Xantinisti kirjoitti:
Lisäyksenä sen verran että tuo yksilö on aito suomi Ds ja tuota erikoismallia nimeltään Sahara jossa on lisäjäähdytys ritilät lokasuojien päällä.
Sahara versiota ei muistaakseni tehty kuin valmistusvuonna 1962 saattoi olla parinakin vuonna. Tähän yksilöön on myös tilattu optiona Pallas lisävarusteita (listoja, erillinen kierroslukumittari).
Tuo "Sahara" -malli on edesmenneen Esson baarin poikien puheita. Kaikissa DS:issä oli syyskuusta -59 syyskuuhun -62 nuo alumiiniset ritilät konehuoneen tuuletuksen parantamiseksi, lähinnä kuumana käyvän LHS2-hydrauliikkanesteen jäähdyttämiseksi. ID:ssä ritilöitä ei ollut, koska nesteen lämpiäminen ei mekaanisen vaihteiston ja kytkimen kanssa ollut ongelma.
Ja jos ihan ruvetaan hiuksia halkomaan, niin Pallas tuli tuotantoon vuoden -64 syksyllä. Epäilen, että tokkopa irtonaisia Pallas-varusteita olisi sitä ennen ollut saatavana. Erilaisia koristeita ja listoja toki kylläkin, useimmiten koristepaja Robrin tekemiä.
Täällä asuu Suomen toiseksi vanhin ajokuntoinen DS, vuodelta 1958. Anteeksi nuo lisävalot, mutta ne olivat siinä jo uutena!
Lisäksi ainakin yksi -62-mallinen asuu Helsingin Lauttasaaressa.