Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: bxsän hyde vuoto
ViestiLähetetty: 05.09.2010 16:39 

Viestit: 6
Paikkakunta: virrat
olen vuosia sitten omistanut bx.n ja muista sen uskomattoma hyvän jousituksen.silloin en ymmärtänyt jousituksesta mitään joten ongelmia tuli,nyt olen lukenut näitä sivuja ja tänä kesänä hommasin jälleen bxsän 1.6 gtiin jossa on kattoluukkukin.nyt olen vaihtanut pitkät putket ja takapäänn putket.auto nousi hyvin ylös,mutta etupään letkuissa edestä katsoen korkeuden säätäjän vasemmalla puolella on vuoto.pitääköhän ihan kone nostaa ylemmäs tai pois että pääsis tutkiin mistä vuotaa.vuotaa reilusti kun kone käy,sammutettuna vuoto lähes loppuu vaikka auto on ylhäällä.paikka on tosi hankala


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bxsän hyde vuoto
ViestiLähetetty: 05.09.2010 17:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Styyrpuurin vetoakselin kun ottaa irti, aika hyvin järjestyy tilaa jo silläkin.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bxsän hyde vuoto
ViestiLähetetty: 06.09.2010 21:04 

Viestit: 6
Paikkakunta: virrat
voisko saada vähän vinkkiä.ilmeisesti yhdistetty moottori+ akselituki irti moottorista ,joko näillä toimenpiteillä lähtee irti vai pitääkö etupyörää jotenkin vapauttaa ylä tai alapäästä.kiitokset vastauksista. näitä kysymyksiä varmaan jatkossa tulee lisää koska tää on opiskelua ja monet ovat jo lähes ammattilaisia bxsän tekniikan alueella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bxsän hyde vuoto
ViestiLähetetty: 06.09.2010 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Tsekkasitko jo viestiarkistosta hakemalla? Siellä on aika paljon juttua vuodoista vuosien varrella.

Hain itsekin ja yksi pisti aikalailla silmään: archive/browse.php?t=2&b=39550

Kirjoittaja: IJN, Lähetetty: 21.11.2004 18:56 kirjoitti:
On olemassa yksi tilanne jossa paluuvirtaus on oikeasti suurta, ja joka voi särkeä vanhan paluuletkun. Kun jousituksen korkeus laskee joko vivusta komentamalla tai kuormaa keventämällä, korkeudensäätimet päästävät jousisylintereistä painetta pois, ja liika neste puskee säiliöön siitä pönttöletkusta jossa on 2 sivuhaaraa aivan pöntön vieressä. Tyypillisesti hajoaa se sivuhaara joka päättyy etukorkeudensäätimeen, tehden lopussa tiukan mutkan, jossa kumi murtuu. Vuotaa juuri palkin päältä oikealla siinä missä letkunippu kurvaa alas. Moottorin alatuki irrottamalla tämä letku on vaihdettavissa, ja on paljonkin helpompi tapaus kuin se monihaaraisempi mustekala. Vuotokohdan saa selville kun irrottaa ko paluuletkun ja puhaltaa letkuun varovasti ilmaa (esim letkun päähän tiukasti kiinnitettyä muovipussia puristamalla) ja katsoo mistä kuplii ja suhisee ulos.


Kuulostaisiko mahdolliselta?



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bxsän hyde vuoto
ViestiLähetetty: 13.09.2010 22:38 

Viestit: 6
Paikkakunta: virrat
näistä mainituista kahdesta putkesta toinen puhaltaessa suhisee,vielä en ole niin paljon ehtinyt että olisin saanut seville kumpi.tuo korkeuden säätäjälle menevä kuitenkin on helpommin tarkastettavissa.on tuo aiemmin omistamani bx varaosa autona josta moottori on pois paikaltaan ja mustekalaksi mainittu letkusto on siinä kyllä ehjän oloinen mutta melko monimutkaisen näköinen.tarkoitus olisi viimeistään ensi kesänä saada auto käyttö kuntoon.tuo viestiarkisto ei tahdo avautua,en löydä oikeita hakusanoja ja jos jotain saa ulos niin se on jokin yksittäinen viesti ketju


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: