Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 23.06.2025 11:49 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Sehän minulla vaihtui tuo pakettiauto PSA-tuotteesta Fordiin. Pääasiallinen vaihdon syy oli valtava nelivedon kaipuu. Pitkällä ja korkealla Boxerilla olin noinkin vähälumisena talvena jo pari kertaa jumissa. Onhan tuo 170-heppainen nelikko ollu ihan hyvän tuntuinen. L3H2 -kokoinen Transit on tavaratilaltaan noin 30 cm Pösöä lyhyempi. Silti moottorikelkka mahtuu kyytiin, vaikka kenkälusikkaa tarvitaan siinä hommassa. Ja satasen vauhdissa mun mielestä aika meluisa. Alustaltaan mukavampi kuin Pösö. Ei oo etujousitus ihan niin jäykkä.
Ensimmäinen vika ilmaantui kun kelit lämpeni. Eli ilmastointi ei toimi. Ei korjaantunut ilmastointihuollolla. Ei tule virtaa ilmastoinnin sulakkeelle eikä magneettikytkimelle. Auto nyt parasta aikaa korjaamolla. Eiköhän tuo kuntoon tule. Saas nähdä mihin hintaan.
Nyt on kaksi kolmasosaa talouden autoista nelivetoja. Onneks kuitenkin nelivedon ollessa korjaamolla voin ajella mukavasti veekutosella.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 23.06.2025 16:17 

Viestit: 3806
Oliko se niin, että jatkossa Volkkarinkin pakut rakennetaan Fordin alustalle?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 23.06.2025 16:51 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
pvalila kirjoitti:
Oliko se niin, että jatkossa Volkkarinkin pakut rakennetaan Fordin alustalle?


On, ilmankos ne mainostaa että nyt on kaikkien aikojen paras Transportteri, tosin saattavat olla vielä entistäkin ruosteisempia, Multivan pikkubussit on sitten VW henkilöauton alustalla.

Nelikko minunkin pitäisi ostaa, kimppakyytiringissä on Q5 ja Polestar ja ne aina nauraa maha kippurassa kun toi vajaavetoinen vaan sutii eikä liiku :cry:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 24.06.2025 09:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1929
Paikkakunta: Helsinki
Itsellä aikaisempi QQ oli 4wd ja kyllähän se on selkeä miinus tähän Berlingoon siirtyessä. No seuraavaksihan tästä sitten siirrytään joskus sähköautoihin, niin kyllä se on dual motor listalla melko tiukkaan ihan jo siksikin kun näin saadaan riittävät vetomassat aika monessakin automallissa.



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 24.06.2025 13:42 

Viestit: 3806
HiTec kirjoitti:
Itsellä aikaisempi QQ oli 4wd ja kyllähän se on selkeä miinus tähän Berlingoon siirtyessä. No seuraavaksihan tästä sitten siirrytään joskus sähköautoihin, niin kyllä se on dual motor listalla melko tiukkaan ihan jo siksikin kun näin saadaan riittävät vetomassat aika monessakin automallissa.


Sulla on iso vaunu, mutta kuinka pitkiä matkoja tapaat vaunua vedellä?

Ajattelin vain, että aika iso muutos tuo sähköön siirtyminen noissa vetohommissa varmaankin on.

Pieni peräkärry ei rangeen välttämättä vaikuta paljoa: jos pikkukärryn kanssa ajaa motarilla 20 kilsaa normaalia hitaammin, niin taitaa nopeuden pudotus pitkälti kumota vaunun rangea lyhentävän vaikutuksen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 24.06.2025 13:44 

Viestit: 3806
Xari kirjoitti:

Nelikko minunkin pitäisi ostaa, kimppakyytiringissä on Q5 ja Polestar ja ne aina nauraa maha kippurassa kun toi vajaavetoinen vaan sutii eikä liiku :cry:


Kyllä se nauru siitä hyytyy, kun lipsuminen jälkeen otat etukumaran ja alat pääkallokelillä ajaa menetettyä aikaa kiinni...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto on yliveto
ViestiLähetetty: 24.06.2025 15:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1929
Paikkakunta: Helsinki
pvalila kirjoitti:
Sulla on iso vaunu, mutta kuinka pitkiä matkoja tapaat vaunua vedellä?
Ajattelin vain, että aika iso muutos tuo sähköön siirtyminen noissa vetohommissa varmaankin on.

No jaa, ei tuo nyt niin suuri ole, mutta 1500kg pitäisi olla vetokykyjä ja veturissakin vaunu perässä rangea sekä tavaratilaa ns. riittävästi. Tällä hetkellä esim. Kia EV9 GT-Line tai ID.Buzz GTX täyttäisi nämä vaateet, mutta hintalapussa on vielä liian kovat nummerot, eikä auton vaihto muutenkaan ole vielä ajankohtainen.

Kuva



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Xari ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: