Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: M: Subaru SVX 1997 ja Opel GT 2008
ViestiLähetetty: 22.10.2016 03:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
On aika harventaa autokantaa. Molemmista autoista olen kertoillut eri ketjuissa, todettakoon lyhyesti:

Subaru SVX on ainoa Subarun koskaan tekemä superauto, herrasmiehen talviauto, ja ajolleen liukkailla paras neliveto jota olen koskaan kokeillut. Muistettaneen referenssiksi, että olen omistanut mm. Lancia Delta HF Integrale 16V:n, jonka nelivetoa ja ajettavuutta liukkailla on kehuttu taivaisiin. SVX on parempi.

Lähes kaikki myyntiin tippuvat ovat 1992-1993 -vuosimalleja, alkaen tuotantovuodesta 1994 SVX sai merkittävästi vahvistetun vaihdelaatikon joka poisti suuren osan nelivedon kestävyysongelmista. Valitettavasti autoja 1994- ja eteenpäin valmistettiin hyvin vähän ja ne ovat kiven alla. Tämä on luonnollisesti yksi noista viimeisistä vuosimalleista.

Kuva

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2377375


Toisaalta Opel GT on yksi harvoja 2000-luvun moderneja klassikkoja. Omaa sukua Saturn Sky Red Line. Teräksestä syvävenytetty tikapuurunko ja komposiittikori, metallia ei liene ulkopaneeleista kuin takalokasuojat ja ovet ja takaluukun kansi. Jos rakenne kuulostaa tutulta niin ei ihme; tämä on Corveten tehtaalla valmistettu, tästä piti itse asiassa tulla seuraavan sukupolven Corvette mutta asiakastutkimuksissa neloskonetta ei hyväksytty. Kone on GM:n ensimmäinen suoraruisku-bensakone (LNF) ja ylimitoitettu taivaisiin, sitä on Jay Lenokin kehunut. Näistä otetaan softamuutoksella yli 60kg vääntöä ja 340 HV tehoa, turbon vaihdolla yli 500hv sisuskaluihin koskematta. Kone on myös sisäisesti tasapainotettu (tasapainoakselilla) josta seurauksena värinätön käynti vaikka on rungossa kiinni hyvinkin ohuilla kumeilla.

Tämä malli on TM:n toimesta haukuttu paskaksi siinä rata-autovertailussa, tyyliin "Opel GT sopii vain varikolla viihtymiseen mutta pitäähän jonkun olla sielläkin". Joopa joo. Tämä ei ole mikään kilpa-auto vaan erittäin mukava ja yllättävän pintapehmeä GT-cabriolet, jossa siinä määrin nykyaikainen aerodynamiikka että satasen vauhdissa rätti auki linnun laulu kuuluu ja tukka ei heilu päässä (kenellä sitä sattuu vielä olemaan). Repäisee kuitenkin itsensä vaivatta 5.6 sekunnissa sataseen (joissakin lehdissä mitattu jenkkilässä jopa neljän ja puolen sekunnin aikoja 60 mailiin ihan vakiona). Yksinkertainen ja luotettava perustekniikka manuaalikattoineen, Hummer H3:n voimansiirto ja takamurikka (kitkalukkoperä muuten) sekä lämmityslaite. Sauna tämä on vielä muutaman plusasteen avoajeluilla, jos hanikat kääntelee punaiselle.

Minulla on ollut tämä uudesta alkaen.

Ai niin! Täydellinen vuosihuolto merkkiliikkeessä filttereineen, öljyineen, tulppineen kaikkineen maksaa 80 Euroa...

Kuva

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2266083

Loppuun vielä erikoistarjous Patongin lukijoille: vaihdan molemmat yhdessä päittäin yhteen hyväkuntoiseen, ruosteettomaan, eurokeulaiseen Citroen SM:ään! Jos SM on ei ainoastaan hyväkuntoinen vaan virheetön niin pistän vielä kaupantekijäisiksi päälle Citroen C6 V6 valkonahka-bensamallin, sekin Sveitsistä tuotu.

Liitteet:
Capture.jpg
Capture.jpg [ 84.17 KiB | Katsottu 14808 kertaa ]



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: M: Subaru SVX 1997 ja Opel GT 2008
ViestiLähetetty: 22.10.2016 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
SM-kuume on kova :lol: Toivottavasti löytyy :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: M: Subaru SVX 1997 ja Opel GT 2008
ViestiLähetetty: 05.01.2019 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
SVX:n testailua talvikelillä. Opel GT jo meni vaihdossa Maserati Spyderiin, ja SM:hän palasi minulle kotiin jo taannoin.

https://youtu.be/yd6Cw-pPpQY



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: