Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljyä syövä kone ja öljynvaihto sekä tarinointia
ViestiLähetetty: 01.05.2018 11:12 

Viestit: 53
Paikkakunta: Turku
Tarina:

Tapasin uuden naisen.Nainen oli varttuneemmalla iällä ajanut ajokortin,painellut tuore kortti
taskussa käytettyjen autojen kauppaan ja kysellyt hyvää autoa itselleen.Eipä muita kriteerejä.

Ja millä tähän tarpeeseen vastasi liike? Kenties joku ihana ja luotettava kirkuvan punainen Tojota Yaris?

Ei,vaan 18" aftermarket aluilla varustettu Paskatti 1,8 TSI katastroofikoneella jolla jollain ihmeen pyhän hengen voimalla on päästy
etenemään 261tkm.Tuttu myös Audin keulalta,merkinnällä 1,8 TFSI.

Ja nämähän on tunnettuja mm. tuosta öljynkulutuksesta johtuen viallisista männänrenkaista..tai jostain mistä lie
jonka korjaaminen edelleyttää koko koneen atomiksi purkamista.
Muita konetyypin hienouksia on turbon porsiminen joka kuulemma samalla vie koneen mennesään,jakoketjun pettäminen (ei sentään niin pahana kuin 1,2 tai tai 1,4TSI) kannentiiviste viat ynnä muuta mukavaa.

Ja menohan tuolla tosiaan on tyyliä lisää öljy tarkista bensa.
Autoa on huollettu Vagin LongLife huolto-ohjelman mukaan...huollettu viimeksi 27tkm sitten :roll:

Tuollainen siis naisen mukana tuli piristämään elämää.

Koska en usko LongLife huoltoväliin ajattelin tehdä siihen keväthuollon.
Paras keväthuolto tuolle olisi dumpata se äkkiä johonkin liikkeeseen,mutta helpommin pääsee kahvittelemaan Kim Jong-Unin kanssa kuin löytää liike joka tuon ottaa.
Toinen olisi työntää se läheiseen suohon mutta joku THP moottorin omaava C5 kuski oli tehnyt keväthuollon samalla kaavalla ja sinne ei enää mahdu.
Kolmas olisi jättää se käymään ovi auki jonnekin hieman huonommalle alueelle toivoen että joku nisti vie sen,mutta heiltä
harvemmin repusta neulan ja ruiskun lisäksi löytyy neljän litran pänikkää VW:n LongLife moottoriöljyä.

Eli viimeisenä vaihtoehtona ajattelin hakea Motonetistä ilma & raitisilma suotimet,öljynsuotimen sekä tulpat.
Jep,en maininnut öljyä koska nyt päästään siihen kysymykseen.

Onko mitään syytän moisen öljykrematorion öljyjyä laskea propusta pois? Sitä uutta öljyä kun sinne kipataan kaiken aikaa.
Lisäksi,kun tuon konetyypin öljynsuodatin on heti naaman edessä kun konepellin avaa,ei auton alle tarvitsisi mennä sen puolesta muutenkaan.Mitäs sanoo arvon raati&asijaintuntijat?

Jos jotain positiivista autosta pitäisi keksiä;kone tuntuu käyvän nätisti,se ei savuta,siinä on sopivasti varusteita ja on varmasti parempi ajaa kuin se kirkuvan punainen Tojota Varis.



C5 Tourer HDi 163 Exclusive Business Aut. -11
EX:C5 V6 Berline -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyä syövä kone ja öljynvaihto sekä tarinointia
ViestiLähetetty: 01.05.2018 12:22 

Viestit: 5874
Paikkakunta: Lahti
Nainen vaihtoon, jos se ei ole mahdollista tai liian kallista niin vaihtaisin ne öljyt ihan kunnolla, saa niitä isompia paskoja sieltä öljypohjasta edes vähän vähemmäksi.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyä syövä kone ja öljynvaihto sekä tarinointia
ViestiLähetetty: 01.05.2018 13:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jos ei mitenkään isolta hommalta tunnu, ja arvostaa sitä että auton omistaja pysyy tyytyväisenä pitempään, niin kannattaisi ehken ottaa öljypohja pois ja putsata öljyn imusiivilä..? Voi olla aika jännän näköinen noilla kilometreillä, ja mikäli se tukkeutuu niin siinä ei paljoa auta vaikka olisi uutta öljyä ja suodatinta laiteltu koneeseen. Hellasäröäkin voinee aiheuttaa, kun "just huollettu menee rikki"...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyä syövä kone ja öljynvaihto sekä tarinointia
ViestiLähetetty: 01.05.2018 14:02 

Viestit: 5874
Paikkakunta: Lahti
jasu kirjoitti:
Jos ei mitenkään isolta hommalta tunnu, ja arvostaa sitä että auton omistaja pysyy tyytyväisenä pitempään, niin kannattaisi ehken ottaa öljypohja pois ja putsata öljyn imusiivilä..? Voi olla aika jännän näköinen noilla kilometreillä, ja mikäli se tukkeutuu niin siinä ei paljoa auta vaikka olisi uutta öljyä ja suodatinta laiteltu koneeseen. Hellasäröäkin voinee aiheuttaa, kun "just huollettu menee rikki"...


Tarkemmilla VW-miehillä tämä tuntuu kuuluvan normaaliin 100tkm huoltoon, ääni tälle.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyä syövä kone ja öljynvaihto sekä tarinointia
ViestiLähetetty: 01.05.2018 15:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Volkkarihuollosta joskus kysäisin tuota vanhemman moottorimallin kohdalla imusiivilän tukkeutumisista ja ainakin uskottelivat, että ei ole syytä huoleen, jos ei ole vielä oireillut. Eikä kuulemma kannata öljypohjaa irroitella varotoimenpiteenä, kun on sen verran iso homma (tuossa miun mallissa öljypohja on apurungon päällä). Megametrejä taisi olla mittarissa silloin jossain 140-150 tienoilla ja longlifeillä oli menty osa ainakin osa siitä matkasta. Sen jälkeen on tullut vaihdeltua öljyjä 15 Mm välein ja nyt on mittarissa 282, eikä ole vielä kiukutellut. Tuntuvat noissa volkkareissa ne aina varmasti hajoavat osat olevan samoja kuin citikoissakin niihin koskemattomien tietäjien mukaan. Toinen ongelma tuossa miulla olevassa ovat kuulemma pyöräntuennan nivelet, jotka hajoavat jatkuvasti. Se jatkuvasti vaan taitaa olla luokkaa 300 Mm... :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyä syövä kone ja öljynvaihto sekä tarinointia
ViestiLähetetty: 01.05.2018 17:56 

Viestit: 53
Paikkakunta: Turku
No niin.Kiitoksia vastauksista.

Eli ainakin siis vaihdamme öljyt oikean kaavan mukaan kokonaan.

Mitä tuohon tukkeutuvaan imusihtiin tulee,en ainakaa semi-intensiivisen googlailun jälkeen löytänyt infoa,
että se koskisi tätä uudempaa konetyyppiä,vaan juurikin tuota Laakerin vanhempaa.
Mikä taas muuten taitaa olla huomattavasti parempi tekele.

Ja ainakin Audissa se öljypohjan irroittaminen on melkoinen urakka,mitä netistäkin asiaa tutkin.
Mutta,tiedä sitten tässä uudemmassa mosassa ja Passatin keulilla.



C5 Tourer HDi 163 Exclusive Business Aut. -11
EX:C5 V6 Berline -03
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: