Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 19:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Minusta kaunein DS on aina ollut se ykköskoppainen, sammakkosilmäinen. 60-luvulla lanseerattu serie 2 on siihen verrattuna kömpelö möhkö. Vähän kuin cx serie 1 ja serie 2, samoin kävi DS:lle.

Niin - paljonko teillä, rakkaat ystävät, on noita aitoja sammakkolamppuisia, vanhoja DS:iä? Myynnissä niitä ei näy oikeastaan koskaan, harvemmin liikenteessäkään.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 19:13 

Viestit: 103
Paikkakunta: Eura
Meillä ei ole yhtään. Hyvä kuntoisen ottaisin jos saisi edullisesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 20:13 

Viestit: 110
Paikkakunta: Laukaa
Täysin samaa mieltä, että ykköskoppainen on kaunein. Itsellä DS 19 vm. 1957 museoajoneuvona ja -62 ID 19 break comfort lievänä projektina.


Liitteet:
breikki.jpg
breikki.jpg [ 115.67 KiB | Katsottu 7039 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 20:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Jäi vähän epäselväksi mitä sarjoja tarkoitetaan, kun 60-luvulla tehtiin "alkuperäiseen" nähden molemmat faceliftit ja sammakkona ole kuullut puhuttavan tuota viimeistä versiota (joku varmaankin esittää eriävän mielipiteen tästä).



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Hessu kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi mitä sarjoja tarkoitetaan, kun 60-luvulla tehtiin "alkuperäiseen" nähden molemmat faceliftit ja sammakkona ole kuullut puhuttavan tuota viimeistä versiota (joku varmaankin esittää eriävän mielipiteen tästä).


Tarkoitan sitä, jossa lamput ovat vastaavat kuin sinun profiilikuvassasi, toki mieluummin ilman noita (alkuperäisiä) lisävaloja. Mitenkäs se ensimmäinen facelift ilmenee?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 20:54 

Viestit: 110
Paikkakunta: Laukaa
Oikeastaan on kolmea eri keulamallia. Ensimmäisessä eli ykköskoppaisessa on etupuskuri metallia ilman mitään kumijuttuja. Sisäilma otetaan puskurin alta etulokasuojien sisällä. 63-vuosimallista lähtien sisäilma otettiin etulamppujen alle sijoittuvista reijistä ja puskuriin tuli kaksi kumisarvea. Lamput molemmissa pystyt ja pyöreät. Vuosimallista -68 lähtien tuplavalot lasin takana, eli niin sanottu viirusilmä. Etupuskuri muuttui myös hieman erilaiseksi ja konepelti myös.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 12.03.2014 20:59 

Viestit: 110
Paikkakunta: Laukaa
Tässä ykköskoppainen


Liitteet:
ykköskoppainen.jpg
ykköskoppainen.jpg [ 93.71 KiB | Katsottu 6955 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 13.03.2014 16:00 

Viestit: 85
Tuollainen kauniin sininen hopeisella katolla oleva DS19-62 tullee toivottavasti tänä kesänä ajoon.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: DS19-62
DS_62_1.jpg
DS_62_1.jpg [ 60.68 KiB | Katsottu 6790 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 13.03.2014 21:12 

Viestit: 1090
katsoskatsos, hieno sininen ds tulossa näytille ja vielä takaluukussa tuo harvinainen painonapin ympärille tuleva koriste,hienoa, (jos tuollainen koriste jollakin olisi, eikä tiedä, mitä sille tekisi, ostaisin sen mielelläni...) kaikki deet ovat kauniita ja tuo ykköskoppainen niistä ehkäpä kaunein mielestäni......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 14.03.2014 15:15 

Viestit: 85
Xantinisti kirjoitti:
Tuollainen kauniin sininen hopeisella katolla oleva DS19-62 tullee toivottavasti tänä kesänä ajoon.


Lisäyksenä sen verran että tuo yksilö on aito suomi Ds ja tuota erikoismallia nimeltään Sahara jossa on lisäjäähdytys ritilät lokasuojien päällä.
Sahara versiota ei muistaakseni tehty kuin valmistusvuonna 1962 saattoi olla parinakin vuonna. Tähän yksilöön on myös tilattu optiona Pallas lisävarusteita (listoja, erillinen kierroslukumittari).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 14.03.2014 22:44 

Viestit: 1090
Ahaa nyt alkaa luistaa muistissa palikat kohdalleen, ollaan varmaan tavattu hämeenlinnan seudulla ja olen nähnyt tuon auton noin kymmenen vuotta sitten, terveisii vaan ja innolla odotan tämän näkemistä livenä, sitä on odotettu, hienoa, että tämä tulee kuntoon, jota en kyllä edes epäillyt....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 15.03.2014 00:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
Xantinisti kirjoitti:
Lisäyksenä sen verran että tuo yksilö on aito suomi Ds ja tuota erikoismallia nimeltään Sahara jossa on lisäjäähdytys ritilät lokasuojien päällä.
Sahara versiota ei muistaakseni tehty kuin valmistusvuonna 1962 saattoi olla parinakin vuonna. Tähän yksilöön on myös tilattu optiona Pallas lisävarusteita (listoja, erillinen kierroslukumittari).


Tuo "Sahara" -malli on edesmenneen Esson baarin poikien puheita. Kaikissa DS:issä oli syyskuusta -59 syyskuuhun -62 nuo alumiiniset ritilät konehuoneen tuuletuksen parantamiseksi, lähinnä kuumana käyvän LHS2-hydrauliikkanesteen jäähdyttämiseksi. ID:ssä ritilöitä ei ollut, koska nesteen lämpiäminen ei mekaanisen vaihteiston ja kytkimen kanssa ollut ongelma.

Ja jos ihan ruvetaan hiuksia halkomaan, niin Pallas tuli tuotantoon vuoden -64 syksyllä. Epäilen, että tokkopa irtonaisia Pallas-varusteita olisi sitä ennen ollut saatavana. Erilaisia koristeita ja listoja toki kylläkin, useimmiten koristepaja Robrin tekemiä.

Täällä asuu Suomen toiseksi vanhin ajokuntoinen DS, vuodelta 1958. Anteeksi nuo lisävalot, mutta ne olivat siinä jo uutena!

Lisäksi ainakin yksi -62-mallinen asuu Helsingin Lauttasaaressa.


Liitteet:
DS19 -58.jpg
DS19 -58.jpg [ 113.72 KiB | Katsottu 6414 kertaa ]

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paljonko teillä on 1-koppaisia DS:iä?
ViestiLähetetty: 15.03.2014 10:05 

Viestit: 85
Tuskin tuo "Sahara" ihan sieltä Esson paarista nimeään on saanut, ne pojat eivät tiedä noista vehkeistä mitään ; ) Mutta ilmeisesti jonkinlainen lempinimi jossakinpäin ollut malleille joissa tuo lisäjäähdytys mainitsemaasi tarkoitusta varten oli.

Pallas piti kirjoittaa lainausmerkkeihin "Pallas". Tietyillä tehtaalta tilatuilla lisävarusteilla tuo yksilö on tilattu ja joitakin lisävarusteita on lisätty joita ko. vuoden malliin on ollut mahdollista saada.


Juuso kirjoitti:
Xantinisti kirjoitti:
Lisäyksenä sen verran että tuo yksilö on aito suomi Ds ja tuota erikoismallia nimeltään Sahara jossa on lisäjäähdytys ritilät lokasuojien päällä.
Sahara versiota ei muistaakseni tehty kuin valmistusvuonna 1962 saattoi olla parinakin vuonna. Tähän yksilöön on myös tilattu optiona Pallas lisävarusteita (listoja, erillinen kierroslukumittari).


Tuo "Sahara" -malli on edesmenneen Esson baarin poikien puheita. Kaikissa DS:issä oli syyskuusta -59 syyskuuhun -62 nuo alumiiniset ritilät konehuoneen tuuletuksen parantamiseksi, lähinnä kuumana käyvän LHS2-hydrauliikkanesteen jäähdyttämiseksi. ID:ssä ritilöitä ei ollut, koska nesteen lämpiäminen ei mekaanisen vaihteiston ja kytkimen kanssa ollut ongelma.

Ja jos ihan ruvetaan hiuksia halkomaan, niin Pallas tuli tuotantoon vuoden -64 syksyllä. Epäilen, että tokkopa irtonaisia Pallas-varusteita olisi sitä ennen ollut saatavana. Erilaisia koristeita ja listoja toki kylläkin, useimmiten koristepaja Robrin tekemiä.

Täällä asuu Suomen toiseksi vanhin ajokuntoinen DS, vuodelta 1958. Anteeksi nuo lisävalot, mutta ne olivat siinä jo uutena!

Lisäksi ainakin yksi -62-mallinen asuu Helsingin Lauttasaaressa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: