|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
kulkuri
|
Viestin otsikko: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 31.10.2017 21:39 |
Viestit: 298
|
MIstä hankitte kymmenenvuotiaisiin citikoihinne uusia osia, nyt tarve olisi vetarinkumeille. Tuntuu että nykyään myydään vain pelkkää roskaa joka paikassa. juuri puretussa tilauksessa oli jotain kumin näköisiä kiinalaisen oloisia kovamuovijuttuja  . Harmittaa kun saa heittää just tilattuja osia suoraan roskiin. onko muilla samanlaisia kokemuksia ja ennenkaikkea ratkaisua
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 31.10.2017 22:35 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
|
Nykyäänhän on niin,että laatua ei saa enää rahallakaan..Ja tämä koskee kaikkea,myös auton varaosia. Toinen juttu on se,että suurin osa vetonivelen suojakumeista nykyään tosiaan on..Muovia..Ihan uusissakin autoissa. Kestävät yllättävän hyvin,mutta siteet puristettava kunnolla kiinni,jotteivät "muljahda" pakkasella irti nivelestä.
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 31.10.2017 23:14 |
Viestit: 298
|
|
Niin totesi ammattilainen kun kävin näyttämässä että ulkaltaako tälläisen laittaa, että pari kuukautta kestää he laittaa Motonetin yleismallia, hain sellasen, ei kyllä vakuuttanut sekään
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 31.10.2017 23:28 |
Viestit: 738
|
|
Motonetin ylivedettävä ollut usean vuoden ja toisessa motonetin halkastu, molemmat joustavaa gummia, bibaliteeman halkastu vähän huonompi saumasta. Halkaistulla nopeaa ja helppoo remonttia muita en käytä kun kestää pakkasiakin.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 01.11.2017 00:56 |
Viestit: 298
|
|
Ja sitten maahantuojat ja varaosaputkat kilvan haukkuvat näiden Motonetin ja Bilipaliteeman laatua, joka toki sekään ei ole hyvä, mutta ainakin tässä tapauksessa parempi.
Maksaisikohan se oikeesti autovalmistajille paljoa enempää käyttää edes normaalilaatuisia osia. Tuosta varaosasta valmistaja/maahantuoja/kauppias/kuljetus/verottaja varmaan ottavat sen normaalin katteen, valmistuskulujen ollessa muutaman prosentin luokkaa nämä kustannukset säilyy samana oli osa hyvä tai huono, paitti tietty vero joka prosentuaalinen.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 01.11.2017 10:14 |
Viestit: 738
|
|
Kestävät yllättävän hyvin,mutta siteet puristettava kunnolla kiinni,jotteivät "muljahda" pakkasella irti nivelestä.
Tota varten on työkaluja eikä maksa paljon ja saa kiinni ja pysyy (ebay)
Kyllä Motonetti myy aivan samaa kuin muutkin varaosaputkat jotkut osat oem aina llöytyy huonoja Ei ne alkuperäsetkään aina kestä.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 01.11.2017 11:27 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
|
Jostain syystä minulla ei ole ollut vetarikumi ongelmia kuin joskus -81 323ssa jonka kumi oli ilmeisesti rikki jo autoa ostettaessa.Kuitenkin autot ovat olleet paljonkin ajettuja
|
|
|
|
 |
|
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 01.11.2017 11:41 |
Viestit: 1180 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Mulla meni nyt ensimmäinen vetarin kumi vaihtoon. Etuvetoisilla olen ajellut 15 vuotta ja autojen kilometrit olleet about 200…250tkm. En tiedä kuinka pitkään kumi oli ollut rikki, niin vaihdatin koko nivelen (59e). Ja parkissa sitten ne renkaat suoraan 
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
|
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 01.11.2017 12:20 |
Viestit: 709
|
|
Ei ole Femmoista menny kumeja lähes 13v ja 350tkm. aikana yhtään, muista kulkineista kylläkin.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
|
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 01.11.2017 22:25 |
Viestit: 298
|
|
niin tässä ehkä liikaa puhutaan c5 kumeista, tarkoitin kyllä varaosamarkkinoita noin yleensä
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
|
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C vitosen vetarinkumeja Lähetetty: 02.11.2017 17:13 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
|
Mun ex femmasta ja cablen nykysesta vaihtelin niin sisemmät kuin ulommatkin kumit, olikohan rapiat 400t tuolloin taulussa.
|
|
|
|
 |
|
|