Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 22.12.2018 18:13 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Onko näissä kaikissa syöttöpumppu tankissa?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 22.12.2018 18:16 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Kyllä näissä on,eikö toimi,ja mikä malli kyseessä,Loimaalta löytyy pumppuja aika moneen yksilöön.
Hyvät Joulut sinnekin



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 22.12.2018 18:53 

Viestit: 5109
"kaikissa" on laaja käsite, eli ei ihan kaikissa ole, muistelen että esimerkiksi Xrarassa Boschin järjestelmässä oli tankissa siirtopumppu, muttei Siemensin (pumputtoman erotti siitä että on käsipumppu konehuoneessa alkuilmanpoistoon löpön loppumisen jälkeen tms.)?

Eli koskeeko jotain ongelmaa ja tiettyä autoa ja sen konetta vai onko kyse gallupista mielenkiinnon vuoksi: jos on tietty auto, niin mahdollisimman tarkat koneen tiedot tai servicestä katsomalla löytyy myös tieto?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 23.12.2018 11:37 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Oj oj tuota hieman ehkä huonosti kysymys kyseesssä on .olvo tiisseli kaverin kanssa kinaa, mie meinaan että se ei ime kun on nokkaakselin päässä, empä tiiä.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 23.12.2018 13:52 

Viestit: 217
Hei!
Ei lainkaan "kaikissa" koneissa ole tankin päässä siirtopumppua. Esim. Mersun C 220 CDI vanhemmat mallit olivat sellaisia, että ainoa siirtopumppu oli se nokka-akselin päässä oleva. Auta laupias jos ajat tankin tyhjäksi! Pitää olla hyvä akku että jaksaa jauhaa sen käyntiin.
Mutta asiaan, jos polttoaine loppuu, eikä siellä moottorin lähellä ole siirtopumppua, on ensiarvoisen tärkeää saada polttoaine aluksi nouseman tankista sinne ainoalle sinne siirtopumpulle. Pitkät putkilinjat tekevät ilman kanssa vaikeaksi saada virtaus aikaan. Erilaisia keinoja , ja "konsteja" on olemassa.
Jos on mahdollisuus saada hallitusti paineilmaa tankin täyttöaukosta sisälle, putken ollessa siirtopumpulta avoimena, voi saada ilmat pois putkistosta. Pummppu toimii kyllä sitten, kun sinne saakka saadaan nestettä siirrettäväksi, pelkkää ilmaa se siirtää huonosti tai ei ollenkaan.

Hyvät keuhkot kun omistaa, voi putken päästä imaisemalla saada nesteen liikkeelle, ja myrkkyä suuhunsaa!

Moottoriveneestä tuttu pallopumppu on hyvä väline. Sillä lutkuttamalla saa kyllä nesteen liikkeelle siirtopumpulle asti.
Jotta kone käynnistyy, on hyvä avata pari suutinputkea löysälle starttaukesen ajaksi, silloin poistuu ilma sieltä korkeapainepuolen putkistakin.

Hakapajamies


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 23.12.2018 16:24 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Tämä tässä aiheuttaa pientä juttua kun ei missään ole varaosissa pumppua mukana ja Kaveri sahaa akun tyhjäksi ja taas lataa uudestaan, minä vanha mies kattelee vierestä



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 23.12.2018 16:53 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Ensimmäisissä VW pumppusuutinkoneissa vasta erikoinen ratkaisu:Ei siirtopumppua tankissa,mutta kyllä johdotus valmiina pa-säiliön anturin kannessa..Myös rele puuttuu sulakerasiasta..
Nykydieseleissä ei sitten kannata sahailla pitkään,jos polttoaine loppu,tai putket auki.Korkeapainepumppu yhteispaineruiskukoneissa vaurioituu.
Polttoaine nimittäin myös voitelee pumppua.Erityisen herkkiä ovat esim.VW 2,5tdi V6 ,jossa pa-suodatin on AINA esitäytettävä..



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 23.12.2018 16:57 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Jos on V70 diesel,niin kannattaa sitten katsoa ettei pa-suodatin jää vuotamaan..



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeaainepumppu
ViestiLähetetty: 23.12.2018 19:03 

Viestit: 217
Hei!
kun näitä vehkeitä on paikalliskäyttöön muutettuna yms.,niin riittää, kun saa säiliön edes hieman siirtopumpun yläpuolelle. Se pieni paine riittää poistamaan ilman, ja antamaan siirtopumpulle tarvittavan nesteen, josta sitten toiminta käynnistyy/jatkuu.
hakapajamies


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: