Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 02.08.2017 11:56 

Viestit: 86
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/henkiloautojen_vuosittaiset_merkki-_ja_mallitilastot/2017/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_merkeittain_1-6_2017

Sitikan rekisteröinnit alkupuolivuotisen aikana romahtivat edellisen vuoden vastaavaan aikaan verrattuna.

2016 1-6
1 028

CITROEN
2017 1-6
578
-43,8 %

DS ei paljon paranna tilastoa:

DS 18 28 -35,7 %

Aika synkältä näyttää tässä vaiheessa PSA:n kannalta. Pösöölläkin samana aikana laskua -15,4 %, 1 382:sta 1 169:een. PSA:n uusi merkki Opel pärjäsi vähän paremmin, pudotus vain -0,9 %, ja määrätkin ihan kunnioitettavat 3 739:sta 3 705:een.

Saapa nähdä että näkyykö Suomen teillä tulevaisuudessa vain tojotia, skoodia, volkkareita ja volvoja...? :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 02.08.2017 12:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1335
Paikkakunta: Järvenpää
Pitikö mennä luopumaan palkoista?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 02.08.2017 12:30 

Viestit: 86
Minua ainakin syletti kun n. viikon palkka nykäistiin tulemasta meikäläisenkin tilille... Ei se nyt omassa tapauksessa automerkin valintaan vaikuttanut mutta lomasuunnitelmiin kyllä. Ei kai sitä tarvitse lomalla mihinkään muutenkaan lähteä, paras pysyä kotona ja syödä vihannesmaan antimia. Paitsi että loma meni jo ja vihanneksetkaan eivät ehtineet kypsyä, oli se semmoinen kesä. :o

Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 02.08.2017 12:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1946
Paikkakunta: Helsinki
jukkanen kirjoitti:
Saapa nähdä että näkyykö Suomen teillä tulevaisuudessa vain tojotia, skoodia, volkkareita ja volvoja...? :o

Äläppäs unohda Renault-Nissan alliansin tuotoksia, taitaa olla tuolla kotimaisessa myyntikärjessä ollut jo aika monta vuotta (Qashqai) ja konsernin myynti ei kun vaan yhä kasvaa kohisten 8-)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/rena ... i/EV3aTcKt



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 02.08.2017 14:36 

Viestit: 86
Suomessa ensimmäiset 6 kuukautta:

Nissan
2016: 3 980
2017: 3 791 (-4,7 %)

Renault
2016: 1 538
2017: 1 634 (+6,2 %)

Yhteensä
2016: 5518
2017: 5425 (-1,6%)

Eli ei se Nissanrenaultti nyt kokonaisuutena niin hyvin Suomessa mene... Ai niin, Dacia unohtui kokonaisuudesta, viime vuonna 615, tänä vuonna 614, ensimmäisinä 6 kuukautena siis, eli ei hirveästi heilauta. Vai oliko siinä konserniryppäässä vielä muitakin merkkejä?

---

Edit:
Mitsubishi ja Infiniti siis vielä tuon firman merkkejä:
Mitsubishi 2016 1-6: 739
2017 1-6: 501 (-32,2 %)
Infinitiä ei näkynyt Suomen tilastossa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 03.08.2017 10:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1335
Paikkakunta: Järvenpää
jukkanen kirjoitti:

Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit?

Lumian oikoluku vähän itsepäinen.., palloja tarkoitin!



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 03.08.2017 10:22 

Viestit: 86
Wesa kirjoitti:
jukkanen kirjoitti:

Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit?

Lumian oikoluku vähän itsepäinen.., palloja tarkoitin!


:D

Niinpä, sekä palloista että palkoista luopuminen harmittaa kyllä! :evil:

Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi. Nythän tulikin juuri hyviä uutisia tuon suhteen että tuleviin uusiin sitikoihin olisi tulossa mehumukavuuden korvikkeeksi jotain uutta iskaritekniikkaa. Vai onko se sitten kuitenkin huono uutinen kun se tavallaan sinetöi hydrauliikan lopun? :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 03.08.2017 10:34 

Viestit: 1222
Paikkakunta: Turku
Wesa kirjoitti:
jukkanen kirjoitti:

Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit?

Lumian oikoluku vähän itsepäinen.., palloja tarkoitin!


Valitettavasti en usko, että hydejousitus olisi houkutellut tuhansia uusia ostajia joka vuosi. Niin hienoa herkkua kuin se onkin. Eihän niitä ollut kuin C5:ssa, jonka senkin myynti oli pidemmän aikaa ollut lähinnä marginaalista. C5-III:stahan myytiin hurjan monta vuotta, vaikka varsinainen myyntipiikki (tai "piikki") osui sen 1-2 ensimmäiselle vuodelle joskus talouslaman aikaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 03.08.2017 10:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1946
Paikkakunta: Helsinki
jukkanen kirjoitti:
Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi.

No ei se taida kyllä pelkästään siitä olla kiinni jos nyt katselet noita mehujousisiakin kautta aikain, niin aikalailla myyntitilastojen alapäätä ne ovat edustaneet aina vaikka kuinka mukavan lupsakoita ovat ajossa olleetkin :roll:



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 03.08.2017 11:00 

Viestit: 1222
Paikkakunta: Turku
jukkanen kirjoitti:
Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi. Nythän tulikin juuri hyviä uutisia tuon suhteen että tuleviin uusiin sitikoihin olisi tulossa mehumukavuuden korvikkeeksi jotain uutta iskaritekniikkaa. Vai onko se sitten kuitenkin huono uutinen kun se tavallaan sinetöi hydrauliikan lopun? :o


Kyllä jousitus on viime kädessä enemmän kiinni sen parametreista kuin itse tekniikasta. Ei rättärissäkään ole hydejousia eikä kai kukaan ole valittanut, että rättärissä on kivikova autobahn-jousitus :-)

Korkeudensäätö on toki asia, joka on mahdollista vain hyde- tai ilmajousien kanssa (ja jossain määrin matkia automaattisen tasonsäädön toteuttavan iskunvaimentimien avulla).

Jos edes iskareita voi dynaamisesti säätää, auto voi jo sillä kompensoida kuorman määrää ja ajotyyliä. Tämmöistähän nykyautoissa alkaa usein olla jo, ihan perusvarustelutasoa lukuunottamatta.

Mutta takaisin aiheeseen: minusta nykyiset Citroënit eivät näytä Citroëneilta. Tykkään Cactuksen ja uuden C3:n muotoilusta, sopii pikkuautoon. Ja vanhempi C4 on sentään hieman puikulamainen. Mutta suunnittelijoiden tarvis katsoa vaikka DS:n linjoja ja tuoda ne takaisin nykyisiin malleihin. Uus-DS:ssä tällaista on varmaan yritettykin, mutta C6:kin näyttää 10x enemmän Citroënilta kuin mikään noista uus-DS:istä. Tai mikään tämän vuosituhannen malli muutenkaan. Noh, rakastamani C5-I on oikeastaan vielä aika citroënmainen, pyöreäksi muotoiltu mulkoileva puikula.

Itselleni bx-ajan nuoruudesta silmiin parhaiten palanut Citroën-tyyli noudattelee suunnilleen CX:n muotoja. XM:kin on siihen verrattuna pikkuisen liian kulmikas.

Nykyiset Citroënit voi tyylin osalta tiivistää näin: jättimäiset leluautopyörät, kylkilinja ja konepelti nousevat 2/3 koko auton korkeudesta ja ylhäälle on sitten hädissään laitettu sellainen matala tähystysikkuna, kun on tajuttu, että uloskin pitää nähdä. Sopii Cactuksen ja uuden C3:n tyylisiin pikkuautoihin, mutta vähintään C4-kokoluokassa ja ylöspäin pitäisi näkyä ranskalainen eleganssi. Eli pitkä, virtaviivainen ja puikulamainen muoto, ja hieman mulkoileva "Citroën-katse". Perslinko tosin on ihan nätti pikkupaku, mutta pakustahan nyt ei varsinaisesti nättiä saa muutenkaan.

Tosin täytyy sanoa, että siinä ovat onnistuneet, että nyky-Citroënit sentään erottaa katukuvasta, toisin kuin muut merkit.

Mutta en usko, että ulkonäkökään olisi yksin suuri myynninedistäjä tämän autoveron riivaaman corolla-kansan keskuudessa.

Hyvin voisi kysyä, että miksi hitossa Citroën myi (suhteellisesti puhuen) kuin häkä 90-00 -luvuilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 03.08.2017 14:56 

Viestit: 1496
Citroënin CEO Linda Jackson lupasi vastikään eräässä haastattelussa, ettei Citroënilta tulla enää näkemään mitään tavanomaista ( kuten nyt poistuva C4). Hän lupasi, että jatkossa mallit ovat jotain skaalalla "different and bizarre". Mielenkiinnolla odotan onko rouvan puheissa perää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 04.08.2017 13:55 

Viestit: 5889
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi.


Kyllähän ranskalaisen auton pitäisi tuntua ranskalaiselta autolta eikä miltään natsihetekalta, tai noi ratsunit, viime kesänä oli pari päivää alla Note, kaikkien pomppulinnojen äiti, kyllähän moisella ajaa töihin ja kauppaan mut jos pitäis lähteä vaikka Varsovaan niin ennen puoltaväliä potkis varmaan vittuuntuaan lommoille koko kiesin :evil:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 04.08.2017 23:36 

Viestit: 106
Onhan Citroen aina ollut enemmän ja vähemmän marginaalimerkki Suomessa ja jäänyt ehkä sisarensa Pösön varjoon viime vuosina. Minusta ne suurimmat puutteet ovat viime vuosina olleet C4 farmarin puuttuminen mallistosta, hyvät bensamoottorit (paitsi Puretech) ja vielä pitäisi kai olla jotain tarjolla hybridirintamallakin sekä jopa kaksoiskytkinlaatikoita. Ja isoissa autoissa saksalaisten asemaa on lähes mahdotonta haastaa. Siellä kun imago ja brändi menee järjen ohitse oikealta.

Lisäksi minusta tuo DS:n omaksi merkiksi muuttaminen ei ollut hyvä idea ja väitänpä, että se tullaan vähin äänin kuoppaamaan. Brändin rakentaminen kun on vuosikymmenten työ.

Mutta samalla tavalla hiukan hukassa on myös Renu, joka takavuosina menestyi aika mukavasti 19- ja Megane-malleillaan sekä I- ja II-sarjan Lagunallaan. Nyt niitä uusia Relluja hädin tuskin enää edes myydään, vaikka minusta ihan kelpo laitteita ovat. Montako Talismania Suomeen on rekisteröity? Varmaankin aika harvoja.



ë-C4 Shine -22
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista
ViestiLähetetty: 05.08.2017 11:42 

Viestit: 5889
Paikkakunta: Lahti
AlpoKieppi kirjoitti:
Mutta samalla tavalla hiukan hukassa on myös Renu, joka takavuosina menestyi aika mukavasti 19- ja Megane-malleillaan sekä I- ja II-sarjan Lagunallaan. Nyt niitä uusia Relluja hädin tuskin enää edes myydään, vaikka minusta ihan kelpo laitteita ovat. Montako Talismania Suomeen on rekisteröity? Varmaankin aika harvoja.


Renaulthan on hyvässä nousussa, tuossa meni pari vuotta ettei uutta rellua nähnyt edes joka kuussa, laatu on vissiin pohjanoteerauksen jälkeen vähän noussut ja myynti on hyvin aktiivista.

Pikkuautoissahan näkyy PSA-vehkeet kohentaneen sijoituksia vikatilastoissa aika hyvin, isommat onkin sitten viimeisinä.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: pvalila ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: