Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 10:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Motonet 22,50€
Veho 60€

CITROEN BX Vakaajatanko Citroen BX
BX Etuvakaajan pystytanko [1983->1993]

Onko korkeammalle hinnalle katetta tässä palikassa? Kokemuksia?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Xsaran tapauksessa tuo marmoritiskiltä haettu koiranluu oli TRW:n valmistama, että kannattaa ehkä sellaista metsästää...



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 12:51 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Koiranluiden kestävyydestähän täällä on aiemminkin puhuttu ja sen kestävyys riippuu paljolti jo siitä paljonko ja missä ajetaan...
Tuosta aiemmasta keskustelusta jäi mieleen että jos ko. kuljin on paljon käytössä, niin marmoritiskin kallis osa kannattaa hankkia..
Muistan että ko. keskustelussa useampikin noista Motonetin osista valitteli, että ne kestivät vuoden ja olivat taas väljät.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Tuossa yksi vanhempi keskustelu:

http://www.sitruunapatonki.fi/forum/archive/browse.php?t=2&b=49977



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 19:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Bilteman, Motonetin ja marmoritiskin välillä on vielä vastuuntuntoisia tarvikekauppiaita jotka myy halpaa tai hyvää tavaraa.
Kannattaa välttää italialaisia tarvikeosia. Alapallonivel kesti viisisataa kilometriä. Takuuseen vaihdoin RTO vastaavaan ja toimii.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 20:53 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Elä osta niitä kahdenkympin italialaisia laita kymppi lisää saat Saksalaiset.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 21:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
:( eikä ainakaan motonetin isoroos merkkisiä. Minulla meni poikki tanko siitä nivelen luota XM:ässä 7kk jälkeen vaihtamisesta.
Onhan tuo inflaatio laukannut kun markka aikana maksoi Veholla 150mk.



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Ei Saksalainen aina ole hyvä (varsinkaan autoissa :twisted: ) Saksalainen Mapco Motonetistä mallia HD (HeavyDuty) Koiranluu kaput 3kk. n5tkm. Olen kuullut muutamasta korjaamosta, että jos nivelen kuppipuoli on rautaa jostakin syystä se kestää huonommin kuin että kuppi on muovia. Tämä asia on todistettu nyt tällä Motonetin "HD" mallilla todeksi. Saksalainen Lemförder kesti kuitenkin 20tkm. C5:sessa... Mitähän merkkiä ja mallia kokeilisin seuraavaksi TRW?



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Auto artikkelista itse haen osani ja kaikki on niin priimaa kuin voi olla.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
"Isoroos" on sitten kotimaisten tukkureiden eli Parkanon Autovaraosan tai HL-Groupin maahantuoma.
Lemförder'istäkään ei enää voi sanoa kenen valmistamaa oikeasti paketissa on, ovat alkaneet pakata muiden tavaraa ahneudessaan saada liian laaja valikoima.
RTO on yksi kotimainen maahantuoja ja tukkuri, ei siis mikään valmistaja.
TRW on Euroopan suurin alustan osien OE-valmistaja, joskin heilläkin on paljon "vierasta tavaraa" eli vain heidän paketissaan olevaa mutta muiden tekemää.
Ei siis ole helppoa valita paketin tai merkin perusteella.
Ja kun kyse on vakaajan yhdystangosta niin mikään merkki ei välttämättä kuulukaan olla kestävä. Tuo osa kun on eräänlainen sulake, joka pettää mahdollisessa kolarissa päästäen osakokonaisuuden purkautumaan. Ettei olisi etutolppa pystyssä rintakehässä vai sitäkö haetaan...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 26.08.2009 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Olkoon vain minkälainen sulake tahansa niin saisi toi kauemmin kestää kuin 5tkm...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 27.08.2009 07:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
powerage kirjoitti:
Mitähän merkkiä ja mallia kokeilisin seuraavaksi TRW?

Kuten tuossa ylempänä kerroin, Xsaran orkkisluut ovat TRW:n valmistamia. Ja varmaan saa jostain varaosakaupasta halvemmalla kuin Sitikan ja Pösön merkeillä varustettuun pussiin käärittynä... Noissa ei muuten tullut edes muttereita mukana, vaan maksoivat pari euroa kappaleelta lisää. :roll:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 27.08.2009 07:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Osaset myy muuten TRW tuotteita...


Saksalainen Lemförder international on ZF-Trading-konsernin jälkimarkkinointi organisaatio, jolla on tytäryhtiöitä ympäri maailmaa. Konserni on maailman suurin alustan- ja ohjauksen osien sekä ohjausyksiköiden valmistaja autoteollisuudelle. Mm. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Volvo ja Volkswagen, sekä monet muut suuret merkit luottavat Lemförder-tuotteisiin ensiasennuksessa.

Lemförder=(ei sekään kestänyt kun sen 20tkm.)



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 27.08.2009 19:41 

Viestit: 142
Marmoritiskiltä haettu kesti 3tkm, joten ei sekään näemmä ole aina keston tae. Saihan sen sitten takuuseen uuden, mutta meni siinä n. kuukausi että sai siitä takuupäätöksen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 27.08.2009 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Sattuikohan minulle aikanaan hyvä orggis koiranluu yksilö kun kesti n.20tkm.? :lol:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 27.08.2009 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: oijoi. nyt tarvii ehdotuksia . merkit ovat tarkeitä etten sorru noihin kauppoihin jossa rupusakki vierailee ., HYI.
tarviin kuitenkin citroen xsara picasso ( noin vanha phyi !) 2001/02 koranluun eteen oikealle. onko ehdotuksia vai kävelenkö suoraan tarvike kauppiaan tiskille. STOJ


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 28.08.2009 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Putsattu ja ruikittu CRC:t jenkoihin :)

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 29.08.2009 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Vanha irti eikä ees tehny tiukkaa :) Vartin homma :mrgreen: Uusi osa on nyt Motonetistä, toivottavasti kestää sen mitä tuolla nyt ajetaan.

Kuva

Rmattilan ansiokkaista kuvasarjoissa yleensä teksityskin mutta tästä se puuttuu. Mikä on allaoleva toimenpide?

http://www.rmattila.com/images/remontit ... 20038.html



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 29.08.2009 11:51 

Viestit: 179
Putkimies22 kirjoitti:
Vanha irti eikä ees tehny tiukkaa :) Vartin homma :mrgreen: Uusi osa on nyt Motonetistä, toivottavasti kestää sen mitä tuolla nyt ajetaan.

Kuva

Rmattilan ansiokkaista kuvasarjoissa yleensä teksityskin mutta tästä se puuttuu. Mikä on allaoleva toimenpide?

http://www.rmattila.com/images/remontit ... 20038.html



Voiteluaineen lisäys kumin sisään :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 29.08.2009 11:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ihan vaan vaseliinia? Vai jotain muuta?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 29.08.2009 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Vaseliinia on ollut tapana vähän ruutata noihin varuilta, kun ei sitä tehtaan jäljiltä ainakaan liikaa ole. Vertailun puutteessa on vaikea sanoa, onko siitä todellista hyötyä, mutta eipä siitä haittaakaan ole, jos ei niin paljon pistä, että kumi pingottuu asentaessa. Meidän talouden 80 - 90 tkm:n vuotuisilla BX-kilometreillä ei yleensä vuosittain tarvi uusia kuin nivel tai pari, joten keskimäärin ne ovat kestäneet ainakin sen sata-parisataa tuhatta. Onko sitten rasvaamisen ansiota, vai myyvätkö mulle Motonetista parempia osia kuin toisille, sitä en tiedä. :roll:



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 29.08.2009 15:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Se rasva pitäisi saada menemään sinne pallon alapuolelle, kuppiin. Suojakumin alla siitä ei juurikaan ole hyötyä.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Koiranluu BX
ViestiLähetetty: 29.08.2009 15:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Siinä kuvitelmassa elän, että kun tuohon kumin alle pistää riittävästi rasvaa, osa siitä kulkeutuisi aikaa myöten pallon heiluessa myös kupin puolelle. En tosin ole koskaan purkuosaa avannut ja katsonut, onko näin oikeasti käynyt, vai onko pelkkää toiveajattelua. Joka tapauksessa se rasva kuitenkin toimii lisäsuojana estäen ulkomaailman pahuutta pääsemästä nivelen liukupintojen väliin.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: