Tuikataanpa virallisesti projektiksi, niin saa pidettyä todo-listaa yllä ja huhuiltua vertaistukea vähän kohdennetummin

Eli, kohteena 280tkm ajettu 1994 VSX 112kw XU10J4D-padalla ja vaaleilla nahkasisuksilla. Harvinaisuutensa vuoksi olisi inspis restauroida vähän kestävämpään kuosiin, kun nyt alkaa olemaan se piste että remppaa tarttis tehdä jos pitää haluaa.
- Vasen takakylki kupruilla, tarvitsisi korjauspeltiä jostain luovuttajaraadosta + armotonta hitsausta.
- Oikea takaoven aukon sauma ruostunut. Oli siisti pitkään ja nyt talven aikana humahti sisältäpäin. Taas luovuttajaraato ja rälläkkä soimaan, oletan.
- Kuskin etuoven sarana päästänyt osin hitsistään irti
- Kytkin ei päästä kokonaan, ykkösen ja pakin sisäänlaitto aiheuttaa pienen nytkäyksen.
- Pyöränlaakeri pitää ääntä, ja oikealla takana tuntuukin pieni heitto renkaassa
- Takapää jumittaa välillä jäykkään tilaan, todennäköisesti Hydractive-venttiili väsähtänyt
- Jarrukilpi tuli kapinaikään ja lähti maailmalle kertomatta, jossain katuojassa nyt. Ottakaa opiksi, nuoret.
- Hydevuoto etupäässä, tarkempi paikka mysteeri. Pätkä koppuraista ja haljennutta paluuputkea vaihdettu säiliön päästä, mahdollisesti samaa sarjaa siis. Tai sitten jokin maailmanlopun paikka ohjauksen puolella.
- Jarrulevyt takana lopussa, edessä palat
- Jakohihnan vaihto käsillä niinkunytjustpian
Venttiilien ohjurikumit ja kampuran stefa päästävät öljyä vähän läpi, mutta muuten moottori tuntuu terveeltä. Imusarjan alipainekellot ovat lyhytikäisiä ja NFP:tä tätä nykyä, eli siihen pitää keksiä jokiin vaihtoehtoratkaisu. Mielessä ollut tehdä solenoidit niiden tilalle käyttäen samaa sähköä kuin niitä alipainekelloja normaalistikin ohjaava solenoidi..
Osa näistä on inhottavia yrittää diagnosoida kunnolla ilman tallia. Kesällä viimeistään saa tehtyä itsekin, mutta jos jollakulla pälkähtää mieleen kelpoja varaosia nurkissa tahi hitsaussuoritteita asevelipalkkiolla, niin viestiä vain.
Kuvia kapineesta lisäilen ehtiessä ja muistaessa..