Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 02.12.2013 11:21 

Viestit: 95
Heps!
Tekniikkaosiossa aloitettu viestiketju näyttää siirtyvän nyt tänne. Ü

Case: Mulle ajautui ihmeellisten koukeroiden kautta pihaan tommonen 2000 vuosimallin Xantia. Mitään muuta en siitä tiedä (paprut on vasta tulossa) ku että bensalla käy ja farmarilta näyttää. Oli ollu helmat rumat, ni kaveri vei sen puhallukseen / maalaukseen, eikä hakenu pois. Oli vuoden lumikuskin tiellä ja nyt sit tää kaveri ilmesty mun pihaan ja sano et korjaamonsetä oli soittanu, et jos ei toi ennen lumia tosta lähde ni joutuu paaliin. Että voisinko käydä hakee sen ku hällä ei oo mitään millä sen hakis, eikä hän sillä kyllä mitään teekään.

Keskuslukko ei toimi vasemmassa takaovessa, korjaamon jampat ei sitä tienny, ja sieltä oli sit menny rosvomies sisään. Ratin ympäriltä muovit rikottu, virtalukon johdot vedetty puukolla poikki (liittimet ois ollu vieressä!) ja yritetty piuhoilla käyntiin. No eihän siellä ollu akkua ja ajonestosysteemi ois jokatapauksessa estänyt moisen... Suutuspäissään olivat kuitenki vieneet kilvet.

Toin akun, laitoin avaimen virtalukkoon ja päräytin niillä piuhoilla sen käyntiin. Ajelin kotiin.

En tiedä noista ranskattarista mitään. Mitä mun pitäis tietää? Tietenki malli ja kone! Ü
Mut jos ois jollain 13 vuotta vanha Xantia, joka ois seissy vuoden, ja se haluis sen leimalle ja ajoon ni mitä sen pitäis tietää ja tsekata?

Neppi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 02.12.2013 11:28 

Viestit: 95
Virtalukko on paikoillaan ja nätisti lähtee käyntiin.

Airbag valo ei sammu, ohjeet vianetsintään saatu.

Korkeudensäätö toimii rauhallisesti, eikä niinkään synkroonissa. Ihmetellään sitä heti ehtiessä.

Onks jotain pettämätöntä istuinsuoja-sourcea jossain? Näyttää etupenkit vähän siltä, et ois 10 vuotta sit pitäny penkinpäälliset laittaa...

Muuten tuntuu suht kaikki pelaavan suht ookoo. Lähteeks ovipahvit helposti irti? Luulisin, että takaoven lukon toimimattomuutta saattais olla viisasta alkaa selvittelee ekaks saranan kohalta piuhoista.

Rokrok

Neppi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 02.12.2013 11:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3506
Paikkakunta: Espoo
Airbagin valoon voi olla useampia syitä, tuossa kun on jo penkeissäkin tyynyt(?) niin penkin alla olevat piuhat kannataa käydä läpi. Toinen vikamahdollisuus on ratin keskiössä oleva kierukka, tämä oli minulla kerran syypäänä. Ratin irroitukseen löytynee täältäkin ohjeet, varovasti pitää ottaa ettei revi rattinappien piuhoja irti.

Korkeudensäätö toimii helpoimman periaatteen mukaan eli se pää jossa vähemmän vastusta liikahtaa ensin. Täysin normaalia :)

Ovipahvit lähtee suht helposti irti, kahvassa ja vetimessä ruuvit, muuten muovinastoilla jotka kyllä aika herästi menee rikki. Syy on se mitä arvelitkin eli sähköpiuhat poikki saranan kohdalta.

Oliko tuosta nyt siis jo korjattu helmat? Ne on noissa herkkiä ruostumaan jos sen sisään pääsee kura. Takajarrut kannattaa tarkistaa, kässärivaijerit ja koiranluut on myös kulutustavaraa. Hönkiikö lämmintä ilman lisähajuja? Toimiiko lämppärin puhallin kunnolla?



Volvo V70 D4 -15
Citroen Xantia Berline 1,8-16 -95
Peugeot 406 Coupe V6 -99
Peugeot 406 Sedan V6 -00 (purussa)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 02.12.2013 16:24 

Viestit: 95
Helmat on fiksattu juu. Lämppäri tuntuu ainaki tämmösellä pikakokemuksella toimivan ihan fine. Älyttömän nopeesti sieltä tulee lämmintä. Onks näissä joku vastus joka tekee lämmintä siiheks konsas moottöri ehtii länmintä tuottaa?

Takajarrut ja koiranluut ei liittyne yhteen? Mun päässä koiranluut yhdistyy joko etukallistuxenvakaajaan tai lemmikkieläimiin.

Ymmärsinkö oikein, että jousipallojen tulis olla pehmeitä? Siis siten, että puristan ni antaa vähän periks? Niinku tennispallo?

Palloja saanee kaupasta. Mistä ne saa ilmaisimmin?

Kiitos!

Foorumit on irnernetin (Ile 4V) parhaita!

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 02.12.2013 17:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3506
Paikkakunta: Espoo
Takajarrut ja koiranlluut ei liity toisiinsa :) LÄmppäri on ihan normaali mutta monessa autossa se vuotaa glykolinhajua kabiiniin. Ja vaihton työläs rasti.

Jousipallot on kovia mutta jos auto tuntuu ajaessa kovalta niin silloin niistä on henki karannut. Pallot on halpoja, reilun 40e/kpl. Saattavat kyllä olla kiinni tiukasti, varsinkin takapallot.



Volvo V70 D4 -15
Citroen Xantia Berline 1,8-16 -95
Peugeot 406 Coupe V6 -99
Peugeot 406 Sedan V6 -00 (purussa)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 03.12.2013 13:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Paikkakunta: Espoo
...ja nyt ei sitten pidä verrata Xantian pehmeyttä "normaalin auton" pehmeyteen... Moni Tojo-mies on kehunut pehmeää ajoa, vaikka pallot ovat olleet vähintään puolikuolleet. Palloremppa on pieni investointi mukavuuteen ja tuo myös säästöä systeemille ;)



Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
"Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 03.12.2013 16:00 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Mistäs noita palloja kannattaa hommata, onko samaa kamaa kaikkialla ? Auto Artikkelista ? Entä onkos nuo kaikki pallot samanlaisia, vai onko niitä olemassa sportti- tahi erityisen pehmoisia palleja :)
Kyse siis ihan "tavis-version" Xantiasta ennen vuotta 2000,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 03.12.2013 19:28 

Viestit: 3354
Paikkakunta: Lahti
Artikkeli ainakin tietää mitä myy.

Normaalia ja comfortia löytyy, jälkimmäiset on ollut ja toisia ei tuu, liian pieni vaimennus, heijaa.

Muita virittelyvaihtoehtoja on sit aika rajattomasti, oma nykyversio johon olen aika tyytyväinen on alkuperäiset vanhat etupallot takana ja BX:n pitkät pallot edessä, Beksin pitkät on nykyisin kaikissa edessä ja beksissä myös takana :mrgreen:
Sit kun tietäis mitä tuossa meidän berlinessä on takana, kyyti on aika kohdallaan, vakiopallot ne ei kyllä ole.



BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 01:02 

Viestit: 95
Tänään löin zidruäändin käyntiin ja aina ohikävellessä käänsin "korinnostovivun" eri asentoon. Toisinaan siinä oli jopa joku logiikka, miten auto siihen reagoi!

Pakkasneste ei haise ja joka asennossa tulee oikeennäkösistä reijistä valitun kovasti ilmaa.

Penkin alta käytin liittimet auki, airbag-valo loistaa edelleen. Penkin alta löyty kylläki sininen / ruskee johto, oranssissa kuoressa, joka ei ollu toisesta päästä missään kii. Kuoritut johdonpäät vaa oli paljaana.

Aiemmin lamaannuttavaa kauhua herättäneen takapaksinki sain auki ku laitoin kakella (TOIMII!!!) ovet lukkoon ja taas auki. Sen jälkeen takaluukku toimi vailla moitteen sijaa.

Takalasin lämppärin katkaisijasta ei tapahdu mitään. Pitäis vissiin alunperin tapahtua...

Yllätys oli suuri, kun ihan vain kuriositeetin vuoksi kokeilin, mitä tapahtuu takalasinpyyhkijän kytkimestä. Pyyhkijä on poistettu ja tumpin päällä oli teippi, joten päättelyketju tietenkin johtaa jumiutuneeseen pyyhkijän moottoriin / käyttöakselin läpivientijutskaan. Väärin meni. Sekä pesuri, että pyyhkijänmoottori toimivat moitteetta.

LHM purkin avasin, litku oli vihreää, mut filtterit vähän schaibassa. Putsaan filsut kuhan ehin. Mitä sit? Nesteet pois ja pö tilalle? Puolet nesteestä pois ja pö tilalle? Kaikki nesteet pois ja LHM tilalle? Muu / eri?

Ihan nätisti käy. Jotenki tuntuu, et ei ollu ihan onnettomin mahdollinen pyydys, mikä ihmisen pihaan voi tupsahtaa...

- mik' on se penkinalusen johto?
- miten salvagetetaan takalasinlämppäri?
- mistä niitä on teille tullu niitä takalasinpyyhkijän varsia?
- ilman mitään koulukunta- tahi luokkataistelua, mikä ois paras vaihtoehto sen LHM-asian suhteen?
- nokkahihnan vaihtoväli?

Ovessa lukee comfort ja mittarissa 270 000.

Jos laittaa tavis pallot jokapaikkaan muualle, paitsi etunurkkiin ne pitkät ni sekö on sitte hyvä? Ymmärsin jostain et comfortissa on enemmän palloja ku jossain karvalakimmassa, oikein / väärin?

Kiitos!!!



Neppi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 08:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Neppi kirjoitti:
Penkin alta käytin liittimet auki, airbag-valo loistaa edelleen. Penkin alta löyty kylläki sininen / ruskee johto, oranssissa kuoressa, joka ei ollu toisesta päästä missään kii. Kuoritut johdonpäät vaa oli paljaana.

Turvavyönkiristimen piuha, siinä ainakin selvä syy valon palamiselle.

Neppi kirjoitti:
Aiemmin lamaannuttavaa kauhua herättäneen takapaksinki sain auki ku laitoin kakella (TOIMII!!!) ovet lukkoon ja taas auki. Sen jälkeen takaluukku toimi vailla moitteen sijaa.

Mulla jumittelee takapaksin lukko myös, aukeaa viimeistään kolmannella lukkoon-auki-operaatiolla. Äänestä oppii kuulemaan koska sekin aukeaa :)

Neppi kirjoitti:
Takalasin lämppärin katkaisijasta ei tapahdu mitään. Pitäis vissiin alunperin tapahtua...

Syttyykö edes valo mittaristossa? Peilien pitäisi lämmetä tuosta myös. Takaluukun johdot haitarikumin sisällä huonot, myös tuo luukun lukon toisaikaisuus voi johtua niistä.

Neppi kirjoitti:
LHM purkin avasin, litku oli vihreää, mut filtterit vähän schaibassa. Putsaan filsut kuhan ehin. Mitä sit? Nesteet pois ja pö tilalle? Puolet nesteestä pois ja pö tilalle? Kaikki nesteet pois ja LHM tilalle? Muu / eri?

Auto ala-asentoon, paineet pois varaajan 12mm ruuvista (puoli kierrosta auki, niin että sihahtaa), säiliö irti (paluuletkuhässäkän saa kyllä ulos letkuja irrottamatta) ja nesteet pois. Samalla säiliön ja suodatinten pesu sillä löpöllä ja sitä säiliöön. Paineruuvi kiiinni ja käyntiin. Jousituksen liikuttelua, ohjauksen kääntelyä ja jarrujen ilmaus. Sen jälkeen ajoa ja vaikka parin-kolmen tankillisen jälkeen saman kaavan mukaan LHM:t säiliöön.

Neppi kirjoitti:
Jos laittaa tavis pallot jokapaikkaan muualle, paitsi etunurkkiin ne pitkät ni sekö on sitte hyvä? Ymmärsin jostain et comfortissa on enemmän palloja ku jossain karvalakimmassa, oikein / väärin?

Hydractive 2-jousituksella olevissa on enemmän palloja. Joku asiantuntevampi kertonee miten tuon tunnistaa päällepäin, itselle ei ole vielä aktiivixanttua tullut vastaan. Ainakin kojelaudassa tai keskikonsolissa on jousitukselle nappi. Exclusive kai on se kakkoskoppaisen hydractiven yleisin nimitys, Comfortista en ole koskaan kuullut...

Palloista on montaa mielipidettä, kokeilemalla selviää. Mulla oli aluksi tuo "perinteinen" beksin pitkät eteen, omat etupallot taakse, mutta nykyinen CX:n pitkät eteen, beksin pitkät taakse on osoittautunut omaan makuun parhaaksi molemmissa allekirjoituksen Xantioissa.

Pallojen irroitus tapahtuu niin, että ensin paineet päällä vaikka auto yläasennossa pieni löysäys, sen jälkeen auto ala-asentoon, paineruuvin avaus, sammutus ja sitten vasta palloja irrottamaan. Takaisin laittaessa voitele pallon tiiviste LHM:llä ja aseta se paikalleen jousisylinterin puolen huullokseen.

Varmista myös moottorin edessä alhaalla olevan päävaraajapallon kunto. Kuuntele auto käynnissä varaajalta kuuluvaa naksahdusta ja jos niiden väli on alle 30sek niin varaajapallo vaihtoon. Huomaa, että on erilainen kuin jousipallo (iskunvaimennusventtiili puuttuu).



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 10:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3506
Paikkakunta: Espoo
Onko tuo farkku (Break) vai sedan (Berline)? Jälkimmäiseen pitäis mulla olla takalasinpyyhkijä, Espoossa.



Volvo V70 D4 -15
Citroen Xantia Berline 1,8-16 -95
Peugeot 406 Coupe V6 -99
Peugeot 406 Sedan V6 -00 (purussa)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 10:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
Onko tuo farkku (Break) vai sedan (Berline)? Jälkimmäiseen pitäis mulla olla takalasinpyyhkijä, Espoossa.

Kyllähän se breakiksi tuolla aloituksessa mainitaan.
Missäpäin auto mahtaa majailla, multakin löytyisi breakki purusta Eurajoella. Putkimiehen pyyhkijä olkoon toki etusijalla :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 10:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2947
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ja kun kerran on Break, niin enemmän kuin todennäköistä on useamman kuin yhden piuhan katkeaminen takaluukkuun menevässä johtosarjassa. Johtosarjan kumihaitaria raottamalla näkee onko tilanne lohdullinen vai toivoton, uuden/toimivan rakentaminenkaan ei ole mikään hankala operaatio.

Liki katkenneet piuhat osaa sitten tehdä vaikka mitä kivaa, laitteiden ajoittaisia toimintoja, vääriä valonsyttymisiä yms hauskaa. Lukkokin toimii toisinaan, tai sitten ei, tähän toki osaa vaikuttaa enemmän ajetussa myös itse lukkomoottorinkin toiminta/toimimattomuus, alkuperäisen tilalle sopii suoraan monesta Sitikasta vastaava eikä isosti tarvitse askarrella tarvikemoottorinkaan kanssa...



Hydractiven tunnistaa siitä että mm. jousitolpille menee 10mm putket, muissa malleissa "vaatimattomat" 3,5 milliset (ja oliko uudemmissa milliä isommat?)... Sekä kojelaudasta/keskikonsolista löytyvästä jousituksen kovuuden asetusnappulasta, alta löytyvistä parista lisäpallosta ja mielestäni huomattavasti paremmasta kyydistä. Tähän viimeiseen seikkaan toki on muitakin mielipiteitä kuultu...

Meinasi unehtua, hydrauliikan suodattimet. Eivät onneksi ole kalliita uusinakaan, jos vanhat ovat surullisennäköisessä kunnossa!



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, Xm V6, Xm V6 break, C8 V6
Ja pari Range Roveria, bensakasilla molemmat. Alleviivatut katsastettuja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 12:39 

Viestit: 95
Ei comfort! Exclusive! Minä sen comfortin höyrypäissäni keksin. Ja juu pharmari on. Onks se sit "Break"?

- Mihin se turvavyönkiristinpiuha tulee kii?
- Ei syty takalasinlämppärin valo. Kumihaitari oli toiselta puolelta päästänsä irti, sieltä lähden ekaks vianetsintään.
- Ihanko pelkät löpöt LHM-säiliössä / systeemissä ajetaan pari tankillista?!?
- "Hydrauliikan suodattimet" on siis ne mitkä on siellä liemikuutiossa? Ei ne nyt niin pahat ollu, etteikö niistä pikku putsailulla tulis vielä ihan kelpo hommelit.

Yritän päästä tästä kevroletista eka eroon ni jos sit vaikka enempi sais hämmästeltyä tota patonkikatiskaa.

Mulla ku ei oo korjaamokäsikirjaa, ni en tiä kuinka paljon pitää esim. LHM-huoltoon varata punaviiniä? En juuri käytä alkoholia, ni toivottavasti määrät ei oo mitään älyttömiä. Muuten saa mennä paaliin koko keksintö.

Ja ainiijuu Kausalassa olen. Ehkä huomenissa tulossa pääkaupunkiseudulle. Ehkä myös hakemaan sitä pyyhkijänvartta...

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 12:42 

Viestit: 95
Ainiimutku se pyyhkijä oli eri vehkeeseen. Luetaan niitä viestejä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 13:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Neppi kirjoitti:
- Mihin se turvavyönkiristinpiuha tulee kii?
- Ei syty takalasinlämppärin valo. Kumihaitari oli toiselta puolelta päästänsä irti, sieltä lähden ekaks vianetsintään.
- Ihanko pelkät löpöt LHM-säiliössä / systeemissä ajetaan pari tankillista?!?

Mulla ku ei oo korjaamokäsikirjaa, ni en tiä kuinka paljon pitää esim. LHM-huoltoon varata punaviiniä? En juuri käytä alkoholia, ni toivottavasti määrät ei oo mitään älyttömiä. Muuten saa mennä paaliin koko keksintö.

Toinen liitin tulee jostain verhoilujen alta ja toinen menee turvavyönkiristimelle, se on samaa pakettia turvavyön lukon kanssa. Jos lukko on epätavallisen alhaalla niin on varmaankin lauennut, normaalisti heiluu notkean varren päässä. Kiristin-lukkopaketti on yhdellä pultilla kiinni penkissä. Sivubageista en osaa sanoa mutta tuskinpa niiden johdot penkin alla on?

Olethan tarkistanut että takalasin lämppärin sulake on ehjä?

Pelkällä löpöllä on ajeltu :) LHM-vaihto ei iso homma ole, säiliö on takaa kahdella 10mm mutterilla kiinni ja päällä on se lukitusrenksu joka pitää sen letkuhässäkän paikallaan. Auto ala-asentoon tyhjentäessä siksikin, että suurin osa nesteestä saadaan säiliöön. Ensin enimmät pois letkulla ettei läiky kun puljaat pyttyä pois paikaltaan.

Muun huollon yhteydessä kannattaa vähintäänkin puhdistaa ja voidella korkeudensäätimen vivustot edestä ja takaa samalla niitä edestakas liikutellen.

Ja muista, että auton alle ei missään nimessä saa mennä ilman pukkeja, väärästä kohtaa vääntämällä tulee helposti niskaan.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 13:30 

Viestit: 95
Moon itte semmonen pukki ettei mitään rajaa! tai siis mulla on vaimo ja kuus lasta

Eilen jo sen liemikuution sielunelämään vähän tutustuin.

Onhan siellä penkin alla johto poikineen! Oliks neljä eli viis liitintä (no yli kaks kuitenki!) jotka käytin auki. Täytyy kahtoo se turvavyön solki.

Sulaketta en vielä kattonu, sehän tehdään vasta sit ku kaikki muut vaihtoehdot on käyty läpi. Otin kuitenki jo etupainotteisesti selvää missä ne o.

Mites se viini? Tossa ois viinikauppa vieressä...

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 13:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Neppi kirjoitti:
Onhan siellä penkin alla johto poikineen! Oliks neljä eli viis liitintä (no yli kaks kuitenki!) jotka käytin auki. Täytyy kahtoo se turvavyön solki.

Mites se viini? Tossa ois viinikauppa vieressä...


Onhan siellä penkinlämmittimen liitin ainakin mutta nehän ei tunnetusti xantiassa toimi. Oranssit liittimet on turvavarusteita varten.
Muista kattoa molempien penkkien alle, yleensä ne liitinviat on ollut hantin penki alla.

Voihan sitä viinin voimallakin rempata mutta kaljallakin pärjää ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 04.12.2013 21:53 

Viestit: 3354
Paikkakunta: Lahti
Takalasin pyyhkimen varsi ei pitäisi olla kallis vaikka hakisi marmoritiskiltäkin.

Sellaisenkin väitteen ole kuullut että BX:n ja CX:n pitkät pallot on samoja, myyntimäärät jää niin pieniksi että valmistaja on karsinut valikoimaa, tämä ei sit tietysti takaa etteikö moisia olisikin :mrgreen:

Isompi LHM-purkki tais olla 5 litraa, se ainakin riittää ja varallekin jää.



BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 05.12.2013 10:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Paikkakunta: Espoo
Älä osta halvinta LHM:ää...Varsinkaan, jos ajelet talvisin.



Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
"Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 05.12.2013 10:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
Älä osta halvinta LHM:ää...Varsinkaan, jos ajelet talvisin.

Motox taitaa olla sieltä halvimmasta päästä ja sillä ainakin on talvet ajeltu ilman ongelmia :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 05.12.2013 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Paikkakunta: Espoo
Jollakulla oli tässä hiljattain pakkasvertailuvideo-linkki eri LHM-merkkien välillä ja aika karulta näytti...En tosin muista oliko juuri Motoxia vai mitä se jäykin.



Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
"Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 05.12.2013 11:12 

Viestit: 95
Niin siis siinä kuskinpenkin alta löytyneessä johdossa ei oo toisessa päässä mitään. Karvat paljaina, et jostain todnäk löytyy kiinnioleva liitin ilman piuhoja.

Kaljaahan sit taas saa lounasravintoloiden linjastoilta.

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 05.12.2013 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Neppi kirjoitti:
Niin siis siinä kuskinpenkin alta löytyneessä johdossa ei oo toisessa päässä mitään. Karvat paljaina, et jostain todnäk löytyy kiinnioleva liitin ilman piuhoja.

Kaljaahan sit taas saa lounasravintoloiden linjastoilta.

N

Tulee siis vissiinkin jostain verhoilun alta eli on se kiristimelle tuleva johto. Entäpäs se kiristin, onko se lauennut vai onko sitä lainkaan? Olisko sen johto jemmattu johonkin? Vai olisiko kyseessä kuitenkin kiristimen johto ja boksilta päin tuleva on jossain kadoksissa?

Menipä monimutkaiseksi... onko johto siis penkin alla lattialla vai penkin alla penkin pohjassa? ts. missä johto on silloin kun penkki on autotallin lattialla? :D

Kiristin on siis istuinosan sivussa vaakatasossa lukon jatkeena. Sieltä pitäisi tulla samanlainen johto jossa on oranssi liitin päässä, sellainen kuuluisi olla siinä toisessakin piuhassa. Paljon noita kai on poistettu ja yhdistetty johdot suoraan. Pääasia siis on, että löydät sen turvavyönkiristimen ja kytket siltä tulevat kaksi johtoa niihin toisiin kahteen johtoon.

Tällaiselta se kiristin suunnilleen näyttää, lauetessaan vetää tuota vaijeria sisäänsä:
Kuva



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pihaan pudonnu Xantia 00
ViestiLähetetty: 05.12.2013 17:27 

Viestit: 95
Johto on toisesta päästänsä penkin pohjassa liittimessään. Toinen pää hinkkais autotallinlattiaa, jos ois autotalli.

Kyl se sinne kiristimeen vois kuuluu. En oo vielä ehtiny sinne asti, mut tuossa tuonnempana mene sitä ihmettelemään.

N


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: