|
Kirjoittaja |
Viesti |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 22:24 |
Viestit: 404 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
 Wikipediasta lainattua: Vuonna 1976 ensimmäinen DeLorean DMC-12 :n prototyyppi valmistui William T. Collinsin toimesta, joka oli entinen Pontiacin suunnittelija. Alun perin auton voimanlähteenä piti toimia Citroënin valmistama Wankel kiertomäntämoottori, jonka tilalle kuitenkin päätettiin valita ruiskulla varustettu PRV (Peugeot-Renault-Volvo) V6, Wankelin suuren bensankulutuksen vuoksi. Auto päätettiin rakentaa uudella ERM-teknologialla jolloin valmistuskustannuksia saatiin pienemmiksi ja autosta kevyempi. Tämä uusi teknologia, jolle DeLorean hankki patenttioikeudet, havaittiin myöhemmin toimimattomaksi sarjatuotannossa.Tästä ei ole Citroën-Revue tai Citropolis-lehdet koskaan kirjoitelleet. Aikakoneella tarkoitan ko. automallin käyttöä elokuvassa Back to the Future.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:03 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Kesälomani aikana yhtenä maanantaina ajelin iltasella Turusta Oripäähän. Yllätys oli suuri, kun vastaan ajeli ihan oikea DeLorean Oli se upea ilmestys... se on niin ruma, että on jokseenkin kaunis...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:06 |
|
Kami kirjoitti: Kesälomani aikana yhtenä maanantaina ajelin iltasella Turusta Oripäähän. Yllätys oli suuri, kun vastaan ajeli ihan oikea DeLorean Oli se upea ilmestys... se on niin ruma, että on jokseenkin kaunis... Onks niitä sitten ihan oikeesti olemassa, kyselee todellinen asiantuntija  ? Olikohan se omassa ajassaan... Olisi tosi kiva nähdä sellainen ihan livenä.
|
|
|
|
 |
T.mupez
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:11 |
Viestit: 118 Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
|
Kami kirjoitti: ... se on niin ruma, että on jokseenkin kaunis... Heh, tämmöistä puhetta - siis että on ruma - kuulee usein vääräuskoisten suusta Citikoista puhuttaessa. Mä vaan sanon et joo, niin on mutta kun on niin ruma että on jo kaunis 
'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:12 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
DeLorean on ruman kaunis... Olen hiblannut sellaisen kylkeä ja se on kyllä kamala koska se on tiskipöytää, harjattuna, kaikki sormenjäljet näkyy ja ei irtoa kuin pata-patalla puhtaaksi  Peilirosteri olis jotain tossa kaarassa. PRV:hän on myös Citroen moteuri, XM:ssä se on.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:22 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Miten olisin jostain saanu uskoteltua ittelleni sellaasen tiedon että Suomessa olis kaksi yksilöä..? Joista ainaski toinen olis kilvissä, ellei molemmat...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:24 |
|
Museoautojen lähtöpaikalla Wappuna oli yksi kilvissä oleva.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 05.08.2009 23:37 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Sillä wankelilla DeLorean DMC-12:een olis tullut keskimoottori, mutta PRV ei sitten enää mahtunutkaan taka-akselin etupuolelle, joten se sijoitettiin taakse. Tämä yhdessä viime hetkellä tehdyn etujousituksen korottamisen kanssa (jenkkilään huhuttiin tulevan minimikorkeus etupuskurille, jota ei sitten tullutkaan) teki autosta jotain aivan muuta kuin urheiluauton jollaiseksi se oli tarkoitettu. Loppu onkin sitten historiaa...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 07:19 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni... Jos tollainen olisi, niin siinä olisi paha ongelma, pitääkö alkuperäisenä vai pitäisikö siitä rakentaa aikakone 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 09:33 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Teuski kirjoitti: http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni... Jos tollainen olisi, niin siinä olisi paha ongelma, pitääkö alkuperäisenä vai pitäisikö siitä rakentaa aikakone  Ihme ilmoitus, ei mitään saatetekstiä tai kehua autosta tai sen harvinaisuudesta.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 09:35 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jahas nyt lähtee kyllä soitto Kiteelle  Wikipediaa: De Lorean DMC-12 on De Lorean Motor Companyn vuosina 1981-1983 valmistama takamoottorinen urheiluauto, ja ainoa yhtiön valmistama automalli. Auton erikoisuuksia ovat ruostumattomasta teräksestä tehty kori ja ylöspäin aukeavat ns. "lokinsiipiovet". DMC-12:sta ensimmäinen prototyyppi tehtiin maaliskuussa 1977, ja tuotanto alkoi vuonna 1981 DMC:n tehtaalla Dunmurryssä, Pohjois-Irlannissa. Mallin tuotannon aikana autoon tehtiin pieniä muutoksia konepeltiin, renkaisiin ja sisustukseen. Yhteensä DMC-12:ta valmistettiin noin 8 500 kappaletta, joista nykyään on jäljellä noin 6 000 kappaletta. Vaikka DMC-12 valmistettiin Pohjois-Irlannissa, se oli suunniteltu Pohjois-Amerikan markkinoille, josta johtuen melkein kaikki valmistetut autot olivat vasemmalta ohjattavia. Oikealta ohjattavia De Loreaneja on valmistettu vain 23 kappaletta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 19:57 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
Lisää faktaa autosta ja sen valmistajasta: Tehdas rakennettiin Pohjois-Irlantiin koska siitä saatiin muhkeat syrjäseutujen työllistämistukiaiset. Ja automallin kompastuskiveksi korin täysin mahdottoman puhtaanapidon lisäksi osoittautui surkea laatu, joka johtui laadunvarmistuksen täydellisestä puuttumisesta koko tuotantoketjussa.
Lopullinen niitti tehtaalle oli se kun auto ei sitten käynyt huonon maineensa vuoksi kaupaksi. Tai ei siinä vielä mitään, mutta sitten perustaja/omistaja alkoi paikkaamaan firman taloutta huumekaupalla...Ja kärähti siitä.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
Karvalakki
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 20:11 |
Viestit: 45
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 22:03 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Vehvis kirjoitti: Tai ei siinä vielä mitään, mutta sitten perustaja/omistaja alkoi paikkaamaan firman taloutta huumekaupalla...Ja kärähti siitä. ...mutta hattua pitää nostaa John DeLoreanin GM-ajoille: muuten olisi jäänyt GTO ja Firebird toisten puuhailtavaksi...
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 23:18 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Vehvis kirjoitti: Tai ei siinä vielä mitään, mutta sitten perustaja/omistaja alkoi paikkaamaan firman taloutta huumekaupalla...Ja kärähti siitä. Tästä tosin tuli oikeudessa vapauttava päätös. Oli päätöksen mukaan FBI:n järjestämä ansa...  Uusiakin saa taas: De Loreanin voi tilata osoitteesta http://www.delorean.com/newbuild.asp. Hinta alkaen -malli $57500, eli hieman vajaa 41000€ +autovero. Käytetty Ruotsissa: http://www.delorean.com/vin_11783/vin_11783.asp
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 06.08.2009 23:36 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Ja automallin kompastuskiveksi korin täysin mahdottoman puhtaanapidon lisäksi osoittautui surkea laatu, joka johtui laadunvarmistuksen täydellisestä puuttumisesta koko tuotantoketjussa." Aivan, kuten olen itse kokeillut, painoin kerran sormella De Loreanin kylkeä... se on yhtä idioottimainen kuin rosterijääkaapit lapsiperheissä, hirvee näky... Mutta, De Lorean on jenkeissä lähes aina myytävänä alkaen 12 000 taalaa äs juu kän sii: http://www.dmcnews.com/BuyNSell/dmcforsale.html
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 07.08.2009 01:02 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Teuski kirjoitti: http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni... Jos tollainen olisi, niin siinä olisi paha ongelma, pitääkö alkuperäisenä vai pitäisikö siitä rakentaa aikakone  Näkyy olevan etujousitus alkuperäisessä korotetussa asussaan. Aika monissa noissa on nykyään etupää madallettu alunperin suunniteltuun korkeuteen...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 07.08.2009 01:03 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: "Ja automallin kompastuskiveksi korin täysin mahdottoman puhtaanapidon lisäksi osoittautui surkea laatu, joka johtui laadunvarmistuksen täydellisestä puuttumisesta koko tuotantoketjussa."
Aivan, kuten olen itse kokeillut, painoin kerran sormella De Loreanin kylkeä... se on yhtä idioottimainen kuin rosterijääkaapit lapsiperheissä, hirvee näky...
Alumiiniset on tossa suhteessa paljon paremmat, eikä ulkonäöltään eroa rosterisesta kovinkaan paljoa.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 07.08.2009 20:00 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Alumiiniset on tossa suhteessa paljon paremmat, eikä ulkonäöltään eroa rosterisesta kovinkaan paljoa." Joo mutta alumiinin kupettuvuus on ihan hirveetä ja suojaus hankalaa. Lakka kun ei pysy millään kiinni jne. Ainoa todella helppo ja tehokas alumiinin suojaus hapettumaan vastaan on muuten Sinol eli denaturioitu viina. Opein jutun tuolla VMPK-foorumissa. Hemmetti, DeLorean mies ei vastaa luuriin 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
TRD Turbo
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 07.08.2009 22:25 |
Viestit: 260 Paikkakunta: Tohmajärvi
|
Olen nähnyt tuon Kiteellä olevan yksilön ja se on tuotu Jenkeistä muutto autona.
Citroen C5 2,0 2007 Xantia 2,0 16v exclusive berline
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 07.08.2009 22:48 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: "Alumiiniset on tossa suhteessa paljon paremmat, eikä ulkonäöltään eroa rosterisesta kovinkaan paljoa."
Joo mutta alumiinin kupettuvuus on ihan hirveetä ja suojaus hankalaa. Lakka kun ei pysy millään kiinni jne. Ainoa todella helppo ja tehokas alumiinin suojaus hapettumaan vastaan on muuten Sinol eli denaturioitu viina. Opein jutun tuolla VMPK-foorumissa. Nyt olikin kyse kodinkoneista eikä autoista. Lainaa: Hemmetti, DeLorean mies ei vastaa luuriin  
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 11.08.2009 17:08 |
Viestit: 255
|
Muistanko jotenkin väärin vai oliko tuo nettiauton Loreani myynnissä jossain Itä-Suomessa jo vuosia sitten, ettei vain olisi sama paikka/myyjä? Se oli kuitenkin vielä silloin ilman kilpiä.
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 08.02.2010 21:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Käynnistetäänkö spekulaatiot..? "Myyty nettiauton kautta"... Minne..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori! Lähetetty: 09.02.2010 00:49 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
vaasas on ainaki yks tämmönen ollu myynnis liikkees kesällä. hintaa en osaa sanoo ku ei ollu lappua lasis  oli se ihan kivan näkönen livenä..
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
|
|