Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 17:05 

Viestit: 66
Elikkäs kovasti olen noita seevitosia katsellut ja näyttäisivät jotakuinkin minun budjetilleni sopivan (2000-3000€) 200-300tkm ajettuja, vuosimallit ovat 2001-2003.

Onko mitään sellaisia järkeviä mieleentulevia asioita joita olisi hyvä tuollaisessa tietää, esim. täytyykö näissä vielä vaihdella jousipalloja, hydeöljyjä, kuinka paljon sähkövikoja TAI varsinkin ajonestovikoja.

Anteeksi mikäli kysymys on hankalasti muotoiltu mutta ihan siis perustietoa tarvitsisin eli kannattaako ostaa vai ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 20:40 
Kannattaisi varmaankin ottaa ammattimies mukaan kaupoille, koska tuon ikäiset ja hintaiset autot ovat yksilöitä huolto- /korjaushistoriasta riippuen.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 21:21 

Viestit: 66
Varsinaisesti tyyppivikoja yms. kyselen mitkä paikat näissä yleensä menee.

En ole ensimmäistä kertaa kuitenkaan autoa ostamassa, 83 autoa olen jo omistanut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 95
Paikkakunta: Kuopio
Sanoisin että mainettaan paljon parempi ja luotettavampi auto. Minun vanha C5 on nyt Joensuussa myynnissä ja todella vähäisellä korjaus tarpeella ajoin noin 2 vuotta. Ainut vika oli puolan pimentyminen ja sekin ihan odotettu, koska kys. puolilla oli ajettu reilu 60tkm. Jos tuollainen isompi koneinen C5 yhtään kiinnostaa, suosittelen tutustumaan tuohon minun vanhaan.

Vaihdoin tuon C5:sen vm. 2005 Audi A6:seen, jolla oli ajettu 124tkm. Audia on saanut vajaan neljän viikon omistusaikana käyttää jo pajalla 3 kertaa, joista yhden kerran jouduin jättämään auton pajalle viikonlopun yli. Seuraava korjausaika Audille on tiistaina. Vähäisellä Audi kokemuksella pitäisi Sitikkaa vähävikaisempana ja huolettomampana kuin uudempaa ja vähemmän ajettua Audia. Lisäksi Sitikan ostin aikoinaan "jobbarilta", kun taas Audi on ostettu Audin merkkiliikkeestä vaihtoauto tarkistettuna.



C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 22:27 

Viestit: 66
Kuinka paljon mahtaa olla kulutus tuollaisessa v6 mallissa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Koneesta et maininnut eli oliko sillä merkitystä? No 2-300tkm ja -01-03-malleissa löytyy kaikenlaista yksilöä. Perusvikoja: takajarrusatulat(ja levyt/palat) vaihdettava, samoin takatukivarrenlaakerit, jos ei ole jo vaihdettu? Kytkin samoin voi olla jo toinen menossa, tai sit ei. Eli siis vikoja saat odottaa, ja parasta on budjetoida ekalla vuodelle se liki sama summa kuin se "halpa" parin tonnin autokin maksoi... Ja pelätä pahinta :? . Tai sit onnistua ostamaan sen hyvän yksilön :P .

Vikalistaa voisin toki jatkaa vaikka kuinka, mutta totuus on se, että liki yhtäpitkän listan voi laatia liki jokaisesta automallista....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 95
Paikkakunta: Kuopio
jarkki86 kirjoitti:
Kuinka paljon mahtaa olla kulutus tuollaisessa v6 mallissa?

Maantiellä 10 litraa sataselle ja kaupungissa 14,5 litraa ja enemmän. Kaupunkiajo Kuopiossa ajamista, lyhyitä liikennevalojen välejä.



C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 29.12.2011 23:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 95
Paikkakunta: Kuopio
Croisette kirjoitti:
Koneesta et maininnut eli oliko sillä merkitystä? No 2-300tkm ja -01-03-malleissa löytyy kaikenlaista yksilöä. Perusvikoja: takajarrusatulat(ja levyt/palat) vaihdettava, samoin takatukivarrenlaakerit, jos ei ole jo vaihdettu? Kytkin samoin voi olla jo toinen menossa, tai sit ei. Eli siis vikoja saat odottaa, ja parasta on budjetoida ekalla vuodelle se liki sama summa kuin se "halpa" parin tonnin autokin maksoi... Ja pelätä pahinta :? . Tai sit onnistua ostamaan sen hyvän yksilön :P .

Vikalistaa voisin toki jatkaa vaikka kuinka, mutta totuus on se, että liki yhtäpitkän listan voi laatia liki jokaisesta automallista....


Tuohon minun vanhaan tehty omistusaikanani: takapalat, takatukivarsien laakerit (11/2011), pelkääjänpuolen alapallonivel (11/2011), kuskinpuolen vakaajanpystytango (11/2011), vaihdelaatikon öljyt (02/2010), ilmastointi huollettu (kesä 2011), termostaatti (02/2010), vaihdekepinnuppi vaihdettu (vanhasta oli kromaus osittain irronnut), uudet kesärenkaat (05/2010, kaksi vaihtokunnossa pyörän suuntauksien takia), uudet talvirenkaat (12/2012), puolat (03/2011), sytytystulpat (03/2011), nelipyöräsuuntaus. Lisäksi tietysti öljynvaihdot, ilmanputsari, raitisilmasuodatin, pyyhkijänsulat. Voi olla, etten muistanu kaikkea, mutta uskosin että tuohon rahaan vaikea löytää vastaavat huollot läpi käynnyttä yksilöä V6 moottorilla.

Noista ylläolivista vain siis yhden puolan pimentyminen oli oikeasti vika, muut ennakoivaa (katsastuksessa alapallo ja vakaajanpystytango) huoltoa.

Ikinähän ei tiedä mitä seuraavaksi hajoaa, mutta nuo ylläolevat on tuohon minun entiseen tehty.

VIELÄ LISÄYSTÄ: laatikosta on löytynyt muutaman kerran öljynlämpöanturiin viittaava vikakoodi. Mitään valoja ei ole sytyttänyt tai muutenkaan en ole huomannut ajossa mitään vikaa. Ja kylmällä koneella pienillä kierroksilla vedättäessä joku rämisee vähäsen, luulisin että joku suojapelti. Ei ole häirinnyt niin paljoa, että olisin asialle mitään tehnyt. Kuskin penkinlämmitin ei toimi.



C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ostamassa Citroen C5:ttä, mitä tulee tietää?
ViestiLähetetty: 30.12.2011 10:06 

Viestit: 66
Täytyykin harkita tuota sitten ihan vakavissaan, perushuoltojahan nuo näyttää olevan ja nuo nivelet/pallot yms. ovat näissä uudemmissa henkilöautoissa melkein merkistä riippumatta kulutustavaraa, ainakin v70, passat, omega yms, hyvä kun pääsee puolta vuotta ilman että joku alkaisi kolisemaan.

Eniten kiinnostaakin juuri nuo moottorinohjauspuolen viat ja tuo alusta, joutuuko sinne vaihtelemaan niitä kaasupalloja kuten esim. xantiassa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: