|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 23.03.2012 09:11 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kuparinikkeliä (=sukellusvene-tavaraa) vai messinkiä?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 23.03.2012 09:14 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Akaile kirjoitti: Kuparinikkeliä (=sukellusvene-tavaraa) vai messinkiä? Kuparinikkeliä.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 23.03.2012 09:18 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ok, varsin asiallista tavaraa, olispa kaikissa jo tehtaalta lähtiessä 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 23.03.2012 14:18 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 storckin joukolla oon nähny tuommosen putki " koneen " ..tekee hyvää jälkee.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 23.03.2012 15:48 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Akaile kirjoitti: Ok, varsin asiallista tavaraa, olispa kaikissa jo tehtaalta lähtiessä  Eikö tuo kuparinikkeli ole ihan tavallista jarruputkimateriaalia?  Näin maallikkona ajateltuna Sitikan käyttämä teräsputki on jotenkin järkijättöistä, mutta kai siihenkin joku syynsä on. Liekö vain halvempaa? Ps. Motonetin myymät putket (ainakin BX:n) ovat juuri tuota kyseistä CuNi-putkea.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 24.03.2012 21:42 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Tänään puoskari laitteli etupään hydrauliikka putkia paikoilleen kun minä keskityin takaoven varustamiseen/vaimentamiseen. Sopivasti puolikas Dynamat DoorKit piisasi oven ulkopellin vaimennukseen sekä sisäpellin reikien tukkimiseen  Lopputuloksen sai kruunata ovipaffin kiinnilaitolla, kun ei tuonne oven alle ole enää asiaa. Sähköhommatkin näyttäis onnistuneen kun ainakin tuon oven sähkölasi pelas katkaisijasta  
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 26.03.2012 07:44 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tulsku kirjoitti: Akaile kirjoitti: Ok, varsin asiallista tavaraa, olispa kaikissa jo tehtaalta lähtiessä  Eikö tuo kuparinikkeli ole ihan tavallista jarruputkimateriaalia?  Näin maallikkona ajateltuna Sitikan käyttämä teräsputki on jotenkin järkijättöistä, mutta kai siihenkin joku syynsä on. Liekö vain halvempaa? Ps. Motonetin myymät putket (ainakin BX:n) ovat juuri tuota kyseistä CuNi-putkea. Sanotaanko näin, että maailmassa olisi aika monta kulkevaa sitikkaa enemmän, jos putket ei ois poksahdellut korroosion vuoksi.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 26.03.2012 15:07 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Tämä on kyllä todella hieno projekti!
Täällä kuola valuen seurataan. Oma projekti on "hieman" vaatimattomampi... (Vaikka en jostain syystä noista Sportin tuplaetuvaloumpioista pidäkään - älkää ampuko minua)
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 20:05 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Tuohon jakopäähän liittyen olisko kellään nokan tappeja lainaan ettei tarvitse tehdä. Kierre M7 ja nokkapyörän reikä n. 8mm.
|
|
|
|
 |
GSAX3
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 20:56 |
Viestit: 130
|
Olikos ew-koneen ajoitustapit 8-6mm?? Pitäny itekin varmistaa, mutta aika harvoin noita bx:iä enään joutuu laitteleen, niin on unohtunut.  Helposti tommoset kyllä pultistakin ohentaa.
Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
|
|
|
|
 |
Monikan kuski
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 21:06 |
Viestit: 29
|
Noista M7 pulteista. Ainakin pari vuotta sitten Ilmajoen Nesteellä oli M7 pultteja myynnissä. Tämänhetkistä tietoa ei ole. Auttaisiko tuo tähän asiaan mitään? Mutta tuo 8mm reikä ei taida täyttyä kylläkään M7 pultilla, ellei laita ohuesta pellistä lisää paksuutta. Saisi oikein luvan edestä ryypätä yhden oluttölkillisen... Vai onko nuo aivan jotkut omanlaisensa tapit?
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 21:24 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
EW-työkalulaukun pultit ei käy. M7 pultteja meillä on vaikka myydä mutta pitäisi olla M7 kierre ja siitä paksunnos 8 mm.
|
|
|
|
 |
GSAX3
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 22:00 |
Viestit: 130
|
Vaan eipä näy noissakaan kierrettä..? Tarviiko välttämättä, jos on muuten jämpti? Ite oon ainakin onnistunut itse tehdyillä 
Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 22:08 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Kannessa on M7 kierre mutta pultit jättää lähes puoli hammasta per nokka notta ei mee jako tasan.
|
|
|
|
 |
GSAX3
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 22:15 |
Viestit: 130
|
Joo, ilman muuta nokkapyörälläkään ei saa olla välystä tapissa. Mut jos 8mm pultista ohentaa pään jämptiks kannen reikeliin!
Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 03.04.2012 22:22 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Kylläkyllä. Mutta jos jollakin olisi jämptit pultit valmiina-siitä oli kyse.
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 04.04.2012 20:36 |
Viestit: 217
|
Posambique kirjoitti: (Vaikka en jostain syystä noista Sportin tuplaetuvaloumpioista pidäkään - älkää ampuko minua) Sportin? Nelivalot eivät ole olleet BX Sportin vakiovaruste. Hieno projekti muuten!
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 05.04.2012 08:56 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Jeth kirjoitti: Tälläistä tänään:  Se on jakopääkin niin helppo kasata tuossa pukin nokassa. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
|