Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DS23 IE
ViestiLähetetty: 08.06.2018 08:56 

Viestit: 104
Onko kellään tietoa mikä vika on kun ds 23 IE ei käy tasaisesti kierrokset nousee tyhjäkäynnillä 1000-1200 kierroksen välillä.ja ajossa pätkii.käy mielestäni kyllä kaikilla sylintereillä.tulpat ja virranjaka sekä tulpanjohdot tarkastettu.olisiko vika niissä alimmissa kärjissä virranjakajassa.mitä huoltotoimenpiteitä nuo alimmat kärjet vaatii?voi olla myös joku ilmavuoto letkuissa.tai jotain muuta.Runsaita vastauksia odotellessa.!!!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23 IE
ViestiLähetetty: 08.06.2018 19:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Ainahan vois päivittää http://www.123ignition.nl/product.phtml?id=24


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23 IE
ViestiLähetetty: 08.06.2018 20:39 

Viestit: 770
aivan ku kaverin auto joka on just viety huoltoon loimaalle...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23 IE
ViestiLähetetty: 09.06.2018 11:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
D-Jetin kanssa pitää vähän osata vikaa hakea, pikkusen omalaatuinen nykyruiskuihin verrattuna...

Kaverin DS21:n kanssa taisteltiin käynnin kanssa, välillä tuntui toimivan oikein kivasti, välillä ei kestänyt kierroksia vaan alkoi "räkimään ja räiskimään" oikein huolella. Monenlaista tarkistettiin, bensanpaineista älylaatikkoon, syttykin päivitettiin asentamalla Power Spark -kärjetön* paketti vakiojakajaan. Hieman parani kipinän parantamisella, mutta loppuviimein käyntihäiriön syy löytyi bensasuuttimista...

Oli siitä kummallinen tapaus, että paikallaan oli vielä alkuperäiset suuttimet, jotka ainakin tarinoiden mukaan olisi vaihdettu toisenlaisiin sekalaisten vuototaipumusten takia jo 70-luvulla. Yksi suuttimista vuoti ulos, kaksi räki bensaa tosi huonosti välillä unohtaen suihkuttaa, yksi toimi edes jotenkin. Uudet suuttimet sitten tuolta, maltillisemmalla hinnalla kuin "alkuperäis-Boschilaisia" eli neljä yhden hinnalla, ja koskaan en sen koneen ollut kuullut käyneen niin sivistyneesti kuin uusien suuttimien kanssa...



*Tuommoisen laittelin sittemmin vanhempaan Rangeenikin, ja kyllä siinäkin kipunantuotanto parani kärkiin verrattuna



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23 IE
ViestiLähetetty: 10.06.2018 07:39 

Viestit: 104
Kiitokset vastauksista.Vika korjautui tällä kertaa sillä että puhdistin alimmat kärjet vaihdoin uudet katkojan kärjet vielä kun sais sytytyksen aivan kohdilleen,mitenkä tuo sytytyksen säätö tehdään ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23 IE
ViestiLähetetty: 10.06.2018 11:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Niitä alempia kärkiä (jotka ohjaavat vain ruiskua) ei enää ole saanut oikein huonostikaan uusia. Onneksi ne ei käytännössä kulu juuri ollenkaan, putsata niitä toisinaan pitää, niiden kautta kulkee vain "hituvirtaa" ruiskun elektroniikalle...

https://members.rennlist.com/pbanders/ecu.htm
Tuolla on hieman syvällisempää tietoa kyseisen ruiskun elektroniikasta, ollakseen viisikymmentä vuotta sitten kehitelty, se on vallan edistyksellinen...

Sytyn merkit pitäisi löytyä apulaitehihnapyörän vierestä, irrallinen pelti mihin on numerot stanssattu, pyörässä sitten pieni kolonen. On vaan tullut jo muutamaan kertaan vastaan tapaus mistä on kyseinen pelti jätetty pois, jolloin sytyn ajoituksen hakeminen menee yritys-erehdys -menetelmäksi, tai selvittämällä ykköspytystä tulpanreiän kautta YKK:n ja sitten tekemällä uudet merkit hihnapyörään. Ja jos merkintöjä tekee, niin kannattaa muistaa että apulaitehihnapyörä pyörii puolella kampiakselin pyörimisnopeudesta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: