|
Kirjoittaja |
Viesti |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 15.12.2013 16:41 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Varoitus: juttu sisältää tuotesijoittelua  Kirjahyllyssä olevan kellon sekuntiviisari näytti liikkuvan hitaasti ja muutenkin kellonaika oli väärin. Ja eikun patterin vaihtoon. Yllätys oli se, että alkali-Duracellin AA-kokoinen paristo oli parasta ennen -päiväykseltään 2004! Eli yhdeksän vuotta sen jälkeen vielä toimi, kunnes vaihto tuli eteen. Jos jotain negatiivista pitäisi hakea, niin oli se hieman päässyt vuotamaan sisuksiaan paristokoteloon. Mutta uusi Duracell on taas kellon sisällä. Sen päiväys on 2023-vuosi. Eli pikaisesti pääteltynä seuraava patterin vaihto on vuonna 2032  Palataan sitten taas aiheeseen, ja katsotaan, kuinka kävi 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
wanhustiina
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 16.12.2013 09:32 |
Viestit: 312 Paikkakunta: Renko
|
Aikoinaan, silloin kun meillä oli käytössä paristoilla toimivat tallentimet, tuli tuollaista käytännön kestävyystestiä tehtyä. Voittajaksi selviytyi juurikin Duracell ja perässä Energaitser ( nimi suunn. sinnepäin ), muilla joutui tietojen häviämisen uhan alle jo paljon aiemmin.
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 16.12.2013 10:38 |
|
Etumatkaa halpisparistoihin on hyvinkin valovuoden verran. Kun muut jänikset on pois pelistä niin Duracellpupujussi jaksaa paukuttaa rumpua...kellot käy ja valoa piisaa Maglitessa. Yhtä hyviin tuloksiin olen päässyt myös Rainbow-merkin paristoissa. Niissä on valmistusmaa USA, oliskohan samalta liukuhihnalta joka siellä tekee Duracelleja?
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 16.12.2013 17:32 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Valkoinen, teräskuorinen Hellesens-paristo (A-kokoinen) osoitti kestävyytensä v:lta 67 lähtien, 16vuotta. Todistettavasti, suomalaisessa transistoriseinäkellossa. Patteri ei edes vuotanut ja meni maahantuojalle ihmeteltäväksi. Kun juuri näitä pattereita oltu enää valmistettu 10 vuoteen tämän ao:n heivaamisesta. Nyt tuossa kellossa on toinen patteri, Duracel, jonka p.e. oli 2003, ehkä siksi, että kello oli paketissa huilaamassa muutaman vuoden, että sain jonkun sitisenin käytettyä loppuun, alta pois.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 17.12.2013 00:37 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Duracell paristot ovat täyttä merdeä. Vertausta kellossa EI voi katsoa mitenkään vertailukelpoiseksi. Omassa elämässäni D-cell ei ole kestänyt edes LED-taskulampussa yhtään muita merkkejä paremmin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 17.12.2013 00:53 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Voisiko nuo erittäin pitkät "pärim enne" ajat duran tapauksessa kieliä alhaisesta itsepurkautumisesta minkä hyöty tulee esille erityisesti kelloissa tai muissa alhaisen virrankulutuksen kohteissa?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 17.12.2013 01:29 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Wesa kirjoitti: Voisiko nuo erittäin pitkät "pärim enne" ajat duran tapauksessa kieliä alhaisesta itsepurkautumisesta minkä hyöty tulee esille erityisesti kelloissa tai muissa alhaisen virrankulutuksen kohteissa? Juurikin näin  sillä ihan aidoissa kulutuslaitteissa olen havainnut Duracellin jopa heikentyneen laadultaan viimeisen 15 vuoden aikana. Mainostus saa näköjään ihmeitä aikaan, vain mielessä. Duracellistä pitää ottaa ulos vain maks 0.001 mAh niin sitten mennään pitkälle.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 17.12.2013 07:59 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Tuo pariston vuotaminen hieman itseänikin ihmetytti. Sellaista ei ole viime aikoina tapahtunut muissa laitteissa. Tietysti parasta ennen -päiväyksetkin ovat olleet jotain muuta kuin tässä esimerkissä.
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Matti m.ë.
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 17.12.2013 16:49 |
Viestit: 61
|
Vähän OT mutta meillä vuosi kesäsäilytyksen aikana Energizer AAA:t otsalamppuun - ei oo vuosiin mullakaan vuotanut mikään paristo, ei! Melkoista mujua kun koetin kontakteja putsata ja nyt pätkii lamppu...
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 18.12.2013 14:38 |
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 19.12.2013 23:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ei pysty ottaa vakavasti  Vasta pari vkoa sitten ostin 4 DuraCEetä ja tungin otsavaloon jossa YKSI LED ja kas, jo alkoi himmetä reilun tunnin duunaamisen jälkeen ja tallissa vielä käytin että ei ollut edes kylmät olosuhteet. Niissä luki expire 2018. Mutta, näitä kun sais jostain (kuvassa) mulla on vielä muutama ja ne ovat 90-luvulla ostattu B-temasta, kestänyt valtavasti latauksia ja vieläkin on hyvä kapasiteetti. Olivat aikanaan naurettavan halpojakin.
Liitteet: |

IMAG2516.jpg [ 64.8 KiB | Katsottu 9939 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
wanhustiina
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 20.12.2013 11:25 |
Viestit: 312 Paikkakunta: Renko
|
Lienee sitten Duracell laatua pudotettu ja tehtaan omistajille jaettavia osinkoja lisätty. Vakio menettelyä nykyään on tuo. Akkupattereita joskus minäkin ostin ja yritin pärjäillä sellaisilla. Varsin nopeasti oli ladattavat patterit seonneet tavallisten joukkoon ja tyhjinä roskiin päätyneet. Olisi pitänyt itse maalata ne huomioväreillä sekoamisen välttämiseksi...
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 20.12.2013 15:50 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kyllä "paristojen" pitää olla ladattavia, jos vain mahdollista. Itsellä on kaikki akut, 1,2V ja 3,7V, ladattavia. On nämä nykyajan älylaturit niin halpoja ja hyviä, että samalla laturilla voi ladata sekaisin eri jännitteillä olevat akut, niin kotona kuin autossa. Tosin ei noita 1,2V ole itsellä kuin AA kokoisena käytössä. Varsin rajuja akkuja löytyy nykyään, 3,7V akkujen purkuvirrat pyörii jo 30A nurkilla (18650 kokoluokassa) 
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 21.12.2013 01:06 |
Viestit: 1114
|
En muista, kuka ja missä testasi, mutta testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan hyviä AA- ja AAA-koon paristoja olivat sekä erään ruåtsalaisen huonekaluliikkeen että erään germaani-elintarvikemyymäläketjun kauppaamat paristot. Ja hyvin nuo ovat toimineet käytössäkin..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 21.12.2013 01:47 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
sitikkaporo kirjoitti: En muista, kuka ja missä testasi, mutta testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan hyviä AA- ja AAA-koon paristoja olivat sekä erään ruåtsalaisen huonekaluliikkeen että erään germaani-elintarvikemyymäläketjun kauppaamat paristot. Ja hyvin nuo ovat toimineet käytössäkin.. Tuon germaanipuljun akkuja olen käyttänyt tyytyväisenä. Ne kun maksaa vähemmän kuin tavalliset patterit. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 21.12.2013 01:53 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
sitikkaporo kirjoitti: En muista, kuka ja missä testasi, mutta testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan hyviä AA- ja AAA-koon paristoja olivat sekä erään ruåtsalaisen huonekaluliikkeen että erään germaani-elintarvikemyymäläketjun kauppaamat paristot. Ja hyvin nuo ovat toimineet käytössäkin.. Se oli varmaankin ruotsalais-saksalainen Testi- ja tuloslaitos LIDEA 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä Lähetetty: 21.12.2013 03:50 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Saksan Siwassa oli aikoinaan "uudelleen" brändättyinä Sanyon akkuja, kaiken lisäksi olivat halpoja! Niitä ei kyllä ole sen perästä näkynyt Ruotsi kaupan akut eivät hyviä ole nähneetkään, käyttäisin sanaa kelvollinen, jos sattuu hyvä erä olemaan. Harvemmin sattuu.
|
|
|
|
 |
|
|