Olka-asetelma on valuterästä. Oletan, että tiedät sen hitsaamisen olevan ihan oma taiteenlajinsa tarvittavine lämpökäsittelyineen?
Toisekseen katsastaja ei yhtään tykkää hitsatuista jarruosista, jos sattuu huomaamaan. Tuo satulan runkoon poraamasi reikä saattaa yksinään aiheuttaa jo närästystä. Eli katukäyttöön tuo ei ole laillinen viritys.
LMp auton rakenteen muuttamisesta mainitsee jarrujen vaihdosta:
Lainaa:
13 §
Jarrujen muutokset
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:
...
b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
Sovitteen hitsaaminen on siis kielletty. Katsastaja saattaa myös kysellä tuon sovitepalan lujuuslaskelmia jos se näyttää kovin omavalmisteiselta.
Mikäs muuten niiden satulan alkuperäisten kiinnityspulttien lujuusluokka on?