelta/mustan liemalla ennen kun uusi omistaja sen käy hakemassa. Läpi meni ilman isoja kommentteja, paitsi että pitää viel käydä näyttämässä että repsikan ovi avautuu oikeasti ulkopuolelta ja toisen takakynkän pohjaanlyöntikumi :shock: oli pudonnut jonnekin... Inssi kyllä sanoi että tuskin nämä koskaan pohjaan tapaa mutta kun ne pitää olla paikoillaan... Oisko ees huomannut jos olisi napsinut toisenkin pois ja sanonut jotta eihän näissä semmoisia... Inssille piti esitellä vaihdekaaviokin ennen kuin pääsi liikkeelle :?

No uusintanäyttö siitä tuli. Mokomasta. Korjauskehtoitus olisi varmasti riittänyt.
Ja mikä oli kahvassa vikana? Tietty se ruuvi löysällä... Minuutin korjaus, mukaanlukien purku, diagnoosi ja ruuvarin etsintä pakista. :lol:

Konttorit vissiin nykyään aika helposti laittaa uudelleen näyttöön vai tuntuuko se vaan siltä??
Siitä toki saa aina pari kymppiä / näyttö lisää kun "joutuu niin halvalla katsastuksen suorittamaan"... :evil:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2009 13:05 

Viestit: 5692
Paikkakunta: Lahti
CX meni läpi, helmasta :shock: onneksi vaan sisäpuolelta.

Olihan siinä nyt vähän muutakin pientä mut ei mitään isoa, pari väljää niveltä, kässäri nousee liian ylös ja jotain muuta.

Huvittavinta on että edellisen katsastuksen jälkeen on autolla ajettu vain muutama sata kilometriä, äkkiä nää sitikat hajoaa :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2009 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Kävin Sätkän kanssa yökatsastuksessa. A-ketju oli avoinna 23 saakka ilman ajanvarauksia. Kaffe ja grillimakkaraa oli tarjolla ja herrat olivat erityisen leppoisalla tuulella.

Ei huomauttamista, katsastuksessa tai kulkimessa. Hyvää matkaa ja vappuajelu tulossa!



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2009 18:51 
BX melkein sai leima eilen. Oli vähän välystä takatukivarren laakereissa, ja sen takia katsastusmies haluaa tavata meidät uudelleen 8-). Sanoi vaan, että tuo on yleinen vika bx:ssä??? Muuten hän sanoi ne sanat, joita jokainen äiti haluaa kuulla lapsestaan: Se on tosi siisti, muuten se on oikein hyvässä kunnossa, tuon kun korjaat niin ajat sillä taas vuoden. :D


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2009 08:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Lemon kirjoitti:
Oli vähän välystä takatukivarren laakereissa, ja sen takia katsastusmies haluaa tavata meidät uudelleen 8-).
Haminassa eivät katsastusmiehet suostuneet BX:n ja Xantian takatukivarsista välystä etsimään. Mahdoton homma katsastusmiehen mielestä :x

Jokunen vuosi sitten juuri TZI:n hankittuani hakemassa sille vikalistan, eikä katsastusmiestä kiinnostaneet tukivarret yhtään, vaikka 185:t takarenkaat ottivat sisäreunasta kiinni, jos joku istui takapenkillä... eikä kiinnostanut takatukivarsia heilutella parissa seuraavassa katsastuksessakaan tuosta TZI:stä, eikä Xantiastakaan... sitten annoin hieman palautetta ja sain tuon vastauksen, ettei sieltä pysty mitään välystä etsimään, eikä oikein vaikuta turvallisuuteenkaan kuulemma!



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2009 08:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
laakeri kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
Oli vähän välystä takatukivarren laakereissa, ja sen takia katsastusmies haluaa tavata meidät uudelleen 8-).
Haminassa eivät katsastusmiehet suostuneet BX:n ja Xantian takatukivarsista välystä etsimään. Mahdoton homma katsastusmiehen mielestä :x

Jokunen vuosi sitten juuri TZI:n hankittuani hakemassa sille vikalistan, eikä katsastusmiestä kiinnostaneet tukivarret yhtään, vaikka 185:t takarenkaat ottivat sisäreunasta kiinni, jos joku istui takapenkillä... eikä kiinnostanut takatukivarsia heilutella parissa seuraavassa katsastuksessakaan tuosta TZI:stä, eikä Xantiastakaan... sitten annoin hieman palautetta ja sain tuon vastauksen, ettei sieltä pysty mitään välystä etsimään, eikä oikein vaikuta turvallisuuteenkaan kuulemma!


Sitten taas jarrukilven puuttuminen ilmeisesti taas vaikuttaa.... :roll:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2009 08:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1589
Paikkakunta: Lappeenranta
Putkimies22 kirjoitti:
Sitten taas jarrukilven puuttuminen ilmeisesti taas vaikuttaa.... :roll:

Ihan selkeästi, eikö sellainen auto tahdo ajautua vastaantulevien kaistalle väkisinkin?



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2009 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Tässä taidettiin tarkoittaa sitä suojakilpeä rummun takapuolella. Jos jarrulevy puuttuu niin sitten on jo haasteellisempaa jarruttaa ja pysyä tiellä samaan aikaan...

Tuohan oli erään lukemani 2CV tarinan mukaan Jenkeissä 2CV:n kastastuksen este "eihän täällä ole etujarruja ollenkaan"... :lol:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 10:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1589
Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllähän sellainen jarrukilpi löytyy takalevyjarrujen kyljestä, sitä ainakin itse luulin tarkoittavani. :)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Ainiin, tosiaan. NYKY autoissahan on levyjarrut takanakin??? :lol:
Itse on nysvännyt lähinnä 70 lukulaisen kanssa. Toi käyttörassi on kyl 2004 Alfa mutta eihän SITÄ sillä tavalla harrastella... :?
No jos sielläkin on levy niin sehän se sitten. Puuttuu mikä puuttuu...



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 11:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1589
Paikkakunta: Lappeenranta
Heh, joo.. BX on kyllä siitä hieno auto, että joka mallissa on levyjarrut takana. :) Vaikka tallilla Audi-pojat jaksavatkin aina naureskella niiden levyjen paksuudelle...



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 12:35 
svc kirjoitti:
Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa.

Max 9 mm, min 7 mm. Ei todellakaan mitään paksuja ole nuo.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 12:40 

Viestit: 2699
Tulsku kirjoitti:
Heh, joo.. BX on kyllä siitä hieno auto, että joka mallissa on levyjarrut takana. :) Vaikka tallilla Audi-pojat jaksavatkin aina naureskella niiden levyjen paksuudelle...

Voi harmi! En aiemmin ole sitäkään tiennyt, että BX:n takajarrulevyt eivät ole tarpeeksi paksut. Onnellisen tietämättömänä tuosta(kin) murheesta olen tähän päivään saakka monta kilometriä Beksillä taivaltanut. Kuluvathan ne käytössä, varsinkin jos jarruja käyttää ja ne ovat huolletut ja muutaman kerran olen uudet tilalle vaihtanut. Tähän saakka olen sen kuvitellut olevan ihan normaaliin ylläpitohuoltoon kuuluva homma. Kyllä se nyt myrkyn lykkäs. Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/50 [ 1233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: