|
Kirjoittaja |
Viesti |
Puhi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.11.2018 03:28 |
Viestit: 220
|
Mä käytän aina tota mutterin hitsausta, sillä lämpenee kierre, ja laakeri pysyy ehjänä. Mutterissa ollut muutaman kerran kunnolla jatketta, et pamahtaa auki... 
Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti) Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.11.2018 13:50 |
Viestit: 2147
|
Hyviä konsteja kaikki yllä mainitut, mutta ne meidän putkipihdit todella toista metriä pitkät ja leuat purivat etteivät luistaneet ja niiden perässä kaksi yli 100kg kaveria, eikä hievahtanut. Vaati jo hiukan ruuvipenkiltä ja sen kiinnitykseltäkin kestävyyttä. Pallonivelen kierre sahattiin neljään osaan, jonka jälkeen jokainen osa hakattiin takomalla irti kierteestä. Ei se tainnut kuitenkaan olla ainoa, joka ollut kiinni, kun jokunen C5:n napa tullut myytyä, kun ovat saaneet sen lohkeamaan. Kuitenkin helppo ja näppärä keksintö ja kuten ralle sanoi, nämä ovat suunniteltuja muihin verrattuna! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.11.2018 17:56 |
Viestit: 738
|
Tossa 55vuoden aikana huomioinu että yleensä tahtoo ne paikat olla jumissa jotka pitäs suht kivuttomasti aueta, taas ne jotka pitäs pysyä kiinni aukeilevat itekseen, oiskoos setä Murphy asialla lakeineen 
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
pekka karvonen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.11.2018 23:44 |
Viestit: 352
|
jasu kirjoitti: Vähän taas sotkettua Sitikan osia Brittituotteeseen... https://www.youtube.com/watch?v=J6f-ySiVC0kKaikkee sitä taas pitääkin touhuta... Minä luulin että nyt on eksoottisempi varkaudenestolaitteisto rakenneltu kun kuulosti että lähti tulille koko mylly vaan flektithän siellä rupes huriseen 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2018 20:57 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Tänään nautittiin taas mukavasta rempasta talvisessa vesisateessa roikkavalon häikäisemänä. Xm vakaajan tangon vaihto, huomenna viimeinen mahku jälkitarkastukselle. Piikkipyörät täytyy haalia jostain, ettei mene enempää kalustoa lunastukseen tänä vuonna. Liitteet:
Xm luuremppa.jpg [ 98.17 KiB | Katsottu 20479 kertaa ]
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.01.2019 22:27 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Talouden toinenkin ranskalainen on nyt myyty. Ei yhtään ranskalaista pihassa. Outo tunne.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2019 10:02 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Maanantaina sain pitkään seisseen 2.1 TD:n turbon vaihdon valmiiksi. Meinasi olla hetkittäin ahdasta tulipellin välissä. Samalla jakokalut ja dieselin käsipumppu uusiksi - vaikuttaisi ilmavuodot loppuneen siihen.
Nyt vielä venttiilikopan tiivisteen vaihto, kerrankin kunnolla kuviin koteloihin koteloöljyä ja leimalle!
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2019 21:16 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
Sain korjattua rouvan rellun pimenneen takavalon. Ens kerralla tiedän että kaikki sähköt käy peräkärry pistokkeessa! Tuli koluttua takapää aika tunteella ku männä viikolla porasin puoli summasa 20 reikää pakkivaloille.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.01.2019 10:53 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Xantia Break myyty. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.01.2019 23:53 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Haettua lisää omaisuutta tontille. Kiitokset Eskerelle etänä ja BxBoylle seurasta... En sentään ostanut mitään, tällä kertaa, kyytiläinen on jo jokusen vuoden ollut hallussa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
atpsailor
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.01.2019 12:06 |
Viestit: 58
|
XM V6 ZPJ kipinä ollut hukassa joulusta lähtien, oireili ensin käynnistettäessä kunnes lopetti yhteistyön. Sorruin uuteen Motonetin virranjakajan kanteen +pyörijään. Vaihto ei tuottanut tulosta, josta lähti 3 viikon vikahaku yksitellen vaihdin kaikki palikat lukuunottamatta uutta virranjakajan kantta. Viimeyön pikkutunneilla panin epätoivoisena vanhan jakajan kannen paikoilleen ja XM yllätti taasen kerran, käynnistyi laakista. Tutkin Motonet-kannen suurennuslasilla ja harrastemikroskoopilla, tapeissa ei löytynyt minkäänlaista jälkeä pyörijästä. Palautan osan takaisin enkä sen jälkeen enää avaa Motonetin ovea..... 
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.01.2019 12:14 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
atpsailor kirjoitti: XM V6 ZPJ kipinä ollut hukassa joulusta lähtien, oireili ensin käynnistettäessä kunnes lopetti yhteistyön. Sorruin uuteen Motonetin virranjakajan kanteen +pyörijään. Vaihto ei tuottanut tulosta, josta lähti 3 viikon vikahaku yksitellen vaihdin kaikki palikat lukuunottamatta uutta virranjakajan kantta. Viimeyön pikkutunneilla panin epätoivoisena vanhan jakajan kannen paikoilleen ja XM yllätti taasen kerran, käynnistyi laakista. Tutkin Motonet-kannen suurennuslasilla ja harrastemikroskoopilla, tapeissa ei löytynyt minkäänlaista jälkeä pyörijästä. Palautan osan takaisin enkä sen jälkeen enää avaa Motonetin ovea.....  Eihän sen pyörijän kuulukaan kosketella muita kuin keskihiiltä / -nastaa. Mutta jotain häikkää siinä on, jos vanhoilla vehkeillä lähtee käyntiin.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.02.2019 21:19 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
VW 2.0 TDI turbon vaihtoa. On tehty ko. toimenpide niin huoltoystävälliseksi ettei tarvitse edes konepeltiä avata. Auton alla sitten vietetään aikaa senkin edestä.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.02.2019 23:44 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Hauskuutusta Brittihuumorin kanssa...  Kyllä se siihen vaan sopi, ja mahtuu vielä touhuamaankin vaikka edessä oleva toinen onkin keulastaan metrin päässä seinästä... Tuli myös huomattua ettei Motonetin siirtoalustat ole tarpeeksi tukevia tuolle. 450kg kantavuus alustaa kohti, eikä tuossa ollut kuin satakunta kiloa liikaa, hienosti nitkahti jo ennenkuin yritti tuupata liikkeelle. Kahdeksan pätkää huonekaluputkea ja hitsikone pelasti taas paljolta. Semmoisen tunti/metri otti sivusiirtymä, mutta nopeampaa noin kuin kaivaa oven edusta vapaaksi kaikesta ja purkaa lisäeristeet kahta puolta seinää... Vähällä oli ennenkö siirtänyt 4x4 Dyanen tuon viereen, mutta olkoot vielä tovin pihalla. Kunhan saa pahimmat patoutumat purettua tuon kanssa, niin sitten ruuvataan taas Sitikkaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.02.2019 00:42 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
https://www.youtube.com/watch?v=0qucJFpEeswPientä etenemistä. Onhan tuo ollutkin puoltoista vuotta pörisemättä, isommin taistelematta jatkoi pörinöitä... Mitä nyt piti tekaista bensalinjat uusiksi, vaihtaa bensapumppu, saattaa kytkin irroittavaksi joka vaati pari moottorin nostoa pois ja takaisin sekä kytkinhaarukan vaihdon sen vääntämisen lisäksi, ja viimein viimeistellä moottorin sähköjä jotka oli vielä testipenkkikäytön jäljiltä vain heitetty pannuhuoneeseen moottorin mukana...  Hieman oli vettäkin tankissa, pari litraa kippasin kannusta tuoretta, vaan kun pumppu oli jumissa niin piti tankki tyhjentää. Bensat oli kadonneet, vettä puoltoista litraa...  Kumiletkut kuikkaan, haponkestävää putkea tilalle. Ja nekin vähät letkupätkät mitä jäi, on nyt Gatesin biospeksattua letkua...  Valtaosa liitoksista helmiliittimillä. Pannuhuoneeseen pitää vielä yksi pätkä muuttaa putkelle, lähinnä mielenrauhan takia...  Ei nuo alkuperäiset sulakerasiatkaan oikein luottamusta herättäneet. Pientä käyntihäiriötäkin aiheutti kun mm. moottorinohjaukselle sähköä syöttävä sulake pätki satunnaisesti...  Tuossa yksi välivaihe sähköjen siistimisessä. Hieman ylimääräistä narua, niin määrällisesti kuin pituudenkin kannalta. Tosin alkujaan, silloin viiskytä vuotta takaperin, moottorille meni yksi piuha, laturille kaksi...  Tuommoiset noista sähköistä sitten tuli. Vähän on lähtökohtaa siistimmät, toivottavasti toimintavarmemmatkin... Vielä tuo sytkävahvistin jäi odottamaan liitintä noiden pikkuabikoiden tilalle, ehkä huomenna se..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.02.2019 19:11 |
Viestit: 573 Paikkakunta: Loimaa
|
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Pikakorjaus
IMG_20190217_161952354.jpg [ 119.44 KiB | Katsottu 17011 kertaa ]
Ykköskoppasen C5:sen vasemman puolen ilmastointi rupesi viikolla puhaltamaan ainoastaan kylmää ilmaa, joten päätettiin tarkistaa lämppärin askelmoottorin toiminnan. No toimihan se askelmoottori, pyöri vaan tyhjää rikkinäiseksi pyöristyneen muoviakselin sisällä. Ilmeisesti tunnettu ongelma. Onneksi joku PSA:lla ajatteli asiaa jo etukäteen ja suunnitteli läppään huomattavasti syvemmän uran kuin mihin askelmoottorin pää asettuu. Akselia pidentämään siis. Toisesta askelmoottorista pää irti, viilalla sopivaan muotoon ja 2-komponenttiliimalla yhteen. Varmaankin korvaava varaosa pitkällä akselilla on 6447TK, mutta tämä viritys vaikuttaa toimivan. Ainoa murheenkryyni oli yksi kolmesta askelmoottorin ruuveista, jota en onnistunut irroittamaan tilan puutteen takia. No kai se pysyy kahdellakin 
jarmojuhani.cederlund@gmail.com Loimaa
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.02.2019 08:36 |
Viestit: 2147
|
Tuli kokeiltua kauanko menee kahteen mieheen C5 II korisen täydellisen auton saattamiseen paalaus kuntoon. 12 tuntia ja oli aika kaluttu luu, jonka jo romumies eilen nosti lavalle.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.03.2019 18:52 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Vaihdettua vihdoin TcT:n jousitolppien yläpäät ja jakohihnan...  Olikohan moottorivaurio kuinkakin kaukana? Kiristinrulla vähän huonosti paikallaan, ja semmonen versio että vain reunoissa on matskua eli tuon ulomman reunan saa puristumaan kiinnitystappinsa päälle siten että rulla jää vinoon... Hihna näytti ihan hyvältä, tarinan mukaan ajettu ei ole juuri mitään, mutta vaihdosta on se kymmenen vuotta ainakin. Reunasta oli vähän hankautunut, muttei noilla kilometreillä vielä juurikaan...  Olihan nämäkin jo aika vaihtokelpoiset, kumpikin yläpää täysin irti... Kyllä taas on tullut hyvin tuon kanssa esille se vanha Kummelitotuus, "auto tykkää että sillä ajetaan"...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 08.03.2019 21:50 |
Viestit: 2817
|
Visa 14trs penkkisarja ehjätty ja asennettu lämmityselementit. Kyllä ne nyt kelpaa...
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.03.2019 22:25 |
Viestit: 184
|
Putsailin Activan map-anturin ja nyt kulkee paljon smoothimmin. Jäi sellainen rasittava nypyytys pois. Saas nähdä paraneeko kulutus. Moottorin mystiselle ulinalle tyhjäkäynnillä löytyi syy. Jakohihnan koppa hinkkaa hihnapyörään. Jos tuon siirtäisi sitten kun jaksaa.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.03.2019 22:39 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Irrotin, ja kiinnitin, Xm:stä Xm:ään keskikyynärnojan sähköliikuttimet. Onkin vasta kolmas Xm miulla mihin tuo samainen väkkärä on tullut asennettua, mutta ekaa kertaa piti rälläkällä sovittaa... Kun ovat tuommoiseen turmatyynylliseen laittaneet kiihtyvyysanturin kyynärnojan rungon kiinnitysruuveihin, niin sai hitusen soveltaa. Ja toinen ylläri, joka meinasi harmaannuttaa hiuksia, kun varmasti ehjät osat siirtää toiseen koppaan niin eipä toiminutkaan. Ennenkuin selasi sähkökuvia, joista tulkiten selvisi ettei kyynärnojaa liikutella ellei laturi lataa, eli vain kone käynnissä ja latauksen toimiessa saa liikutella...
Takasumarit meinasi olla samaten hukassa, mutta sitten katse kiinnittyi uudennäköiseen perävaunupistokkeeseen, ja välähti että "noinkohan on muistettu yhdistää sumarin karvat rasiaa vaihtaessa", kun rasia oli ilman katkaisijaa oleva. Kävi kyllä mielessä että saa purkaa just kasatut verhoilut taas luukusta, mutta onneksi muistikuva kertoi vaunupistokkeen liittyvän auton sarjaan oikeanpuoleisen tavaralokeron takana, ja sieltä kun poisti tilapäisen hyppylangan korvaten sen pitkäikäisemmällä hyppylangalla, niin sai sumuvalot luukussakin loistamaan. Eipähän jää suikkapiän katselmuksessa kiinni tuostakaan. Eikä toisesta kilvenvalosta, kun oli mokoma pimiänä...
Onhan tuossa ollut taas monenlaista humppaa, jumpan lisäksi. Vaan hiljalleen taitaa lähestyä kunto että kehtaa lähteä näyttämään. Monenlaista juttua on vielä tiedossa, jos tästä saa pitempiaikaisen kaverin itelleen, jos taas ei niin tuskinpa tulee sisustaa nahkoitettua (olisikin jo neljäs Xm missä tuo sisusta miulla olisi), ohjausta vaihdettua Diraviin, keskuslukkoa radiolle, yms pakollisia pikkumodauksia. Puhumattakaan kojelaudan vanhentamisesta, kun silmä lepää Y3:n sisustassa paljon paremmin kuin Y4:n...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|