Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suojaa uudelle maalipinnalle
ViestiLähetetty: 20.11.2020 11:53 

Kysytäämpä täältä.Onko kokemuksia keraamisesta pinnotteesta autoon?Tarkoitus olisi laittaa uuteen maalipintaan keraaminen pinnote,itse laitettuna.Sonax pinnotteen saisi juuri alle tasarahalla,you-tubesta katsottuna ei vaatisi ylioppilaan papereita?Onko teillä kokemuksia muistakin pinnotteista,ja onko hintansa ansainnut?Saahan tällä rahalla hyvät vahat moneen kertaan.Voiko laitossa mokata jos lukee ohjeet,lämmin autotalli on?Ennen aina sanottiin ettei uutta maalipintaa saa heti vahata,mutta onhan se maali jo muutaman kuukauden kuivunut,oliko tää tarina ns. Esson baarin juttuja?

C5-05 bens
C4-08 diesel
AX-90 sport 1,3
BX-91 TGI
C4-11 HDI
C4 Picasso-14 HDI
Poissa

Viestin otsikko: Re: Suojaa uudelle maalipinnalle
ViestiLähetetty: 20.11.2020 12:32 

Vähän saamaa ollut tässä tapetilla mutta vielä on keraamit kaupassa..
Mutta siis moneen lähtöön noita näyttää olevan ihan itselaitettaviakin ja siihen sitten ”asennetut” pinnoitukset päälle.
Ja alkaen 50 purkki päätyen 700 per auto..
Osa varmaan ihan toimivia mutta kuinka kauan mikäkin sitten oikeasti kestää?
Yhtä tuollaista uuteen autoon laitettua 700 versiota olen sivusta seurannut niin siitä ainakin loppui ”teho ” melko äkkiä” eli ei hylji vettä enää saatikka likaa.. Tuota yksilöä kyllä pestään melko ahkerasti ja vielä harjaten mutta silti ei kyllä ole hintansa arvoinen. Saattaa siinä tietysti vielä olla pinnoitusta jäljellä mutta ei ainakaan enää toimi niinkuin uutena..
Ja sitten päästäänkin siihen oikeaan ongelmaan eli nuo pinnoitteet ei yleensä lähde millään pesuaineella tai kulumallakaan kokonaan pois ja sen päälle ei uusi tartu..
Eli työläs myllytys / hionta kait sitten ainoa vaihtoehto.
Eli mielestäni pitäisi olla sellainen pinnoite joka kerrostuu/ voi lisätä sitten kun kuluu osin pois.(tai liuottimella pois pestävissä)
Korrekin uutta ”pinnoitetta” on nyt testissä ja katsotaan nyt kauan kestää mutta tuo pitäisi saada liuottimella pois ja sitä pitäisi voida lisätä kun kuluu..
Sitä vanhempaa korrekkiakin kokeilin pari vuotta sitten ja kesto oli ehkä sen 2-3kk
Eli siis tuo/nuo korrekit kyllä toimii ja on helppoja laittaa mutta tuo kesto on mitä on..

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2020 01:41 
Käyttäjän avatar

Meillä levisi työpaikalla pienimuotoinen autokuume ja pari jannua hankki uuden Volvon. Molemmille oli ollut ohjeistus luovutuksen yhteydessä, että parin kuukauden ajan saa pestä autoshampoolla mutta mitään vahoja tai pinnotteita ei saa käytellä. Ilmeisesti toi Esson-baarilegenda elää sitten edelleen ainakin Volvo-myyjien keskuudessa. Vai liekö ohjeistettu tehtaalta. En tiedä, olen taipuvainen uskomaan jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Tarttui se autokuume minuunkin siinä kohtaa aika helposti, kun Citroën kertoi etten saa varaosaa työmatka-autoon. Vaihdoin vähän ajeltuun hallissa säilöttyyn vääränmerkkiseen (BMW), jossa maalipinta oli niin sanotusti "pakasta vedetty".

Olen luultavasti ongelmissa tämän kanssa tulevaisuudessa kun menin teettämään siihen jonkin hifi-höpö-pinnoituksen. 500€ siitä joutui kärsimään, mutta toistaiseksi olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Vajaan kymppitonnin olen ehtinyt kelata tässä Suomen ah, niin ihanassa syys-talvessa. Painepesu kyllä poistaa hienosti kurat arkikäytössä. Kun oikein alkaa hienostella niin painehuuhtelu, kevyt sipistely harjalla ja jopas, auto on kuin uusi.

Saabiin joitain vuosia sitten teetin maalipinnan kiillotuksen ja manuaalisen kovavahauksen, jonka piti kestää kaksi vuotta. Mnjoo... ehkä kahdeksan kuukautta. Sekin lysti maksoi kyllä ihan kivasti. Sen jälkeen päädyin levittelemään kulkineisiin Korrekin (pthyi, sanos moni) TFC-vahaa ja pinnoitetta. Hintansa väärti sanos minä. Helppokäyttöinen ja varsin "rasvainen" pinta siitä jäi kyllä. Helppo pitää puhtaana myös.

Nyt olen tuota taloudessa jo pidemmän aikaa asunutta Volvoa pessyt ehkä kahden vuoden ajan Korrekin TFC-vaahtopesuaineella ja kummasti se vaan pitää pintansa. Tuntuu sormeen liukkaalta ja auto on helppo pitää puhtaana. Ota näistä sitten selvä mikä toimii ja mikä ei. Kelle sopii, kelle ei.

Suosittelen vertailemaan noita uusien pintojen pinnottajia. Minun piti edellinen työmatka-auto pinnoituttaa kun sen hankin uudenveroisena mutta en raatsinut. Harmitti kyllä jälkikäteen.

ViestiLähetetty: 21.11.2020 10:02 

Ja lisättäköön vielä että noi korrekin tfc toimii myös muovissa ja kumissa. Tai ei ainakaan jää valkoisiksi niinkuin kaikilla vanhoilla . Eli voi levitellä melko ronskisti.
Ja sitten vielä kun tietäisi / löytäisi tuon TFC alle sopivan vahan. Eli tuo kait sopii parhaiten uudelle puhtaalle pinnalle mutta jotenkin ainakin itse haluaisin juuri myllytettyyn pintaan ensin hyvän vahan ja sitten tuo korrec siihen päälle likaa hylkimään.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2020 10:17 
Käyttäjän avatar

Keväällä saatu Berlingo ja heti ekoja tekosiani sille oli ruostesuojaus ja Korrekin TFC -pinnoitus. Kannattiko? No jokainen päätelköön itse 8-)

Alusta ennen suojausta
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AC ... authuser=0
Alusta suojauksen jälkeen

Ja muutama kuva TFC-pinnoitetuna

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa