Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 404
Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
Kuva

Wikipediasta lainattua:

Vuonna 1976 ensimmäinen DeLorean DMC-12 :n prototyyppi valmistui William T. Collinsin toimesta, joka oli entinen Pontiacin suunnittelija. Alun perin auton voimanlähteenä piti toimia Citroënin valmistama Wankel kiertomäntämoottori, jonka tilalle kuitenkin päätettiin valita ruiskulla varustettu PRV (Peugeot-Renault-Volvo) V6, Wankelin suuren bensankulutuksen vuoksi. Auto päätettiin rakentaa uudella ERM-teknologialla jolloin valmistuskustannuksia saatiin pienemmiksi ja autosta kevyempi. Tämä uusi teknologia, jolle DeLorean hankki patenttioikeudet, havaittiin myöhemmin toimimattomaksi sarjatuotannossa.

Tästä ei ole Citroën-Revue tai Citropolis-lehdet koskaan kirjoitelleet.

Aikakoneella tarkoitan ko. automallin käyttöä elokuvassa Back to the Future.



25 C5 X PureTech 225
21 C4 PureTech 130
19 C3 Aircross 110
15 C4 Aircross 1,6i
12 C4 VTi 120 Exclusive
05 C4 1,6i 16v VTR coupé
03 C5 2,0i 16v SX berline
98 Xsara 2,0i VTS coupé
95 ZX 1,9i Volcane berline
93 BX GTI berline
91 Visa 14 TRS berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:03 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Kesälomani aikana yhtenä maanantaina ajelin iltasella Turusta Oripäähän. Yllätys oli suuri, kun vastaan ajeli ihan oikea DeLorean :D
Oli se upea ilmestys... se on niin ruma, että on jokseenkin kaunis...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:06 
Kami kirjoitti:
Kesälomani aikana yhtenä maanantaina ajelin iltasella Turusta Oripäähän. Yllätys oli suuri, kun vastaan ajeli ihan oikea DeLorean :D
Oli se upea ilmestys... se on niin ruma, että on jokseenkin kaunis...

Onks niitä sitten ihan oikeesti olemassa, kyselee todellinen asiantuntija :mrgreen: ? Olikohan se omassa ajassaan... Olisi tosi kiva nähdä sellainen ihan livenä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:11 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Kami kirjoitti:
... se on niin ruma, että on jokseenkin kaunis...

Heh, tämmöistä puhetta - siis että on ruma - kuulee usein vääräuskoisten suusta Citikoista puhuttaessa. Mä vaan sanon et joo, niin on mutta kun on niin ruma että on jo kaunis :D



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
DeLorean on ruman kaunis... Olen hiblannut sellaisen kylkeä ja se on kyllä kamala koska se on tiskipöytää, harjattuna, kaikki sormenjäljet näkyy ja ei irtoa kuin pata-patalla puhtaaksi :lol:
Peilirosteri olis jotain tossa kaarassa.
PRV:hän on myös Citroen moteuri, XM:ssä se on.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Se oli vaan käymässä täällä :shock:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Miten olisin jostain saanu uskoteltua ittelleni sellaasen tiedon että Suomessa olis kaksi yksilöä..? Joista ainaski toinen olis kilvissä, ellei molemmat...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:24 
Museoautojen lähtöpaikalla Wappuna oli yksi kilvissä oleva.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Sillä wankelilla DeLorean DMC-12:een olis tullut keskimoottori, mutta PRV ei sitten enää mahtunutkaan taka-akselin etupuolelle, joten se sijoitettiin taakse. Tämä yhdessä viime hetkellä tehdyn etujousituksen korottamisen kanssa (jenkkilään huhuttiin tulevan minimikorkeus etupuskurille, jota ei sitten tullutkaan) teki autosta jotain aivan muuta kuin urheiluauton jollaiseksi se oli tarkoitettu. Loppu onkin sitten historiaa...




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 07:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247

Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni...

Jos tollainen olisi, niin siinä olisi paha ongelma, pitääkö alkuperäisenä vai pitäisikö siitä rakentaa aikakone :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 09:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Teuski kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247

Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni...

Jos tollainen olisi, niin siinä olisi paha ongelma, pitääkö alkuperäisenä vai pitäisikö siitä rakentaa aikakone :)


Ihme ilmoitus, ei mitään saatetekstiä tai kehua autosta tai sen harvinaisuudesta.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 09:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Jahas nyt lähtee kyllä soitto Kiteelle :lol:

Wikipediaa:

De Lorean DMC-12 on De Lorean Motor Companyn vuosina 1981-1983 valmistama takamoottorinen urheiluauto, ja ainoa yhtiön valmistama automalli. Auton erikoisuuksia ovat ruostumattomasta teräksestä tehty kori ja ylöspäin aukeavat ns. "lokinsiipiovet".

DMC-12:sta ensimmäinen prototyyppi tehtiin maaliskuussa 1977, ja tuotanto alkoi vuonna 1981 DMC:n tehtaalla Dunmurryssä, Pohjois-Irlannissa. Mallin tuotannon aikana autoon tehtiin pieniä muutoksia konepeltiin, renkaisiin ja sisustukseen. Yhteensä DMC-12:ta valmistettiin noin 8 500 kappaletta, joista nykyään on jäljellä noin 6 000 kappaletta.

Vaikka DMC-12 valmistettiin Pohjois-Irlannissa, se oli suunniteltu Pohjois-Amerikan markkinoille, josta johtuen melkein kaikki valmistetut autot olivat vasemmalta ohjattavia. Oikealta ohjattavia De Loreaneja on valmistettu vain 23 kappaletta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 19:57 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Lisää faktaa autosta ja sen valmistajasta: Tehdas rakennettiin Pohjois-Irlantiin koska siitä saatiin muhkeat syrjäseutujen työllistämistukiaiset. Ja automallin kompastuskiveksi korin täysin mahdottoman puhtaanapidon lisäksi osoittautui surkea laatu, joka johtui laadunvarmistuksen täydellisestä puuttumisesta koko tuotantoketjussa.

Lopullinen niitti tehtaalle oli se kun auto ei sitten käynyt huonon maineensa vuoksi kaupaksi. Tai ei siinä vielä mitään, mutta sitten perustaja/omistaja alkoi paikkaamaan firman taloutta huumekaupalla...Ja kärähti siitä.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 20:11 

Viestit: 45
Teuski kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247

Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni...



Muistaakseni se hinta olis ollu jotain 20000-30000€ välillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Vehvis kirjoitti:
Tai ei siinä vielä mitään, mutta sitten perustaja/omistaja alkoi paikkaamaan firman taloutta huumekaupalla...Ja kärähti siitä.


...mutta hattua pitää nostaa John DeLoreanin GM-ajoille: muuten olisi jäänyt GTO ja Firebird toisten puuhailtavaksi...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 23:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Vehvis kirjoitti:
Tai ei siinä vielä mitään, mutta sitten perustaja/omistaja alkoi paikkaamaan firman taloutta huumekaupalla...Ja kärähti siitä.
Tästä tosin tuli oikeudessa vapauttava päätös. Oli päätöksen mukaan FBI:n järjestämä ansa... :roll:

Uusiakin saa taas: De Loreanin voi tilata osoitteesta http://www.delorean.com/newbuild.asp. Hinta alkaen -malli $57500, eli hieman vajaa 41000€ +autovero.
Käytetty Ruotsissa: http://www.delorean.com/vin_11783/vin_11783.asp



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 06.08.2009 23:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Ja automallin kompastuskiveksi korin täysin mahdottoman puhtaanapidon lisäksi osoittautui surkea laatu, joka johtui laadunvarmistuksen täydellisestä puuttumisesta koko tuotantoketjussa."

Aivan, kuten olen itse kokeillut, painoin kerran sormella De Loreanin kylkeä... se on yhtä idioottimainen kuin rosterijääkaapit lapsiperheissä, hirvee näky...

Mutta, De Lorean on jenkeissä lähes aina myytävänä alkaen 12 000 taalaa

äs juu kän sii:

http://www.dmcnews.com/BuyNSell/dmcforsale.html



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 07.08.2009 01:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Teuski kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/de-lorean/dt26t-b/2147247

Siitä ostamaan, muistaakseni tuossa oli aikaisemmin hintakin, eikä ollut ihan pieni...

Jos tollainen olisi, niin siinä olisi paha ongelma, pitääkö alkuperäisenä vai pitäisikö siitä rakentaa aikakone :)

Näkyy olevan etujousitus alkuperäisessä korotetussa asussaan. Aika monissa noissa on nykyään etupää madallettu alunperin suunniteltuun korkeuteen...




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 07.08.2009 01:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Cikatti kirjoitti:
"Ja automallin kompastuskiveksi korin täysin mahdottoman puhtaanapidon lisäksi osoittautui surkea laatu, joka johtui laadunvarmistuksen täydellisestä puuttumisesta koko tuotantoketjussa."

Aivan, kuten olen itse kokeillut, painoin kerran sormella De Loreanin kylkeä... se on yhtä idioottimainen kuin rosterijääkaapit lapsiperheissä, hirvee näky...

Alumiiniset on tossa suhteessa paljon paremmat, eikä ulkonäöltään eroa rosterisesta kovinkaan paljoa.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 07.08.2009 20:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Alumiiniset on tossa suhteessa paljon paremmat, eikä ulkonäöltään eroa rosterisesta kovinkaan paljoa."

Joo mutta alumiinin kupettuvuus on ihan hirveetä ja suojaus hankalaa. Lakka kun ei pysy millään kiinni jne. Ainoa todella helppo ja tehokas alumiinin suojaus hapettumaan vastaan on muuten Sinol eli denaturioitu viina. Opein jutun tuolla VMPK-foorumissa. Hemmetti, DeLorean mies ei vastaa luuriin :twisted:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 07.08.2009 22:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
Olen nähnyt tuon Kiteellä olevan yksilön ja se on tuotu Jenkeistä muutto autona.



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 07.08.2009 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Cikatti kirjoitti:
"Alumiiniset on tossa suhteessa paljon paremmat, eikä ulkonäöltään eroa rosterisesta kovinkaan paljoa."

Joo mutta alumiinin kupettuvuus on ihan hirveetä ja suojaus hankalaa. Lakka kun ei pysy millään kiinni jne. Ainoa todella helppo ja tehokas alumiinin suojaus hapettumaan vastaan on muuten Sinol eli denaturioitu viina. Opein jutun tuolla VMPK-foorumissa.

Nyt olikin kyse kodinkoneista eikä autoista. ;)

Lainaa:
Hemmetti, DeLorean mies ei vastaa luuriin :twisted:

:shock:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 11.08.2009 17:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Muistanko jotenkin väärin vai oliko tuo nettiauton Loreani myynnissä jossain Itä-Suomessa jo vuosia sitten, ettei vain olisi sama paikka/myyjä?
Se oli kuitenkin vielä silloin ilman kilpiä.



Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 08.02.2010 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Käynnistetäänkö spekulaatiot..?

"Myyty nettiauton kautta"... :roll:

Minne..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aikakoneeseen piti tulla Citroën moottori!
ViestiLähetetty: 09.02.2010 00:49 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
vaasas on ainaki yks tämmönen ollu myynnis liikkees kesällä. hintaa en osaa sanoo ku ei ollu lappua lasis :D oli se ihan kivan näkönen livenä..



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aakku ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: