|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 10:33 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Motonet 22,50€ Veho 60€
CITROEN BX Vakaajatanko Citroen BX BX Etuvakaajan pystytanko [1983->1993]
Onko korkeammalle hinnalle katetta tässä palikassa? Kokemuksia?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 12:21 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Xsaran tapauksessa tuo marmoritiskiltä haettu koiranluu oli TRW:n valmistama, että kannattaa ehkä sellaista metsästää...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 12:51 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Koiranluiden kestävyydestähän täällä on aiemminkin puhuttu ja sen kestävyys riippuu paljolti jo siitä paljonko ja missä ajetaan... Tuosta aiemmasta keskustelusta jäi mieleen että jos ko. kuljin on paljon käytössä, niin marmoritiskin kallis osa kannattaa hankkia.. Muistan että ko. keskustelussa useampikin noista Motonetin osista valitteli, että ne kestivät vuoden ja olivat taas väljät.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 19:21 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Bilteman, Motonetin ja marmoritiskin välillä on vielä vastuuntuntoisia tarvikekauppiaita jotka myy halpaa tai hyvää tavaraa. Kannattaa välttää italialaisia tarvikeosia. Alapallonivel kesti viisisataa kilometriä. Takuuseen vaihdoin RTO vastaavaan ja toimii.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 20:53 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Elä osta niitä kahdenkympin italialaisia laita kymppi lisää saat Saksalaiset.
|
|
|
|
 |
TRD Turbo
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 21:29 |
Viestit: 260 Paikkakunta: Tohmajärvi
|
 eikä ainakaan motonetin isoroos merkkisiä. Minulla meni poikki tanko siitä nivelen luota XM:ässä 7kk jälkeen vaihtamisesta. Onhan tuo inflaatio laukannut kun markka aikana maksoi Veholla 150mk.
Citroen C5 2,0 2007 Xantia 2,0 16v exclusive berline
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 21:37 |
Viestit: 708
|
Ei Saksalainen aina ole hyvä (varsinkaan autoissa  ) Saksalainen Mapco Motonetistä mallia HD (HeavyDuty) Koiranluu kaput 3kk. n5tkm. Olen kuullut muutamasta korjaamosta, että jos nivelen kuppipuoli on rautaa jostakin syystä se kestää huonommin kuin että kuppi on muovia. Tämä asia on todistettu nyt tällä Motonetin "HD" mallilla todeksi. Saksalainen Lemförder kesti kuitenkin 20tkm. C5:sessa... Mitähän merkkiä ja mallia kokeilisin seuraavaksi TRW?
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 21:49 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Auto artikkelista itse haen osani ja kaikki on niin priimaa kuin voi olla.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 22:20 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
"Isoroos" on sitten kotimaisten tukkureiden eli Parkanon Autovaraosan tai HL-Groupin maahantuoma. Lemförder'istäkään ei enää voi sanoa kenen valmistamaa oikeasti paketissa on, ovat alkaneet pakata muiden tavaraa ahneudessaan saada liian laaja valikoima. RTO on yksi kotimainen maahantuoja ja tukkuri, ei siis mikään valmistaja. TRW on Euroopan suurin alustan osien OE-valmistaja, joskin heilläkin on paljon "vierasta tavaraa" eli vain heidän paketissaan olevaa mutta muiden tekemää. Ei siis ole helppoa valita paketin tai merkin perusteella. Ja kun kyse on vakaajan yhdystangosta niin mikään merkki ei välttämättä kuulukaan olla kestävä. Tuo osa kun on eräänlainen sulake, joka pettää mahdollisessa kolarissa päästäen osakokonaisuuden purkautumaan. Ettei olisi etutolppa pystyssä rintakehässä vai sitäkö haetaan...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 26.08.2009 22:27 |
Viestit: 708
|
Olkoon vain minkälainen sulake tahansa niin saisi toi kauemmin kestää kuin 5tkm...
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 27.08.2009 07:19 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
powerage kirjoitti: Mitähän merkkiä ja mallia kokeilisin seuraavaksi TRW? Kuten tuossa ylempänä kerroin, Xsaran orkkisluut ovat TRW:n valmistamia. Ja varmaan saa jostain varaosakaupasta halvemmalla kuin Sitikan ja Pösön merkeillä varustettuun pussiin käärittynä... Noissa ei muuten tullut edes muttereita mukana, vaan maksoivat pari euroa kappaleelta lisää. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 27.08.2009 07:50 |
Viestit: 708
|
Osaset myy muuten TRW tuotteita...
Saksalainen Lemförder international on ZF-Trading-konsernin jälkimarkkinointi organisaatio, jolla on tytäryhtiöitä ympäri maailmaa. Konserni on maailman suurin alustan- ja ohjauksen osien sekä ohjausyksiköiden valmistaja autoteollisuudelle. Mm. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Volvo ja Volkswagen, sekä monet muut suuret merkit luottavat Lemförder-tuotteisiin ensiasennuksessa.
Lemförder=(ei sekään kestänyt kun sen 20tkm.)
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 27.08.2009 19:41 |
Viestit: 142
|
Marmoritiskiltä haettu kesti 3tkm, joten ei sekään näemmä ole aina keston tae. Saihan sen sitten takuuseen uuden, mutta meni siinä n. kuukausi että sai siitä takuupäätöksen.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 27.08.2009 20:43 |
Viestit: 708
|
Sattuikohan minulle aikanaan hyvä orggis koiranluu yksilö kun kesti n.20tkm.? 
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 27.08.2009 22:07 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 oijoi. nyt tarvii ehdotuksia . merkit ovat tarkeitä etten sorru noihin kauppoihin jossa rupusakki vierailee ., HYI. tarviin kuitenkin citroen xsara picasso ( noin vanha phyi !) 2001/02 koranluun eteen oikealle. onko ehdotuksia vai kävelenkö suoraan tarvike kauppiaan tiskille. STOJ
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 28.08.2009 22:27 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Putsattu ja ruikittu CRC:t jenkoihin  
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 29.08.2009 11:47 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Vanha irti eikä ees tehny tiukkaa  Vartin homma  Uusi osa on nyt Motonetistä, toivottavasti kestää sen mitä tuolla nyt ajetaan.  Rmattilan ansiokkaista kuvasarjoissa yleensä teksityskin mutta tästä se puuttuu. Mikä on allaoleva toimenpide? http://www.rmattila.com/images/remontit ... 20038.html
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
ilkkata
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 29.08.2009 11:51 |
Viestit: 179
|
Putkimies22 kirjoitti: Vanha irti eikä ees tehny tiukkaa  Vartin homma  Uusi osa on nyt Motonetistä, toivottavasti kestää sen mitä tuolla nyt ajetaan.  Rmattilan ansiokkaista kuvasarjoissa yleensä teksityskin mutta tästä se puuttuu. Mikä on allaoleva toimenpide? http://www.rmattila.com/images/remontit ... 20038.htmlVoiteluaineen lisäys kumin sisään 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 29.08.2009 11:57 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Ihan vaan vaseliinia? Vai jotain muuta?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 29.08.2009 15:40 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Se rasva pitäisi saada menemään sinne pallon alapuolelle, kuppiin. Suojakumin alla siitä ei juurikaan ole hyötyä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX Lähetetty: 29.08.2009 15:51 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Siinä kuvitelmassa elän, että kun tuohon kumin alle pistää riittävästi rasvaa, osa siitä kulkeutuisi aikaa myöten pallon heiluessa myös kupin puolelle. En tosin ole koskaan purkuosaa avannut ja katsonut, onko näin oikeasti käynyt, vai onko pelkkää toiveajattelua. Joka tapauksessa se rasva kuitenkin toimii lisäsuojana estäen ulkomaailman pahuutta pääsemästä nivelen liukupintojen väliin.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
|
|