|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 19.06.2014 14:15 |
Viestit: 532
|
|
Rupesin tuota miettimään kanssa siinä vaiheessa kun olin jo tuon lattian leikellyt auki. Mulla ei tällä hetkellä siellä ole mitään muuta kuin kolme puista "pönkää". Leikkasitko nuo kynnykset myös sisäpuolelta auki kun sulla tuo ovi lakkasi toimimasta? Itsellä on vielä tuo sisäpuoli kiinni, sekä helmojen yläosat. Ehkäpä ne tukee sitä riittävästi, koska ei ainakaan vielä ole ruvennut nuo ovet hannaamaan. Oikein aiheellinen huomio ja täytyypä katsoa, josko hakisin tuollaisen profiilin, ennenkuin rupean laskemaan tuota autoa. Tuossa laksun yhteydessä se voi helposti retkahaa johonkin suntaan...
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 26.06.2014 00:09 |
Viestit: 532
|
|
Tänään taas hieman jatkoin tätä. Kaikki on nyt valmiina ulkohelman paikoilleen hitsaamiseen. Ostettu helmapelti on leikelty sopivaan muotoon ja alareunaan on porattu paikat pistehitseille. Sisähelma on hitsattu ja vanha ulkohelma on leikattu kokonaan pois. Huomenna pääsee sitten napsuttelemaan tuon kiiinni. Ovetkin tuntuu edelleen toimivan ihan hyvin, eli ei tuo kori ainakaan alyttömän kiero vielä ole...tästä eteenpäin tämä puoli ainoastaan vahvistuu, eli purku ja pitsien leikkaus on tehty, nyt rakennetaan...
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 26.06.2014 23:18 |
Viestit: 532
|
Uusi helma on nyt paikoillaan. Näyttää lommoiselta, mutta ihan suora se on. Siinä on vaan viivakooditarran ja pakkauslistan jämät paikallaan ja sitten vetäsin sinkkimaalin päälle, joka on vielä tuossa kuvassa paikoin märkää. Joutuu nyt olemaan noilla sijoillaan jokusen päivän:  Kysymys kuuluukin, millä tuo ulkopinta kannattaisi puhdistaa, ettei joudu ihan ylitasoitusta tekemään. Teräsharjalaikan jäljet paistaa varmaan kyllä maalin alta? Mä en tuota lopullista käsittelyä viitsi vielä tehdä, kun tuo tulee kuitenkin tuossa kuumenemaan, kun hitsailee tuota sisäpuolta. Mutta olisi hyvä saada puhtaaksi se ja sitten taas sinkkimaali siihen väliaikaisesti.
|
|
|
|
 |
|
Siert
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 01.07.2014 08:51 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
Kiitoksia kovasti niistä GS:n peileista joka lähetit minulle!
Hyvä että tämä projektti etenee. Minun CX projektissa pahin yllatys oli miten huono auto oli takakelkan ylä puolella. Veikkaan että meinaat sen vielä pois ottaa?
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 02.07.2014 22:08 |
Viestit: 532
|
Siert kirjoitti: Kiitoksia kovasti niistä GS:n peileista joka lähetit minulle!
Hyvä että tämä projektti etenee. Minun CX projektissa pahin yllatys oli miten huono auto oli takakelkan ylä puolella. Veikkaan että meinaat sen vielä pois ottaa? En ajatellut ottaa pois. Tarkoitus on laskea sitä sen verran, että pääsen käsiksi oikeanpuoleiseen taaempaan kiinnityspisteeseen. Muuten tuo näyttää ja tuntuu riittävän ehjältä tuon kelkan päältä.
|
|
|
|
 |
|
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 03.07.2014 07:20 |
Viestit: 353
|
|
[quote
Kysymys kuuluukin, millä tuo ulkopinta kannattaisi puhdistaa, ettei joudu ihan ylitasoitusta tekemään. Teräsharjalaikan jäljet paistaa varmaan kyllä maalin alta? Mä en tuota lopullista käsittelyä viitsi vielä tehdä, kun tuo tulee kuitenkin tuossa kuumenemaan, kun hitsailee tuota sisäpuolta. Mutta olisi hyvä saada puhtaaksi se ja sitten taas sinkkimaali siihen väliaikaisesti.[/quote]
Harkitsisin kevyttä soodapuhallusta käsikannulla, sitten vesipesu ja maali. Eikös tuohon laiteta inox-pelti peitoksi??
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
|
Siert
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 03.07.2014 08:33 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
hogander kirjoitti: En ajatellut ottaa pois. Tarkoitus on laskea sitä sen verran, että pääsen käsiksi oikeanpuoleiseen taaempaan kiinnityspisteeseen. Muuten tuo näyttää ja tuntuu riittävän ehjältä tuon kelkan päältä. Laske sen sitten ainakin tarpeeksi kaukana että pystyt nähdä niitä neliöt jossa kumit on kiinni. Nämä: http://www.siert.nl/forum/CX/DSC01427.JPGhttp://www.siert.nl/forum/CX/DSC01430.JPGMinulla oli auton monttu paikan päälle, ja silti en arvannut että se ole niin huono ennen kuin otin pois.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 03.07.2014 22:15 |
Viestit: 532
|
sitikan vanki kirjoitti: Harkitsisin kevyttä soodapuhallusta käsikannulla, sitten vesipesu ja maali. Eikös tuohon laiteta inox-pelti peitoksi?? Hmm, täytyypä katsoa mitä tuollainen kustantaa. Sillä voisi olla käyttöä myöhemminkin. Kyllä mulla siihen tuollaiset kiiltävät pellit on tuolla kellarissa. Täytyy katsoa missä vaiheessa nuo laitan sitten kiinni. Alkuun olen kaavaillut jonkinlaista rottalookkia, joka autossa jo on. Ei siis mitään väkisin väännettyä. Sinänsä kyllä insinöörithän tunnetusti pitävät kaikesta kiiltävästä joten leimausta nuo voisi auttaa 
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 03.07.2014 22:20 |
Viestit: 532
|
Siert kirjoitti: hogander kirjoitti: En ajatellut ottaa pois. Tarkoitus on laskea sitä sen verran, että pääsen käsiksi oikeanpuoleiseen taaempaan kiinnityspisteeseen. Muuten tuo näyttää ja tuntuu riittävän ehjältä tuon kelkan päältä. Laske sen sitten ainakin tarpeeksi kaukana että pystyt nähdä niitä neliöt jossa kumit on kiinni. Nämä: http://www.siert.nl/forum/CX/DSC01427.JPGhttp://www.siert.nl/forum/CX/DSC01430.JPGMinulla oli auton monttu paikan päälle, ja silti en arvannut että se ole niin huono ennen kuin otin pois. Täytyykin varovasti kokeilla tuosta omasta noita neliöitä. Jollain erittäin kevyellä työkalulla. Taidan lainata lapsilta tuollaista vihreää muovista ruuvimeisseliä, ettei vaan tule reikiä... Vakavasti, minä katon nuo kun lasken sen kelkan.
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 03.07.2014 23:16 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
Reilusti vaan haperot paskat pois ja rautaa tilalle. Tässä yksi versio aiheesta uusittu korvake. Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille, avot ja kestää taas isältä pojalle. Liitteet:
takakorvake.jpg [ 59.12 KiB | Katsottu 7583 kertaa ]
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 04.07.2014 09:54 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
jptcool kirjoitti: Tässä yksi versio aiheesta uusittu korvake. Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille Olisko muita mittoja julkaistaviksi?
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 04.07.2014 10:34 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
Les Excentriques kirjoitti: jptcool kirjoitti: Tässä yksi versio aiheesta uusittu korvake. Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille Olisko muita mittoja julkaistaviksi? 90-60-90 on lienee muodollisesti pätevä Täytyy ryömiä Prestigen alle kera mauserin, tänään on tosin liian lämmintä moiseen urheilusuoritukseen.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85 Lähetetty: 04.07.2014 12:01 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
jptcool kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: jptcool kirjoitti: Tässä yksi versio aiheesta uusittu korvake. Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille Olisko muita mittoja julkaistaviksi? 90-60-90 on lienee muodollisesti pätevä Täytyy ryömiä Prestigen alle kera mauserin, tänään on tosin liian lämmintä moiseen urheilusuoritukseen. Ei tarvitsekaan enää, koska muistin GSA:n tavaratilassa olevan CX:n takarungon ja mittasin sen: 82x82 mm ja suurin korkeus 70 mm. Reikä jäi mittaamatta paikallaan olevien kumityynyjen takia.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
|