Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 213/236 [ 5896 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216 ... 236  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.11.2018 03:28 

Viestit: 220
Mä käytän aina tota mutterin hitsausta, sillä lämpenee kierre, ja laakeri pysyy ehjänä. Mutterissa ollut muutaman kerran kunnolla jatketta, et pamahtaa auki... :D



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.11.2018 11:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
http://www.rmattila.com/images/remontit ... allonivel/



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.11.2018 13:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2096
Hyviä konsteja kaikki yllä mainitut, mutta ne meidän putkipihdit todella toista metriä pitkät ja leuat purivat etteivät luistaneet ja niiden perässä kaksi yli 100kg kaveria, eikä hievahtanut. Vaati jo hiukan ruuvipenkiltä ja sen kiinnitykseltäkin kestävyyttä. :)

Pallonivelen kierre sahattiin neljään osaan, jonka jälkeen jokainen osa hakattiin takomalla irti kierteestä. Ei se tainnut kuitenkaan olla ainoa, joka ollut kiinni, kun jokunen C5:n napa tullut myytyä, kun ovat saaneet sen lohkeamaan. Kuitenkin helppo ja näppärä keksintö ja kuten ralle sanoi, nämä ovat suunniteltuja muihin verrattuna! ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.11.2018 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Tossa 55vuoden aikana huomioinu että yleensä tahtoo ne paikat olla jumissa jotka pitäs suht kivuttomasti aueta, taas ne jotka pitäs pysyä kiinni aukeilevat itekseen, oiskoos setä Murphy asialla lakeineen :lol:



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.11.2018 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Vähän taas sotkettua Sitikan osia Brittituotteeseen...

https://www.youtube.com/watch?v=J6f-ySiVC0k
Kaikkee sitä taas pitääkin touhuta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.11.2018 23:44 

Viestit: 342
jasu kirjoitti:
Vähän taas sotkettua Sitikan osia Brittituotteeseen...

https://www.youtube.com/watch?v=J6f-ySiVC0k
Kaikkee sitä taas pitääkin touhuta...


Minä luulin että nyt on eksoottisempi varkaudenestolaitteisto rakenneltu kun kuulosti että lähti tulille koko mylly vaan flektithän siellä rupes huriseen :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.12.2018 20:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1698
Paikkakunta: Parainen
Tänään nautittiin taas mukavasta rempasta talvisessa vesisateessa roikkavalon häikäisemänä.
Xm vakaajan tangon vaihto, huomenna viimeinen mahku jälkitarkastukselle. Piikkipyörät täytyy haalia jostain, ettei mene enempää kalustoa lunastukseen tänä vuonna.
Liitteet:
Xm luuremppa.jpg
Xm luuremppa.jpg [ 98.17 KiB | Katsottu 18435 kertaa ]



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 02.01.2019 22:27 

Viestit: 1163
Paikkakunta: Jyväskylä
Talouden toinenkin ranskalainen on nyt myyty. Ei yhtään ranskalaista pihassa. Outo tunne.



Honda fr-v 2.2d -07, Peugeot 307 sw 1.6 -08, Chrysler New Yorker -73, Peugeot 106 gti -98, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.01.2019 10:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: PKS-LPR
Maanantaina sain pitkään seisseen 2.1 TD:n turbon vaihdon valmiiksi. Meinasi olla hetkittäin ahdasta tulipellin välissä.
Samalla jakokalut ja dieselin käsipumppu uusiksi - vaikuttaisi ilmavuodot loppuneen siihen.

Nyt vielä venttiilikopan tiivisteen vaihto, kerrankin kunnolla kuviin koteloihin koteloöljyä ja leimalle!



- Tapsa
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous:
Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia Activa TCT - BX 19 GTi 4WD - Xantia 2.1 TurboD Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.01.2019 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Sain korjattua rouvan rellun pimenneen takavalon.
Ens kerralla tiedän että kaikki sähköt käy peräkärry pistokkeessa!
Tuli koluttua takapää aika tunteella ku männä viikolla porasin puoli summasa 20 reikää pakkivaloille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.01.2019 10:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1683
Paikkakunta: Helsinki
Xantia Break myyty. :D



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 20.01.2019 23:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Haettua lisää omaisuutta tontille. Kiitokset Eskerelle etänä ja BxBoylle seurasta...

En sentään ostanut mitään, tällä kertaa, kyytiläinen on jo jokusen vuoden ollut hallussa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.01.2019 12:06 

Viestit: 55
XM V6 ZPJ kipinä ollut hukassa joulusta lähtien, oireili ensin käynnistettäessä kunnes lopetti yhteistyön.
Sorruin uuteen Motonetin virranjakajan kanteen +pyörijään. Vaihto ei tuottanut tulosta, josta lähti 3 viikon vikahaku yksitellen vaihdin kaikki palikat lukuunottamatta uutta virranjakajan kantta.
Viimeyön pikkutunneilla panin epätoivoisena vanhan jakajan kannen paikoilleen ja XM yllätti taasen kerran, käynnistyi laakista.
Tutkin Motonet-kannen suurennuslasilla ja harrastemikroskoopilla, tapeissa ei löytynyt minkäänlaista jälkeä pyörijästä.
Palautan osan takaisin enkä sen jälkeen enää avaa Motonetin ovea..... :evil:



DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.01.2019 12:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1683
Paikkakunta: Helsinki
atpsailor kirjoitti:
XM V6 ZPJ kipinä ollut hukassa joulusta lähtien, oireili ensin käynnistettäessä kunnes lopetti yhteistyön.
Sorruin uuteen Motonetin virranjakajan kanteen +pyörijään. Vaihto ei tuottanut tulosta, josta lähti 3 viikon vikahaku yksitellen vaihdin kaikki palikat lukuunottamatta uutta virranjakajan kantta.
Viimeyön pikkutunneilla panin epätoivoisena vanhan jakajan kannen paikoilleen ja XM yllätti taasen kerran, käynnistyi laakista.
Tutkin Motonet-kannen suurennuslasilla ja harrastemikroskoopilla, tapeissa ei löytynyt minkäänlaista jälkeä pyörijästä.
Palautan osan takaisin enkä sen jälkeen enää avaa Motonetin ovea..... :evil:

Eihän sen pyörijän kuulukaan kosketella muita kuin keskihiiltä / -nastaa.
Mutta jotain häikkää siinä on, jos vanhoilla vehkeillä lähtee käyntiin.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 02.02.2019 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1496
Paikkakunta: The City of Häijää
VW 2.0 TDI turbon vaihtoa. On tehty ko. toimenpide niin huoltoystävälliseksi ettei tarvitse edes konepeltiä avata. Auton alla sitten vietetään aikaa senkin edestä.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 02.02.2019 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Hauskuutusta Brittihuumorin kanssa...

Kuva
Kyllä se siihen vaan sopi, ja mahtuu vielä touhuamaankin vaikka edessä oleva toinen onkin keulastaan metrin päässä seinästä...

Tuli myös huomattua ettei Motonetin siirtoalustat ole tarpeeksi tukevia tuolle. 450kg kantavuus alustaa kohti, eikä tuossa ollut kuin satakunta kiloa liikaa, hienosti nitkahti jo ennenkuin yritti tuupata liikkeelle. Kahdeksan pätkää huonekaluputkea ja hitsikone pelasti taas paljolta. Semmoisen tunti/metri otti sivusiirtymä, mutta nopeampaa noin kuin kaivaa oven edusta vapaaksi kaikesta ja purkaa lisäeristeet kahta puolta seinää...

Vähällä oli ennenkö siirtänyt 4x4 Dyanen tuon viereen, mutta olkoot vielä tovin pihalla. Kunhan saa pahimmat patoutumat purettua tuon kanssa, niin sitten ruuvataan taas Sitikkaa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 05.02.2019 15:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Siellä saa sulaa tovin, jospa iltapäivällä ehtisi jo hetken tuohon paneutua...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 12.02.2019 00:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
https://www.youtube.com/watch?v=0qucJFpEesw
Pientä etenemistä. Onhan tuo ollutkin puoltoista vuotta pörisemättä, isommin taistelematta jatkoi pörinöitä...

Mitä nyt piti tekaista bensalinjat uusiksi, vaihtaa bensapumppu, saattaa kytkin irroittavaksi joka vaati pari moottorin nostoa pois ja takaisin sekä kytkinhaarukan vaihdon sen vääntämisen lisäksi, ja viimein viimeistellä moottorin sähköjä jotka oli vielä testipenkkikäytön jäljiltä vain heitetty pannuhuoneeseen moottorin mukana...

Kuva
Hieman oli vettäkin tankissa, pari litraa kippasin kannusta tuoretta, vaan kun pumppu oli jumissa niin piti tankki tyhjentää. Bensat oli kadonneet, vettä puoltoista litraa...

Kuva
Kumiletkut kuikkaan, haponkestävää putkea tilalle. Ja nekin vähät letkupätkät mitä jäi, on nyt Gatesin biospeksattua letkua...

Kuva
Valtaosa liitoksista helmiliittimillä. Pannuhuoneeseen pitää vielä yksi pätkä muuttaa putkelle, lähinnä mielenrauhan takia...

Kuva
Ei nuo alkuperäiset sulakerasiatkaan oikein luottamusta herättäneet. Pientä käyntihäiriötäkin aiheutti kun mm. moottorinohjaukselle sähköä syöttävä sulake pätki satunnaisesti...

Kuva
Tuossa yksi välivaihe sähköjen siistimisessä. Hieman ylimääräistä narua, niin määrällisesti kuin pituudenkin kannalta. Tosin alkujaan, silloin viiskytä vuotta takaperin, moottorille meni yksi piuha, laturille kaksi...

Kuva
Tuommoiset noista sähköistä sitten tuli. Vähän on lähtökohtaa siistimmät, toivottavasti toimintavarmemmatkin... Vielä tuo sytkävahvistin jäi odottamaan liitintä noiden pikkuabikoiden tilalle, ehkä huomenna se..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 15.02.2019 14:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7608
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Vaihdoin c3 picasson alikokoiset 185/60/15 renkaat normaalimpiin 205/55/16. Kyllä muuttui käytös kummasti ja kipeästi kaivattua maavaraakin tuli puolitoista senttiä lisää :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 17.02.2019 19:11 

Viestit: 567
Paikkakunta: Loimaa
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Pikakorjaus
IMG_20190217_161952354.jpg
IMG_20190217_161952354.jpg [ 119.44 KiB | Katsottu 14967 kertaa ]

Ykköskoppasen C5:sen vasemman puolen ilmastointi rupesi viikolla puhaltamaan ainoastaan kylmää ilmaa, joten päätettiin tarkistaa lämppärin askelmoottorin toiminnan. No toimihan se askelmoottori, pyöri vaan tyhjää rikkinäiseksi pyöristyneen muoviakselin sisällä. Ilmeisesti tunnettu ongelma. Onneksi joku PSA:lla ajatteli asiaa jo etukäteen ja suunnitteli läppään huomattavasti syvemmän uran kuin mihin askelmoottorin pää asettuu. Akselia pidentämään siis. Toisesta askelmoottorista pää irti, viilalla sopivaan muotoon ja 2-komponenttiliimalla yhteen. Varmaankin korvaava varaosa pitkällä akselilla on 6447TK, mutta tämä viritys vaikuttaa toimivan.
Ainoa murheenkryyni oli yksi kolmesta askelmoottorin ruuveista, jota en onnistunut irroittamaan tilan puutteen takia. No kai se pysyy kahdellakin :roll:



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 18.02.2019 08:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2096
Tuli kokeiltua kauanko menee kahteen mieheen C5 II korisen täydellisen auton saattamiseen paalaus kuntoon. 12 tuntia ja oli aika kaluttu luu, jonka jo romumies eilen nosti lavalle.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 02.03.2019 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Vaihdettua vihdoin TcT:n jousitolppien yläpäät ja jakohihnan...

Kuva
Olikohan moottorivaurio kuinkakin kaukana? Kiristinrulla vähän huonosti paikallaan, ja semmonen versio että vain reunoissa on matskua eli tuon ulomman reunan saa puristumaan kiinnitystappinsa päälle siten että rulla jää vinoon...

Hihna näytti ihan hyvältä, tarinan mukaan ajettu ei ole juuri mitään, mutta vaihdosta on se kymmenen vuotta ainakin. Reunasta oli vähän hankautunut, muttei noilla kilometreillä vielä juurikaan...

Kuva
Olihan nämäkin jo aika vaihtokelpoiset, kumpikin yläpää täysin irti...

Kyllä taas on tullut hyvin tuon kanssa esille se vanha Kummelitotuus, "auto tykkää että sillä ajetaan"...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 08.03.2019 21:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2766

Profiili ICQ
Visa 14trs penkkisarja ehjätty ja asennettu lämmityselementit.
Kyllä ne nyt kelpaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 09.03.2019 22:25 

Viestit: 174
Putsailin Activan map-anturin ja nyt kulkee paljon smoothimmin. Jäi sellainen rasittava nypyytys pois. Saas nähdä paraneeko kulutus. Moottorin mystiselle ulinalle tyhjäkäynnillä löytyi syy. Jakohihnan koppa hinkkaa hihnapyörään. Jos tuon siirtäisi sitten kun jaksaa.



Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 09.03.2019 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3116
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Irrotin, ja kiinnitin, Xm:stä Xm:ään keskikyynärnojan sähköliikuttimet. Onkin vasta kolmas Xm miulla mihin tuo samainen väkkärä on tullut asennettua, mutta ekaa kertaa piti rälläkällä sovittaa... Kun ovat tuommoiseen turmatyynylliseen laittaneet kiihtyvyysanturin kyynärnojan rungon kiinnitysruuveihin, niin sai hitusen soveltaa. Ja toinen ylläri, joka meinasi harmaannuttaa hiuksia, kun varmasti ehjät osat siirtää toiseen koppaan niin eipä toiminutkaan. Ennenkuin selasi sähkökuvia, joista tulkiten selvisi ettei kyynärnojaa liikutella ellei laturi lataa, eli vain kone käynnissä ja latauksen toimiessa saa liikutella...

Takasumarit meinasi olla samaten hukassa, mutta sitten katse kiinnittyi uudennäköiseen perävaunupistokkeeseen, ja välähti että "noinkohan on muistettu yhdistää sumarin karvat rasiaa vaihtaessa", kun rasia oli ilman katkaisijaa oleva. Kävi kyllä mielessä että saa purkaa just kasatut verhoilut taas luukusta, mutta onneksi muistikuva kertoi vaunupistokkeen liittyvän auton sarjaan oikeanpuoleisen tavaralokeron takana, ja sieltä kun poisti tilapäisen hyppylangan korvaten sen pitkäikäisemmällä hyppylangalla, niin sai sumuvalot luukussakin loistamaan. Eipähän jää suikkapiän katselmuksessa kiinni tuostakaan. Eikä toisesta kilvenvalosta, kun oli mokoma pimiänä...

Onhan tuossa ollut taas monenlaista humppaa, jumpan lisäksi. Vaan hiljalleen taitaa lähestyä kunto että kehtaa lähteä näyttämään. Monenlaista juttua on vielä tiedossa, jos tästä saa pitempiaikaisen kaverin itelleen, jos taas ei niin tuskinpa tulee sisustaa nahkoitettua (olisikin jo neljäs Xm missä tuo sisusta miulla olisi), ohjausta vaihdettua Diraviin, keskuslukkoa radiolle, yms pakollisia pikkumodauksia. Puhumattakaan kojelaudan vanhentamisesta, kun silmä lepää Y3:n sisustassa paljon paremmin kuin Y4:n...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 213/236 [ 5896 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216 ... 236  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: