Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ax projekti
ViestiLähetetty: 28.03.2010 01:46 

Viestit: 26
Tollanen ax projekti on käynnissä, valmistumis ajasta ei ole tietoa. Rauhassa. Sitä mukaan ku jaksaa/pystyy niin tehdään. Käyttötarkoitus ei ole vielä selvinnyt itsellekkään, kadulle, radalle...
Tuossa osoitteessa muutama kuva.
http://kuvablogi.com/nayta/2521911/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax projekti
ViestiLähetetty: 02.04.2010 21:24 

Viestit: 26
Vanhoista vakio satuloista meni ilmausruuvi poikki, joten ajattelin vaihtaa toiset satulat. Otin 306 pökötistä satulat ja levyt tuohon ax:uun. Kannakkeen muutos palan joutui tekemään, kun tietenkään ei suoraan käynyt. 4mm lattaraudasta ja M12 pulteista ja muttereista semmotteet väkersin. No nyt on paljon isommat levyt ja ne on kanssa jäähdytetyt. Pitäis olla reippaasti tehokkaammat ku vakio jarrut. Kuvia laitettu lisää...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax projekti
ViestiLähetetty: 03.04.2010 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Höm. Näyttääkö vaan vai onko sinulla siis jarrusatula kiinni olka-asetelmassa vain yhdellä 8 mm 8.8 lujuusluokan pultilla? :shock:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax projekti
ViestiLähetetty: 03.04.2010 22:29 

Viestit: 26
Toi on vasta sovitettu. Tulee vahvempi pultti ja hitsaan sen satulan kannakkeen siihen olka-akseliin kiinni. Satula tulee kahdella M12 pultilla kiinni kannakkeeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax projekti
ViestiLähetetty: 04.04.2010 11:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Olka-asetelma on valuterästä. Oletan, että tiedät sen hitsaamisen olevan ihan oma taiteenlajinsa tarvittavine lämpökäsittelyineen?

Toisekseen katsastaja ei yhtään tykkää hitsatuista jarruosista, jos sattuu huomaamaan. Tuo satulan runkoon poraamasi reikä saattaa yksinään aiheuttaa jo närästystä. Eli katukäyttöön tuo ei ole laillinen viritys.

LMp auton rakenteen muuttamisesta mainitsee jarrujen vaihdosta:
Lainaa:
13 §
Jarrujen muutokset
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:
...
b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
Sovitteen hitsaaminen on siis kielletty. Katsastaja saattaa myös kysellä tuon sovitepalan lujuuslaskelmia jos se näyttää kovin omavalmisteiselta.

Mikäs muuten niiden satulan alkuperäisten kiinnityspulttien lujuusluokka on?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax projekti
ViestiLähetetty: 04.04.2010 21:18 

Viestit: 26
En ole varma tuleeko katukäyttöön ollenkaan. Pitääpä sitten kumminkin varuiks tehdä uudet sovite palat. Hitsaus tarttee sit unohtaa, ei ole tarvittavia vehkeitä valun hitsaamiseen/lämpökäsittelyyn. Hyvä että tulee palautetta niin tietää mitä pitää tehdä paremmin/toisen lailla. Tietoa ja taitoa otetaan mieluusti vastaan kaikissa asioissa, eli jos on jotain vinkkejä niin saa kertoo. Liittyen mihin tahansa vaan. Vanhoista pulteista en tiedä, pitää kattoo jos lukee.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: