Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 22.03.2011 10:58 

Viestit: 49
Paikkakunta: Vantaa
Nyt on iskenyt C4 Picasso-kuume. Etsinnän alla on siis normaali C4 Picasson tai Grandi exclusivana, ilmajousilla ja automaatilla / robotilla. Muutamat asiat tosin mietityttävät ja laitanpa näitä ihmettelyn ja mietinnän aiheita laiskuuttani tänne. Laittakaa kommentteja asiaoista tietävät!

1) Nykyinen auto on C5 II 2.0 automaatti Break. Etsinnän alla on Picasso automaatilla tai robotilla. Onko automaatista robottiin siirtyminen ollut ahdistava kokemus?

2) Miksi näitä robottivaihteistoja yleensä valmistetaan. Mikä on niissä on ideana, jos ne ovat niin paljon automaattia ankeampia?

3) Millainen maavara on Picassossa? Normaali vai hieman korkeampi.

4) Onko ilmajousitus-versio siedettävä vain kissoilla ajelleelle?

5) Tarkastettavia vikakohteita koeajoa varten (vm 2007)?

6) Normi-Picasson tavaratila verrattuna C5-breakiin? Onko paljon pienempi?

7) Onko Grandissa ja normi-Picassossa muita eroja kuin tilat?

8) Ovatko C4 Picassojen huollot ihan normaalihintaisia (esim. vs C5)?


9) Olen kuullut useammalta henkilöltä, että C4-Picassot ovat olleet sangen vähävikaisia. Millaisia kokemuksia arvon patonkilaisilla on?



Nykyinen: Citroen C5 1.6 THP 156 2010 (III) Tourer automaatti
Citroën: C5 2005 (II) Break 2.0 automaatti
Aiemmat: Citroën XM 1989 2.0 i exclusive
Citroën XM 1995 3.0 V6 exclusive automatic
Citroën XM 1998 3.0 V6 24 V exclusive automatic
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 22.03.2011 11:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Touché! kirjoitti:
2) Miksi näitä robottivaihteistoja yleensä valmistetaan. Mikä on niissä on ideana, jos ne ovat niin paljon automaattia ankeampia?
Lienee halpa tehdä, huoltokaan tuskin kovin vaikeaa ja oikein toteutettuina melko polttoainepihejä? Muuten ei ole noita automaatinkorvikekeksintö tullut kokeiltua kuin DSG Skodillacissa ja semmoinenhan pelaa ihan kivasti manuaaliin verrattuna, mutta ei se silti automaatti ole.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 22.03.2011 12:14 

Viestit: 909
Ilmapussit ovat kulutustavaraa, molemmat kestäneet n. 60 tkm. http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,13752.0.html


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 22.03.2011 12:52 

Viestit: 2002
Paikkakunta: JKL
2) Pros and cons of BMP:

Plussaa:
Säästää polttoainetta, ainakin omien kokemusten mukaan. Ratin takana läpykät on kivat jos haluaa leikkiä. Toimii suht. mukavasti, varsinkin kovemmilla nopeuksilla. Yksinkertaisempi rakenne kuin "oikeassa automaatissa". Onhan BMP:kin automaatti, kun kerta ei tarvi kepillä hämmentää ;)

Negatiivista:
Paikaltaan lähdettäessä hidas toiminta. Pienillä nopeuksilla ehkä nykivämpi kuin kovemmilla, ei kuitenkaan haitaksi asti.
Jos hakemalla hakee, niin yksi juttu tulee mieleen. Jos on oikein liukas keli, kova vauhti ja automaatti päällä ja jarruttaa :arrow: vaihteisto heittää pienemmälle kun olisi tarvis. Ja kun vapauttaa jarrua, kone kiekaisee kun on liian pieni pykälä sisässä.

Positiivista kokemusta on kuitenkin paljon enemmän, että voin kyllä suositella



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 22.03.2011 18:43 

Viestit: 5871
Paikkakunta: Lahti
Olen kerran ajanut isolla BMP Picassolla oikeasti liukkaalla kelillä, en halua ajaa vastaavissa oloissa moisella laitteella toiste, ihan järkyttävä auto liukkaalla kelillä :shock:

Laatikolla ei ollut osuutta asiaan, sitäkään en silti ikinä autooni huolisi.

Kannattaa käydä kokeilemassa kunnon liukkailla jos on mahdollista ennen moisen ostoa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 23.03.2011 22:05 

Viestit: 49
Paikkakunta: Vantaa
Kiitos kommenteista, vaikka suurimpaan osaan kysymyksistä ei mitään vastauksia tullutkaan.
Kuume on edelleen kova jo koeajot koittavat pian.
Laittakaa vielä kommentteja vaan lisää!

Onko kukaan tietoinen noista yksilöistä?

http://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/3816959

http://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/3723049



Nykyinen: Citroen C5 1.6 THP 156 2010 (III) Tourer automaatti
Citroën: C5 2005 (II) Break 2.0 automaatti
Aiemmat: Citroën XM 1989 2.0 i exclusive
Citroën XM 1995 3.0 V6 exclusive automatic
Citroën XM 1998 3.0 V6 24 V exclusive automatic
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 24.03.2011 00:50 

Viestit: 66
Veikkaampa, että tämä ensimmäinen on OIKEALLA automaatilla varustettu, eikä BMPllä...

http://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/3816959

Laatikko on vissiin vaan nelivaihteinen, ja itseäni hieman epäilyttää, jotta mahtaakohan tuohon enää ko. laatikko sopia.
On kuulemmaista myyty 2007 OIKEETA automaattia 4 "lovisena", kovin on vaan vaikeeta selvittää, että mikähän laatikko tuossa on? AL4 vai joku muu?? Onkos kellään varmaa tietoa?



Kuva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 24.03.2011 09:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
AL4


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 25.03.2011 01:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 56
Mulla oli liisarina 2 vuotta/90 tkm grand hdi136 BMP Confort ja nyt ollut 8kk omana grand hdi136 automaatti Exclusive, molemmat -08 vuotisia. Vaihdoin duunia ja samalla liisari vaihtui omaan kärryyn, mulla oli ehdoton vaatimus oikea automaatti. Grandiin mallina oltiin jo liisarin perusteella tosi tyytyväisiä ja se on ainakin meidän tarpeisiin käytännöllinen perheauto. Toivomuslistalle jää neliveto ja hydet, kyytihän ei ole esim. xantian veroista mutta paljon mukavampi kuin kilpailijoiden viritelmät.

Tästä nykyisestä puuttuu lasikatto ja pack DVD, muutoin on kaikki mausteet: nahat, xenonit, AFIL, pack-hifi/navi/puhelin, parkkinäyttö. Kaikki minun käyttöön hyviä varusteita. Tavallisetkin ajovalot oli hyvät, mutta kahteen vuoteen meni ainakin 6 polttimoa. Toki vaihto onnistui alle minuutissa. Samoin exclusiven aukeava takaikkuna kätevä niin ei tartte aina avata koko luukkua. Lentokonepöydät ja erikseen säädettävät jakkarat kätevät muksujen kanssa.

1) Nykyinen auto on C5 II 2.0 automaatti Break. Etsinnän alla on Picasso automaatilla tai robotilla. Onko automaatista robottiin siirtyminen ollut ahdistava kokemus?
--> ainakin tuo hdi:n 6-lovinen Aisinin automaatti hakkaa robottivehkeen 6-0. Kahden vuoden kokemuksella robotti oli ihan jees manuaaliin verrattuna, mutta robotti ei osannut ryömittämistä/ruuhka-ajoa eikä parkkipaikkavenkslausta, hirveetä nykimistä/nyökkimistä. Samoin maantieohituksissa Kick-downilla pienemmän pykälän arpominen kesti liian kauan ja ohituspaikka ehti jo mennä....tähän auttoi nuo "rattiläpyskät", maantiellä ajelin manuaaliasennolla ja vaihdoin etukäteen sopivan ohitusvaihteen.

Oikealla automaatilla noita rattiläpysköjä ei ole tarvinnut edes kokeilla, vaihteisto pelaa nopeammin sekä tietysti parempi vääntö helpottaa ohituksia.

2) Miksi näitä robottivaihteistoja yleensä valmistetaan. Mikä on niissä on ideana, jos ne ovat niin paljon automaattia ankeampia?
-->halvempi hinta, uutenahan (hdi136) automaatti oli 4keur kalliimpi kuin vastaava bmp. Käytettyinä hinnat aika samoissa, jos vaan onnistuu jostain löytämään oikean automaatin. Ainakaan vieraan merkin vaihtoautokauppiaat ei sitten tiedä kumpi aski on kyseessä vaan myyvät bmp:tä automaattina...ainakin 6-lovisen automaatin tunnistaa vaihdetikun P-R-N-D-M merkeistä, bmp:ssä R-N-A-M. Bensavehkeen AL4:n tikkua en ole nähnyt, mutta luulis että siinäkin oikean automaatin P-asento.

Toinen syy pienempi kulutus, mulla bmp:ssä 6.6 ja automaatilla ollu 7.0. Ei niin iso ero kuin paperilla.

3) Millainen maavara on Picassossa? Normaali vai hieman korkeampi.
-->Normaaliltahan tuo vaikuttaa.

4) Onko ilmajousitus-versio siedettävä vain kissoilla ajelleelle?
-->Ei.
Minä vaihdoin aikoinaan japanialaisesta grandiin...ero kuten telttapatja-patja (grand) - vesisänky (hyde). Oikeasti kun olis Grand C5 Picasso, niin tänne yksi kiitos.
Mukavuudessa ilmaversio ei mielestäni eroa tavallisestä Grandista, toki pitää perän vaaterissa kuormattunakin.

5) Tarkastettavia vikakohteita koeajoa varten (vm 2007)?
-->mulla noi tavalliset polttimot oli kulutustavaraa. Muuten pelittäneet.

7) Onko Grandissa ja normi-Picassossa muita eroja kuin tilat?
-->Ei pitäis olla eroja.

8) Ovatko C4 Picassojen huollot ihan normaalihintaisia (esim. vs C5)?
-->Tuskin eroja

9) Olen kuullut useammalta henkilöltä, että C4-Picassot ovat olleet sangen vähävikaisia. Millaisia kokemuksia arvon patonkilaisilla on?
-->hyvin noi on meillä toimineet.

Xari kirjoitti:
Olen kerran ajanut isolla BMP Picassolla oikeasti liukkaalla kelillä, en halua ajaa vastaavissa oloissa moisella laitteella toiste, ihan järkyttävä auto liukkaalla kelillä.

-->Hyvin nuo on mulla toimineet liukkaillakin, ajotuntuma ei ole Activan luokkaa, mutta tila-autoksi hyvä. Riittävä Suomen talvinopeuksille.

Tällasia tällä erää.



DS4 Hdi165 -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 28.03.2011 10:29 

Viestit: 5871
Paikkakunta: Lahti
janteros kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Olen kerran ajanut isolla BMP Picassolla oikeasti liukkaalla kelillä, en halua ajaa vastaavissa oloissa moisella laitteella toiste, ihan järkyttävä auto liukkaalla kelillä.

-->Hyvin nuo on mulla toimineet liukkaillakin, ajotuntuma ei ole Activan luokkaa, mutta tila-autoksi hyvä. Riittävä Suomen talvinopeuksille.


Kyllä suomalaisia talvinopeuksia pitäisi voida ajaa ilman ESP-valon jatkuvaa vilkkumista, tila-autoista ei (onneksi) ole enempään kokemusta mut tavallisesta C-nelkusta tuo eroaa ajoltaan kuin yö päivästä, en moisella laskisi emäntää talviliukkaille.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 30.03.2011 16:25 

Viestit: 49
Paikkakunta: Vantaa
Kiitos "janteros" kattavasta raportista! Mielenkiintoisia kommentteja. Yhteenvetona eri lähteistä tuntuu siltä, että C4 Picassot ovat ihmeen vähävikaisia autoja (eräällä merkkikorjaamollakin juuri kertoivat, että ei ole ollut juuri mitään muita käyntejä kuin normaaleja huoltoja), joita monet ei-citikka-ihmisetkin arvostavat etenkin miellyttävän kyydin, ohjaamon valoisuuden, kattavan varustelun ja auton ulkonäön suhteen.
Taidan kuitenkin nyt metsästää sitä versiota oikealla automaatilla ja valinta on todennäköisesti Grand Picasso, koska tilaa aina tarvitaan. Niin ja ilmajousitus takana pitää olla.

Mutta mitä ominaisuuksia C4 Picassoon saa lisää, kun valitsee tuon exlusive-version (verrattuna normiversioon)? Puhutaan nyt siis 2007-2008-malleista. Kertokaa asiasta tietävät! Näyttö näyttäisi olevan ainakin mukavamman näköinen exclusiveissa (normiversioissa taitaa olla karumpi keltapohjainen näyttö?).



Nykyinen: Citroen C5 1.6 THP 156 2010 (III) Tourer automaatti
Citroën: C5 2005 (II) Break 2.0 automaatti
Aiemmat: Citroën XM 1989 2.0 i exclusive
Citroën XM 1995 3.0 V6 exclusive automatic
Citroën XM 1998 3.0 V6 24 V exclusive automatic
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 01.04.2011 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 56
Touché! kirjoitti:
Mutta mitä ominaisuuksia C4 Picassoon saa lisää, kun valitsee tuon exlusive-version (verrattuna normiversioon)? Puhutaan nyt siis 2007-2008-malleista. Kertokaa asiasta tietävät! Näyttö näyttäisi olevan ainakin mukavamman näköinen exclusiveissa (normiversioissa taitaa olla karumpi keltapohjainen näyttö?).


Nämä tiedot Citikan nettisivulta (1.4.2011), aikalailla samat erot noissa mun -08 mallisissa Comfort/Exclusive:
Ajotietokoneen näyttö C (lienee se kaksivärinen, oli muistaakseni vakiona myös kaikissa hdi136automaateissa (ainakin aikoinaan koeajamassasi esittelyautossa)...tästä en ihan varma, omani ei "suomiauto" ja tuossa Navidriven mukana tullut 7" värinäyttö)
Automaattisesti himmenevä sisätaustapeili
Avattava takaluukun ikkuna
Avattava takaluukun ikkuna sekä takailmanohjain
Kaukosäädettävä keskuslukitus kaksi kaukosäätöavainta
Kevytmetallivanteet Manaqua 16 tuumaa
Kevytmetallivanteet Roskilde 17 tuumaa automaattimallissa
Kolmannen istuinrivin aurinkoverhot
Kuljettajan istuimen ristiseläntuen säätö
Parfymointijärjestelmä (tämä oli myös -08 confortissa, en kyllä ikinä edes kokeillu)
Pysäköintitutka takana sisältäen kylkiä vasten kääntyvät sivupeilit
Rengaspainevaroitin automaatti versioiden yhteydessä
Taka-akselin ilmajousitus
Toisen istuinrivin aurinkoverhot (Nämä oli myös Confortissa)



DS4 Hdi165 -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso-kuume vaivaa
ViestiLähetetty: 19.07.2011 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Jokos olet löytänyt picasson?

Meille muutti c4 picasso comfortti 07 robovaihteistolla viime viikolla ja porin keikan jälkeenkin fiilis on hyvä: )
Tuon vaihteiston toiminta on, kuten tuossa aiemmin mainittiin, laiskahko hitailla nopeuksilla ja varsinkiin ohituksiin lähtiessä. Siksi - läpyskästä kaksi pykälää alas niin jo lähtee. On muuten aika liukkaasti kulkeva peli kuormankin kanssa...
Mukava ehdottomasti.
jos nyt etsintää olisi pitänyt jatkaa, saattaisin ehkä etsiä grandia mutta ei tuossa pienemmässäkään klaustrofobia pääse iskemään. Varusteita grandissa on enemmän mutta en jää kyllä mitään erityisesti kaipaamaankaan. Ehkä se värinäyttö olis kiva samoin kun lokeroiden automaattinen valaistus ja sisä tunnelmavalot :P



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: