Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 15.12.2013 16:41 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
Varoitus: juttu sisältää tuotesijoittelua ;) Kirjahyllyssä olevan kellon sekuntiviisari näytti liikkuvan hitaasti ja muutenkin kellonaika oli väärin. Ja eikun patterin vaihtoon. Yllätys oli se, että alkali-Duracellin AA-kokoinen paristo oli parasta ennen -päiväykseltään 2004! Eli yhdeksän vuotta sen jälkeen vielä toimi, kunnes vaihto tuli eteen. Jos jotain negatiivista pitäisi hakea, niin oli se hieman päässyt vuotamaan sisuksiaan paristokoteloon. Mutta uusi Duracell on taas kellon sisällä. Sen päiväys on 2023-vuosi. Eli pikaisesti pääteltynä seuraava patterin vaihto on vuonna 2032 :mrgreen: Palataan sitten taas aiheeseen, ja katsotaan, kuinka kävi :P



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 16.12.2013 09:32 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Aikoinaan, silloin kun meillä oli käytössä paristoilla toimivat tallentimet, tuli tuollaista käytännön kestävyystestiä tehtyä. Voittajaksi selviytyi juurikin Duracell ja perässä Energaitser ( nimi suunn. sinnepäin ), muilla joutui tietojen häviämisen uhan alle jo paljon aiemmin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 16.12.2013 10:38 
Etumatkaa halpisparistoihin on hyvinkin valovuoden verran. Kun muut jänikset on pois pelistä niin Duracellpupujussi jaksaa paukuttaa rumpua...kellot käy ja valoa piisaa Maglitessa. Yhtä hyviin tuloksiin olen päässyt myös Rainbow-merkin paristoissa. Niissä on valmistusmaa USA, oliskohan samalta liukuhihnalta joka siellä tekee Duracelleja?


   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 16.12.2013 17:32 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Valkoinen, teräskuorinen Hellesens-paristo (A-kokoinen) osoitti kestävyytensä v:lta 67 lähtien, 16vuotta. Todistettavasti, suomalaisessa transistoriseinäkellossa. Patteri ei edes vuotanut ja meni maahantuojalle ihmeteltäväksi. Kun juuri näitä pattereita oltu enää valmistettu 10 vuoteen tämän ao:n heivaamisesta. Nyt tuossa kellossa on toinen patteri, Duracel, jonka p.e. oli 2003, ehkä siksi, että kello oli paketissa huilaamassa muutaman vuoden, että sain jonkun sitisenin käytettyä loppuun, alta pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 17.12.2013 00:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Duracell paristot ovat täyttä merdeä. Vertausta kellossa EI voi katsoa mitenkään vertailukelpoiseksi. Omassa elämässäni D-cell ei ole kestänyt edes LED-taskulampussa yhtään muita merkkejä paremmin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 17.12.2013 00:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Voisiko nuo erittäin pitkät "pärim enne" ajat duran tapauksessa kieliä alhaisesta itsepurkautumisesta minkä hyöty tulee esille erityisesti kelloissa tai muissa alhaisen virrankulutuksen kohteissa?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 17.12.2013 01:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Wesa kirjoitti:
Voisiko nuo erittäin pitkät "pärim enne" ajat duran tapauksessa kieliä alhaisesta itsepurkautumisesta minkä hyöty tulee esille erityisesti kelloissa tai muissa alhaisen virrankulutuksen kohteissa?


Juurikin näin :D sillä ihan aidoissa kulutuslaitteissa olen havainnut Duracellin jopa heikentyneen laadultaan viimeisen 15 vuoden aikana. Mainostus saa näköjään ihmeitä aikaan, vain mielessä. Duracellistä pitää ottaa ulos vain maks 0.001 mAh niin sitten mennään pitkälle.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 17.12.2013 07:59 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
Tuo pariston vuotaminen hieman itseänikin ihmetytti. Sellaista ei ole viime aikoina tapahtunut muissa laitteissa. Tietysti parasta ennen -päiväyksetkin ovat olleet jotain muuta kuin tässä esimerkissä.



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 17.12.2013 16:49 

Viestit: 61
Vähän OT mutta meillä vuosi kesäsäilytyksen aikana Energizer AAA:t otsalamppuun - ei oo vuosiin mullakaan vuotanut mikään paristo, ei! Melkoista mujua kun koetin kontakteja putsata ja nyt pätkii lamppu...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 18.12.2013 14:38 
Cikatti kirjoitti:
Duracell paristot ovat täyttä merdeä. Vertausta kellossa EI voi katsoa mitenkään vertailukelpoiseksi / ihan aidoissa kulutuslaitteissa olen havainnut Duracellin jopa heikentyneen laadultaan

:lol: :lol: :lol: https://www.budgetbatteries.co.uk/blog/?p=23 :lol: :lol: :lol: take it easy, man, älä ota liian vakavasti :lol:


   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 19.12.2013 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ei pysty ottaa vakavasti ;-)

Vasta pari vkoa sitten ostin 4 DuraCEetä ja tungin otsavaloon jossa YKSI LED ja kas, jo alkoi himmetä reilun tunnin duunaamisen jälkeen ja tallissa vielä käytin että ei ollut edes kylmät olosuhteet. Niissä luki expire 2018.

Mutta, näitä kun sais jostain (kuvassa) mulla on vielä muutama ja ne ovat 90-luvulla ostattu B-temasta, kestänyt valtavasti latauksia ja vieläkin on hyvä kapasiteetti. Olivat aikanaan naurettavan halpojakin.


Liitteet:
IMAG2516.jpg
IMAG2516.jpg [ 64.8 KiB | Katsottu 9944 kertaa ]

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 20.12.2013 11:25 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Lienee sitten Duracell laatua pudotettu ja tehtaan omistajille jaettavia osinkoja lisätty. Vakio menettelyä nykyään on tuo. Akkupattereita joskus minäkin ostin ja yritin pärjäillä sellaisilla. Varsin nopeasti oli ladattavat patterit seonneet tavallisten joukkoon ja tyhjinä roskiin päätyneet. Olisi pitänyt itse maalata ne huomioväreillä sekoamisen välttämiseksi...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 20.12.2013 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä "paristojen" pitää olla ladattavia, jos vain mahdollista. Itsellä on kaikki akut, 1,2V ja 3,7V, ladattavia. On nämä nykyajan älylaturit niin halpoja ja hyviä, että samalla laturilla voi ladata sekaisin eri jännitteillä olevat akut, niin kotona kuin autossa. Tosin ei noita 1,2V ole itsellä kuin AA kokoisena käytössä. Varsin rajuja akkuja löytyy nykyään, 3,7V akkujen purkuvirrat pyörii jo 30A nurkilla (18650 kokoluokassa) :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 21.12.2013 01:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
En muista, kuka ja missä testasi, mutta testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan hyviä AA- ja AAA-koon paristoja olivat sekä erään ruåtsalaisen huonekaluliikkeen että erään germaani-elintarvikemyymäläketjun kauppaamat paristot. Ja hyvin nuo ovat toimineet käytössäkin..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 21.12.2013 01:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
sitikkaporo kirjoitti:
En muista, kuka ja missä testasi, mutta testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan hyviä AA- ja AAA-koon paristoja olivat sekä erään ruåtsalaisen huonekaluliikkeen että erään germaani-elintarvikemyymäläketjun kauppaamat paristot. Ja hyvin nuo ovat toimineet käytössäkin..

Tuon germaanipuljun akkuja olen käyttänyt tyytyväisenä.
Ne kun maksaa vähemmän kuin tavalliset patterit. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 21.12.2013 01:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
sitikkaporo kirjoitti:
En muista, kuka ja missä testasi, mutta testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan hyviä AA- ja AAA-koon paristoja olivat sekä erään ruåtsalaisen huonekaluliikkeen että erään germaani-elintarvikemyymäläketjun kauppaamat paristot. Ja hyvin nuo ovat toimineet käytössäkin..


Se oli varmaankin ruotsalais-saksalainen Testi- ja tuloslaitos LIDEA :lol:



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: AA-Paristojen kestävyydestä
ViestiLähetetty: 21.12.2013 03:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Saksan Siwassa oli aikoinaan "uudelleen" brändättyinä Sanyon akkuja, kaiken lisäksi olivat halpoja! Niitä ei kyllä ole sen perästä näkynyt :lol:
Ruotsi kaupan akut eivät hyviä ole nähneetkään, käyttäisin sanaa kelvollinen, jos sattuu hyvä erä olemaan. Harvemmin sattuu.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: