Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/5 [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 13.04.2020 18:46 

Viestit: 60
Update:

Sähkövitkuttimet saatu pelaamaan eli valot, ikkunat, puhallin, vilkut, ym.

-Ruiskun ohjaus ei pelaa. Auto ei lähde käyntiin. Haynesin kaaviot sekavia, enkä tiedä pitäisikö seurata kaaviota "Models from year 1977 on with Fuel Injection" vaiko 1980 alk. GTI:n kaaviota. 2500 CX:n ruisku ainakin on erilainen, eli sen kaaviota en ole seurannut.

-Mittariston varoitusvalot mykkänä. Esim vilkkujen ja valojen merkkivalot ok, mutta varoitusvalot ei pelaa. Laturin valokaan ei syty, paitsi kun autoa sahaa käyntiin, saattaa vilahtaa hetken päällä..? Heräte laturille etsitty kokemjne:n vinkkaamalla tavalla kynälampulla. Virta otettu startilta haarautuvasta kaapelista kuten kuuluukin. Heinänen kertoo, että mittaristossa olisi se 80A sulake laturille, eipä löytynyt kun mittarin käyttelin irti. Kaikki kontaktit koko autosta alkaa olla käytynä läpi putsaten ja tarkistellen.

Rupeaa heräämään epäilys, onko kysymys enää vain akun alueen johdotuksista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 13.04.2020 22:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Mistä kaavion kohdasta sen sulakkeen löysit?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 13.04.2020 22:27 

Viestit: 5124
Sulakkeen koosta päätellen se vaatisi jo reilusti paksumpaa johtoa, tuliko mittarille sellaisia (normijohdot sulavat jo ennen sulaketta, joten sellaisiin ei niin isoa sulaketta "ikinä" laiteta)? (Voisi olla vaikka ampeerimittarillisissa mittaristoissa). Jos kaikki merkkivalot ovat pimeitä, voisi kokeilla etsiä onko niillä kaikilla joku yhteinen toinen nasta, joka puuttuu?

Mutta eikös tuossa latauksen merkkivalo pitäisi käyttäytyä kuin normaaleissakin, eli sen pitäisi palaa aina kun virrat päällä ja kone ei käy. (Tuon lampun läpi syötetään silloin pienen pieni virta laturin käämille, joka toimii antamaan heräte magneettikentän muodostamiseen, jolloin alun jälkeen laturi tuottaa itse virran käämiin - muuten herätyksessä pitäisi luottaa jäännösmagnetismiin).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 14.04.2020 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Ei ole mittaristossa moisia sulakkeita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 17.04.2020 17:08 

Viestit: 60
Noniin, pieni päivittely, hieman kiireitä pitänyt muun muassa tämän kanssa, jotta kerkeäisi vapuksi museolaput saamaan:

Kuva


Ja asiaan.

Elikkä tuo mittariston sulakkeen harhaluulo syntyi seuraavasti: Heinäsen kirjassa sivulla 147 sulakkeiden kohdilla mainitaan additional 80 amp alternator fusesta, joka on kirjan mukaan "incorporated in printed circuit". En sitten hoksannut että tässä puhutaan nimen omaan laturin printed circuitista, sillä heti sivulla 149 on kuva mittariston printed circuitista.. Joka tapauksessa tämä oli harhaluulo joka tuntui alun perinkin kummalliselta, ainakin on varmistettu :D

Jatkoa tarinalle. Sain kanssavaikuttajalta foorumilta tehtaan oppaat CX:ään. Näissä mainitaan: "On anti.theft switch ignition circuit, E.C.U. and injector relay, petrol pump, electric fan relays and electric fans." Sulakkeiden kohdassa siis kyseinen sitaatti. Virtalukko ongelmana meikäläisen autossa? Mulla on toinen lukko purkuautosta, täytyneekö kokeilla sillä..

Mittaristossakin varoitusvalot jotka meikäläisen autossa eivät pelaa ovat juuri yhden liittimen takana, tämä selvisi myöskin tehtaan oppaasta.

Ja toinen juttu. CX on aina aiemmin lähtenyt käyntiin kun on saanut bensapumpun kytkettyä sillä tavalla, että pumppu pyörii heti kun kääntää virrat päälle. Nyt auto ei kuitenkaan lähde enää tällä tavallakaan käyntiin. Polttoaine ei haise lukuisista starttauksista huolimatta. Suuttimet eivät aukea...? Mikä lie tullut. Startti kyllä pyörittää, kipinäkin tulee, ja silloin tällöin auto saattaa hörähtää hieman mutta käyntiin ei sitten millään. Aiemmin lähtenyt lähes välittömästi kun avainta on pyöräyttänyt.

Lisäksi Heinäsen sähkökaaviossa sivulla 174 havaitaan, kuinka startin herätekarva haarautuu ruiskureleen napaan 86a. Tätä johtoa ei ollut olemassakaan minun autossa, vaan startin herätejohto meni suoraan starttiasennon virtapiuhaan. Lieneekö, että joskus systeemi on ohitettu näin? Mutuilua, mutta tuntuu oudolta että tuolla kaksinapaisessa ruiskureleessä oli juuri tämä startilta haarautuva piuha otettu pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 17.04.2020 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
missä jjaa cx-ää ropaa . jos ois kohtuukilometrien päässä niin voitais kimpassa kiroilla
ainakin voisin kymmnien vuosien manailut siirtää eteenpäin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 17.04.2020 21:57 

Viestit: 60
Koke: Seinäjoella!

Apu aina tervetullutta. Sitikkamiehille keitetään aina kaffet ;)

Tuli muuten mieleen, että olisko auto imaissut vettä väärään paikkaan moottoripesun yhteydessä? Sen jälkeen ei lähtenyt enää käymään.. toki tämänkin jälkeen liittimet auottu ja putsattu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 19.04.2020 23:44 

Viestit: 29
Paikkakunta: Seinäjoki
Hienoa laittelua, ei voi kun hattua nostaa.

Tämän taisinkin bongata perjantaina erään hallin pihalla loikoilemassa :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 21.04.2020 00:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Ei niistä korvakkeista mitään lähikuvia ollut. Tuon kuskin puolen tein muistaaksen 80x80x3 profiiliputken pätkästä askartelemalla, hanttarin puoli orkkis.
Liitteet:
takakelkka1.jpg
takakelkka1.jpg [ 72.54 KiB | Katsottu 8818 kertaa ]

Liitteet:
takakelkka2.jpg
takakelkka2.jpg [ 67.1 KiB | Katsottu 8818 kertaa ]



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 26.04.2020 15:05 

Viestit: 60
Kiitos jpt, sainkin lähikuvan ja mitat noista korjailuista jo eräältä toiselta foorumilaiselta.

Eilen lähti CX:ästä ruiskun tuplarele ja ECU tarkastukseen elektroniikka-asiantuntijalle. Kiitoksia vain Apopselle, joka tiesi osaavan kaverin!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83
ViestiLähetetty: 30.04.2020 08:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 40
Jjaa kirjoitti:
Koke: Seinäjoella!

Apu aina tervetullutta. Sitikkamiehille keitetään aina kaffet ;)

Tuli muuten mieleen, että olisko auto imaissut vettä väärään paikkaan moottoripesun yhteydessä? Sen jälkeen ei lähtenyt enää käymään.. toki tämänkin jälkeen liittimet auottu ja putsattu.


Ai tää on Seinäjoella 8-)
Oon seuraillut projektin etenemistä täällä ja nyt tietysti entistä
paremmalla mielenkiinnolla, kun auto onkin samalla paikkakunnalla.



<< Valitsin mukavimman. >>
C5 2.0i A Break 2005 (Xantia/CX pallotettu)
Aiemmat:
C6 2.2 HDI A Exclusive 2009
C6 2.7 HDI Exclusive 2006
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/5 [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: