Noniin, pieni päivittely, hieman kiireitä pitänyt muun muassa tämän kanssa, jotta kerkeäisi vapuksi museolaput saamaan:

Ja asiaan.
Elikkä tuo mittariston sulakkeen harhaluulo syntyi seuraavasti: Heinäsen kirjassa sivulla 147 sulakkeiden kohdilla mainitaan additional 80 amp alternator fusesta, joka on kirjan mukaan "incorporated in printed circuit". En sitten hoksannut että tässä puhutaan nimen omaan laturin printed circuitista, sillä heti sivulla 149 on kuva mittariston printed circuitista.. Joka tapauksessa tämä oli harhaluulo joka tuntui alun perinkin kummalliselta, ainakin on varmistettu
Jatkoa tarinalle. Sain kanssavaikuttajalta foorumilta tehtaan oppaat CX:ään. Näissä mainitaan: "On anti.theft switch ignition circuit, E.C.U. and injector relay, petrol pump, electric fan relays and electric fans." Sulakkeiden kohdassa siis kyseinen sitaatti. Virtalukko ongelmana meikäläisen autossa? Mulla on toinen lukko purkuautosta, täytyneekö kokeilla sillä..
Mittaristossakin varoitusvalot jotka meikäläisen autossa eivät pelaa ovat juuri yhden liittimen takana, tämä selvisi myöskin tehtaan oppaasta.
Ja toinen juttu. CX on aina aiemmin lähtenyt käyntiin kun on saanut bensapumpun kytkettyä sillä tavalla, että pumppu pyörii heti kun kääntää virrat päälle. Nyt auto ei kuitenkaan lähde enää tällä tavallakaan käyntiin. Polttoaine ei haise lukuisista starttauksista huolimatta. Suuttimet eivät aukea...? Mikä lie tullut. Startti kyllä pyörittää, kipinäkin tulee, ja silloin tällöin auto saattaa hörähtää hieman mutta käyntiin ei sitten millään. Aiemmin lähtenyt lähes välittömästi kun avainta on pyöräyttänyt.
Lisäksi Heinäsen sähkökaaviossa sivulla 174 havaitaan, kuinka startin herätekarva haarautuu ruiskureleen napaan 86a. Tätä johtoa ei ollut olemassakaan minun autossa, vaan startin herätejohto meni suoraan starttiasennon virtapiuhaan. Lieneekö, että joskus systeemi on ohitettu näin? Mutuilua, mutta tuntuu oudolta että tuolla kaksinapaisessa ruiskureleessä oli juuri tämä startilta haarautuva piuha otettu pois.