Croisette kirjoitti:
Koneesta et maininnut eli oliko sillä merkitystä? No 2-300tkm ja -01-03-malleissa löytyy kaikenlaista yksilöä. Perusvikoja: takajarrusatulat(ja levyt/palat) vaihdettava, samoin takatukivarrenlaakerit, jos ei ole jo vaihdettu? Kytkin samoin voi olla jo toinen menossa, tai sit ei. Eli siis vikoja saat odottaa, ja parasta on budjetoida ekalla vuodelle se liki sama summa kuin se "halpa" parin tonnin autokin maksoi... Ja pelätä pahinta

. Tai sit onnistua ostamaan sen hyvän yksilön

.
Vikalistaa voisin toki jatkaa vaikka kuinka, mutta totuus on se, että liki yhtäpitkän listan voi laatia liki jokaisesta automallista....
Tuohon minun vanhaan tehty omistusaikanani: takapalat, takatukivarsien laakerit (11/2011), pelkääjänpuolen alapallonivel (11/2011), kuskinpuolen vakaajanpystytango (11/2011), vaihdelaatikon öljyt (02/2010), ilmastointi huollettu (kesä 2011), termostaatti (02/2010), vaihdekepinnuppi vaihdettu (vanhasta oli kromaus osittain irronnut), uudet kesärenkaat (05/2010, kaksi vaihtokunnossa pyörän suuntauksien takia), uudet talvirenkaat (12/2012), puolat (03/2011), sytytystulpat (03/2011), nelipyöräsuuntaus. Lisäksi tietysti öljynvaihdot, ilmanputsari, raitisilmasuodatin, pyyhkijänsulat. Voi olla, etten muistanu kaikkea, mutta uskosin että tuohon rahaan vaikea löytää vastaavat huollot läpi käynnyttä yksilöä V6 moottorilla.
Noista ylläolivista vain siis yhden puolan pimentyminen oli oikeasti vika, muut ennakoivaa (katsastuksessa alapallo ja vakaajanpystytango) huoltoa.
Ikinähän ei tiedä mitä seuraavaksi hajoaa, mutta nuo ylläolevat on tuohon minun entiseen tehty.
VIELÄ LISÄYSTÄ: laatikosta on löytynyt muutaman kerran öljynlämpöanturiin viittaava vikakoodi. Mitään valoja ei ole sytyttänyt tai muutenkaan en ole huomannut ajossa mitään vikaa. Ja kylmällä koneella pienillä kierroksilla vedättäessä joku rämisee vähäsen, luulisin että joku suojapelti. Ei ole häirinnyt niin paljoa, että olisin asialle mitään tehnyt. Kuskin penkinlämmitin ei toimi.