Meillä levisi työpaikalla pienimuotoinen autokuume ja pari jannua hankki uuden Volvon. Molemmille oli ollut ohjeistus luovutuksen yhteydessä, että parin kuukauden ajan saa pestä autoshampoolla mutta mitään vahoja tai pinnotteita ei saa käytellä. Ilmeisesti toi Esson-baarilegenda elää sitten edelleen ainakin Volvo-myyjien keskuudessa. Vai liekö ohjeistettu tehtaalta. En tiedä, olen taipuvainen uskomaan jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Tarttui se autokuume minuunkin siinä kohtaa aika helposti, kun Citroën kertoi etten saa varaosaa työmatka-autoon. Vaihdoin vähän ajeltuun hallissa säilöttyyn vääränmerkkiseen (BMW), jossa maalipinta oli niin sanotusti "pakasta vedetty".
Olen luultavasti ongelmissa tämän kanssa tulevaisuudessa kun menin teettämään siihen jonkin hifi-höpö-pinnoituksen. 500€ siitä joutui kärsimään, mutta toistaiseksi olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Vajaan kymppitonnin olen ehtinyt kelata tässä Suomen ah, niin ihanassa syys-talvessa. Painepesu kyllä poistaa hienosti kurat arkikäytössä. Kun oikein alkaa hienostella niin painehuuhtelu, kevyt sipistely harjalla ja jopas, auto on kuin uusi.
Saabiin joitain vuosia sitten teetin maalipinnan kiillotuksen ja manuaalisen kovavahauksen, jonka piti kestää kaksi vuotta. Mnjoo... ehkä kahdeksan kuukautta. Sekin lysti maksoi kyllä ihan kivasti. Sen jälkeen päädyin levittelemään kulkineisiin Korrekin (pthyi, sanos moni) TFC-vahaa ja pinnoitetta. Hintansa väärti sanos minä. Helppokäyttöinen ja varsin "rasvainen" pinta siitä jäi kyllä. Helppo pitää puhtaana myös.
Nyt olen tuota taloudessa jo pidemmän aikaa asunutta Volvoa pessyt ehkä kahden vuoden ajan Korrekin TFC-vaahtopesuaineella ja kummasti se vaan pitää pintansa. Tuntuu sormeen liukkaalta ja auto on helppo pitää puhtaana. Ota näistä sitten selvä mikä toimii ja mikä ei. Kelle sopii, kelle ei.
Suosittelen vertailemaan noita uusien pintojen pinnottajia. Minun piti edellinen työmatka-auto pinnoituttaa kun sen hankin uudenveroisena mutta en raatsinut. Harmitti kyllä jälkikäteen.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|