Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 4/4 [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX20 Pallas -85
ViestiLähetetty: 19.06.2014 14:15 
Käyttäjän avatar

Rupesin tuota miettimään kanssa siinä vaiheessa kun olin jo tuon lattian leikellyt auki. Mulla ei tällä hetkellä siellä ole mitään muuta kuin kolme puista "pönkää". Leikkasitko nuo kynnykset myös sisäpuolelta auki kun sulla tuo ovi lakkasi toimimasta? Itsellä on vielä tuo sisäpuoli kiinni, sekä helmojen yläosat. Ehkäpä ne tukee sitä riittävästi, koska ei ainakaan vielä ole ruvennut nuo ovet hannaamaan. Oikein aiheellinen huomio ja täytyypä katsoa, josko hakisin tuollaisen profiilin, ennenkuin rupean laskemaan tuota autoa. Tuossa laksun yhteydessä se voi helposti retkahaa johonkin suntaan...

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2014 00:09 
Käyttäjän avatar

Tänään taas hieman jatkoin tätä. Kaikki on nyt valmiina ulkohelman paikoilleen hitsaamiseen. Ostettu helmapelti on leikelty sopivaan muotoon ja alareunaan on porattu paikat pistehitseille. Sisähelma on hitsattu ja vanha ulkohelma on leikattu kokonaan pois. Huomenna pääsee sitten napsuttelemaan tuon kiiinni. Ovetkin tuntuu edelleen toimivan ihan hyvin, eli ei tuo kori ainakaan alyttömän kiero vielä ole...tästä eteenpäin tämä puoli ainoastaan vahvistuu, eli purku ja pitsien leikkaus on tehty, nyt rakennetaan...

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2014 23:18 
Käyttäjän avatar

Uusi helma on nyt paikoillaan. Näyttää lommoiselta, mutta ihan suora se on. Siinä on vaan viivakooditarran ja pakkauslistan jämät paikallaan ja sitten vetäsin sinkkimaalin päälle, joka on vielä tuossa kuvassa paikoin märkää. Joutuu nyt olemaan noilla sijoillaan jokusen päivän:

Kuva

Kysymys kuuluukin, millä tuo ulkopinta kannattaisi puhdistaa, ettei joudu ihan ylitasoitusta tekemään. Teräsharjalaikan jäljet paistaa varmaan kyllä maalin alta? Mä en tuota lopullista käsittelyä viitsi vielä tehdä, kun tuo tulee kuitenkin tuossa kuumenemaan, kun hitsailee tuota sisäpuolta. Mutta olisi hyvä saada puhtaaksi se ja sitten taas sinkkimaali siihen väliaikaisesti.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.07.2014 08:51 
Käyttäjän avatar

Kiitoksia kovasti niistä GS:n peileista joka lähetit minulle!

Hyvä että tämä projektti etenee. Minun CX projektissa pahin yllatys oli miten huono auto oli takakelkan ylä puolella. Veikkaan että meinaat sen vielä pois ottaa?

1978 Citroën GS Club
Poissa

ViestiLähetetty: 02.07.2014 22:08 
Käyttäjän avatar

Siert kirjoitti:
Kiitoksia kovasti niistä GS:n peileista joka lähetit minulle!

Hyvä että tämä projektti etenee. Minun CX projektissa pahin yllatys oli miten huono auto oli takakelkan ylä puolella. Veikkaan että meinaat sen vielä pois ottaa?

En ajatellut ottaa pois. Tarkoitus on laskea sitä sen verran, että pääsen käsiksi oikeanpuoleiseen taaempaan kiinnityspisteeseen. Muuten tuo näyttää ja tuntuu riittävän ehjältä tuon kelkan päältä.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2014 07:20 

[quote

Kysymys kuuluukin, millä tuo ulkopinta kannattaisi puhdistaa, ettei joudu ihan ylitasoitusta tekemään. Teräsharjalaikan jäljet paistaa varmaan kyllä maalin alta? Mä en tuota lopullista käsittelyä viitsi vielä tehdä, kun tuo tulee kuitenkin tuossa kuumenemaan, kun hitsailee tuota sisäpuolta. Mutta olisi hyvä saada puhtaaksi se ja sitten taas sinkkimaali siihen väliaikaisesti.[/quote]

Harkitsisin kevyttä soodapuhallusta käsikannulla, sitten vesipesu ja maali. Eikös tuohon laiteta inox-pelti peitoksi??

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2014 08:33 
Käyttäjän avatar

hogander kirjoitti:
En ajatellut ottaa pois. Tarkoitus on laskea sitä sen verran, että pääsen käsiksi oikeanpuoleiseen taaempaan kiinnityspisteeseen. Muuten tuo näyttää ja tuntuu riittävän ehjältä tuon kelkan päältä.

Laske sen sitten ainakin tarpeeksi kaukana että pystyt nähdä niitä neliöt jossa kumit on kiinni.

Nämä:
http://www.siert.nl/forum/CX/DSC01427.JPG
http://www.siert.nl/forum/CX/DSC01430.JPG

Minulla oli auton monttu paikan päälle, ja silti en arvannut että se ole niin huono ennen kuin otin pois.

1978 Citroën GS Club
Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2014 22:15 
Käyttäjän avatar

sitikan vanki kirjoitti:
Harkitsisin kevyttä soodapuhallusta käsikannulla, sitten vesipesu ja maali. Eikös tuohon laiteta inox-pelti peitoksi??

Hmm, täytyypä katsoa mitä tuollainen kustantaa. Sillä voisi olla käyttöä myöhemminkin.

Kyllä mulla siihen tuollaiset kiiltävät pellit on tuolla kellarissa. Täytyy katsoa missä vaiheessa nuo laitan sitten kiinni. Alkuun olen kaavaillut jonkinlaista rottalookkia, joka autossa jo on. Ei siis mitään väkisin väännettyä. Sinänsä kyllä insinöörithän tunnetusti pitävät kaikesta kiiltävästä joten leimausta nuo voisi auttaa :)

Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2014 22:20 
Käyttäjän avatar

Siert kirjoitti:
hogander kirjoitti:

Laske sen sitten ainakin tarpeeksi kaukana että pystyt nähdä niitä neliöt jossa kumit on kiinni.

Nämä:
http://www.siert.nl/forum/CX/DSC01427.JPG
http://www.siert.nl/forum/CX/DSC01430.JPG

Minulla oli auton monttu paikan päälle, ja silti en arvannut että se ole niin huono ennen kuin otin pois.

Täytyykin varovasti kokeilla tuosta omasta noita neliöitä. Jollain erittäin kevyellä työkalulla. Taidan lainata lapsilta tuollaista vihreää muovista ruuvimeisseliä, ettei vaan tule reikiä...

Vakavasti, minä katon nuo kun lasken sen kelkan.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2014 23:16 
Käyttäjän avatar

Reilusti vaan haperot paskat pois ja rautaa tilalle. Tässä yksi versio aiheesta uusittu korvake.
Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille,
avot ja kestää taas isältä pojalle.
Liitteet:
takakorvake.jpg
takakorvake.jpg [ 59.12 KiB | Katsottu 7590 kertaa ]

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa

ViestiLähetetty: 04.07.2014 09:54 
Käyttäjän avatar

jptcool kirjoitti:
Tässä yksi versio aiheesta uusittu korvake.
Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille
Olisko muita mittoja julkaistaviksi?

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.07.2014 10:34 
Käyttäjän avatar

Les Excentriques kirjoitti:
jptcool kirjoitti:
Kolmen millin seinämällä olevasta profiiliputkesta laikaten sopiva pala ja siihen reikä kiinnityspultille

90-60-90 on lienee muodollisesti pätevä :lol:
Täytyy ryömiä Prestigen alle kera mauserin, tänään on tosin liian lämmintä moiseen urheilusuoritukseen.

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa

ViestiLähetetty: 04.07.2014 12:01 
Käyttäjän avatar

jptcool kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
jptcool kirjoitti:

90-60-90 on lienee muodollisesti pätevä :lol:
Täytyy ryömiä Prestigen alle kera mauserin, tänään on tosin liian lämmintä moiseen urheilusuoritukseen.
Ei tarvitsekaan enää, koska muistin GSA:n tavaratilassa olevan CX:n takarungon ja mittasin sen: 82x82 mm ja suurin korkeus 70 mm. Reikä jäi mittaamatta paikallaan olevien kumityynyjen takia.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4