|
Kirjoittaja |
Viesti |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 09:12 |
Viestit: 330
|
mulla on berline malli jolla ajan yksin 90% matkoista ja 99% pitkin asvaltoituja pääteitä, joten kuorman vaikutus ei ilmene juurikaan alustassa...siksipä koetan nyt noita comfort palleroita. Katotaan miltä tuntuu. vertailuna kun tuntuu vaan nuo breakit olevan noiden pallojen osalta täällä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 09:33 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Nickroen kirjoitti: koetan nyt noita comfort palleroita. Katotaan miltä tuntuu. Kuten mainitsin, oli meillä berlinessä comfortit. Ei ollut ainakaan vakiopallollista mukavampi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 09:37 |
Viestit: 330
|
laakeri kirjoitti: Nickroen kirjoitti: koetan nyt noita comfort palleroita. Katotaan miltä tuntuu. Kuten mainitsin, oli meillä berlinessä comfortit. Ei ollut ainakaan vakiopallollista mukavampi. En ole uusilla takapään vakio tai comfort palloilla koskaan vielä ajanut xantialla, niin ei ole vertailukohtaa itsellä. Ja mikä on mukava kenenkin mielestä... Ajoin 10v 50mm madalletulla sport-jousitus-iskareilla 225 leveillä renkailla 45 profiililla, ja se oli mukava asvaltilla kanttailla niin kauan kuin tuli urainen asvalttitie, soraa tai vettä....Mutta nyt vanhemmiten(lue:köyhdyttyäni) mukava ja pehmeä meno on enempi jees(ja puuttuu se 100hv ja turbo sitikasta...)
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 09:41 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Comfortit (I.F.H.S) olleet, en kehu. Nyt alkuperäiset etupallot, 400cc kympillä ylitäytettynä, takana 1,9D 400cc kolmen pisteen etupallot. Ei paha kombinaatio.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 11:24 |
Viestit: 5866 Paikkakunta: Lahti
|
Comfortit on suunniteltu ja valmistettu maassa jossa ei ole asfaltoiduilla pääteillä routaheittoja, ne on vaimennukseltaan liian löysät. Mut itsehän maksat (oppirahat  )
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 13:19 |
Viestit: 330
|
yhteisön painostuksesta vaihdettu normaalit pallerot tilaukseen comforttien sijasta  Tosin oisko täällä eteläsuomessa sitten saanut "paremmilla" teillä comforteista enempi irti ajettavuudella...mene ja tiedä 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 13:56 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Nickroen kirjoitti: Tosin oisko täällä eteläsuomessa sitten saanut "paremmilla" teillä comforteista enempi irti ajettavuudella...mene ja tiedä  En tiedä, kuinka paljon etelään olisi pitänyt mennä että olisi löytynyt niin hyviä teitä, että olisivat comfortit hyviltä tuntuneet... mutta olisihan siinä saanut suolavedellä Xantian huuhdottua. Kotkassa asuttiin silloin, kun erehdyttiin Xantiaan comfortit hommaamaan. Ei niistä näin jälkeen ajatellen kyllä mitään hyvää sanottavaa keksi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 16:38 |
Viestit: 5866 Paikkakunta: Lahti
|
Hangssa ei ole tullut vähään aikaan käytyä mut kyllähän ainakin pääkaupunkiseudulla tiestö on aivan järkyttävässä kunnossa.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 19:46 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Vsx:sässä on edessä comfortit. Ei hyvä, ovat pintakovat, melkein kuin olisi rautajouset. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 20:27 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Harri126 kirjoitti: Vsx:sässä on edessä comfortit. Kuulin suositusta beksin pitkistä etupalloista hydractivellisissa. Emännällä on kai tarkoitus moisia kokeilla aktiiviseensa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 08.03.2013 21:04 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Xari kirjoitti: Hangssa ei ole tullut vähään aikaan käytyä mut kyllähän ainakin pääkaupunkiseudulla tiestö on aivan järkyttävässä kunnossa. Mitä? Onko jossakin töyssyjä?  Onko tästä pääteltävissä, ettet ajakkaan Citroenilla?  Eikös ne ole usein mersumiehiä, jotka suureen ääneen valittelevat kuoppaisista teistä.  XM ainakin kulkee mukavasti... 
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 09.03.2013 09:59 |
Viestit: 330
|
onko nuo bexin pitkät pallot 35mm vai 37mm sylinterille? Ei käy kaikkiin xantioihin joka tapauksessa kun kaksi eri sylkkää xantioissa mandollinen. Vai oletteko vaihtaneet pallon kierreosan xantiaan sopivaksi?
Takapallot 30bar tilattu ja uusi vajoamisen esto pallo ja kourallinen linnunluita.
Huomasin 2vk sitten että vasen etupyörä "lukkiutuu" satunnaisesti käsijarruvaijerin toimesta, asia korjaantuu kun veivaa vasemmalle renkaat tappiin ja hipaisee vaijeria, niin satula vapautuu. Kiva efekti oli tulla risteykseen kun painoi jarrua ja jarru jäikin päälle...Uudet käkkärivaijerit tulossa myös.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 09.03.2013 10:06 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Nickroen kirjoitti: onko nuo bexin pitkät pallot 35mm vai 37mm sylinterille? Ei käy kaikkiin xantioihin joka tapauksessa kun kaksi eri sylkkää xantioissa mandollinen. Vai oletteko vaihtaneet pallon kierreosan xantiaan sopivaksi? Ömm... En nyt ole mikään paras mahdollinen asiantuntija, mutta jonkun verran on noita palloja tullut pyöriteltyä autosta toiseen, enkä kyllä kertaakaan ole törmännyt sellaiseen tilanteeseen, että pallojen kierteissä olisi eroja...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 09.03.2013 10:12 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
juu ,ei niissä olekkaan eroja. sylinterihalkaisija on hlö malleissa yleensä 35mm ja farkuissa 37. cx gti malleissa etusylinterit myös 37mm. reakin takasylinterit myös. siksi farkuissa on käytössä ne 500 kuutioiset mokkulat. jos haluaa virittää tiukemmaksi ,niin vaihtaa 400 kuutioisiksi.
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 09.03.2013 10:21 |
Viestit: 330
|
ok eli saatan saada tuurilla "viritys"pallot jos ei satu oikein pallot sylinterin halkaisijan mukaan  mulla valmistekoodin mukaan 37mm sylkät takana berlinessä.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 11.03.2013 07:42 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
Nickroen kirjoitti: ok eli saatan saada tuurilla "viritys"pallot jos ei satu oikein pallot sylinterin halkaisijan mukaan  mulla valmistekoodin mukaan 37mm sylkät takana berlinessä. Mulla on vähän sellainen olettamus että ne halvat pallot eli IFHS:n tarvikepallot on kaikki tilavuudeltaan samoja... Jos saat jostain uusia puolen litran pitkiä palloja neljälläkympillä niin ei muuta kuin vinkkiä tänne 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 11.03.2013 09:46 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Mulla on vähän sellainen olettamus että ne halvat pallot eli IFHS:n tarvikepallot on kaikki tilavuudeltaan samoja... Jos saat jostain uusia puolen litran pitkiä palloja neljälläkympillä niin ei muuta kuin vinkkiä tänne  IFHS tekee kyllä joitain pitkiäkin. Ainakin muistelisin emännän ostaneen CX:n pitkät etupallot Auto-Artikkelista IFHS:n laatikossa. Mutta eivätköhän ne Xantian taka-IFHS:t ole kyllä kaikki samalla tilavuudella tosiaan, vaihtelua venttiileissä ja paineissa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 15.03.2013 22:05 |
Viestit: 330
|
nyt on takapallot ja vajoamisenestopallo vaihdettu, ai että on letkeä ajettava xanttu nyt. Tosin perä jäi hieman korkealle mielestäni, pitänee se säätää kohdalleen. Oliko kellään jtn mitta-arvoa heittää vaikka pyörän keskiöstä lokasuojan reunaan? Nyt "ilmaa" on lokarin ja fillarin välissä arviolta 5-7cm. Samalla korjautui hieman jumittava etujarru, mäntä oli juntturissa hieman ja satula laahasi. Nyt rullaa iloisesti kun mäntä oli herkistelty. Pitää vain varoa ajamasta ylinopeutta kun ei huomaa sitä ajomukavuuden takia.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 15.03.2013 23:19 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 17.03.2013 11:54 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Eiköhän se perä ole oikealla lentokorkeudella, mutta vajailla palloilla kerkisit tottumaan matalalentoon? Liian paljon näkee Xantioita peräkoukku asfaltissa.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 17.03.2013 13:55 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Akaile kirjoitti: Eiköhän se perä ole oikealla lentokorkeudella, mutta vajailla palloilla kerkisit tottumaan matalalentoon? Liian paljon näkee Xantioita peräkoukku asfaltissa. Kommenttina muistutan, että pallojen täyttöaste EI vaikuta korkeusasemaan. Jousipallon jousto ja auton korkeussäätö ovat kaksi eri asiaa. 
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 17.03.2013 15:32 |
Viestit: 330
|
Juuei, joustamattomuus ja perän korkeus oli kaksi eriasiaa, kun takapään säädin oli fixattu mustekalalla ja rautalangalla, se korjattiin vaihtamalla uusi linnuluu sinne kuulien väliin. Nyt perä on ylempänä kun purkkapatentit poistettu. Vanhat pallot olivat finaalissa ja uusien vaihto antoi pehmeän perän kuten kuuluu.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 17.03.2013 18:51 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
XM-Hannu kirjoitti: Kommenttina muistutan, että pallojen täyttöaste EI vaikuta korkeusasemaan. Jousipallon jousto ja auton korkeussäätö ovat kaksi eri asiaa.  Onko muka näin, että jos pallojen kalvot on puhki niin silti löytyy normaali lentokorkeus? Nickroen kirjoitti: Vanhat pallot olivat finaalissa ja uusien vaihto antoi pehmeän perän kuten kuuluu.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 17.03.2013 18:58 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Akaile kirjoitti: Onko muka näin, että jos pallojen kalvot on puhki niin silti löytyy normaali lentokorkeus? Periaatteessa on. Tasonsäädin ei muuta pallojen painetta vaan öljyn määrää jousisylinterissä. Jos akselimassa ei muutu, niin pallojen painekaan ei muutu, vaikka auton korkeusasemaa muutetaan säätövivulla. Käytännössä pieni ero voi tulla, sillä ainakin takapäässä jousisylinterin tukivarteen kohdistama voima muuttuu hieman tukivarren asennon mukaan.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kova takapää Lähetetty: 17.03.2013 19:16 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Akaile kirjoitti: Onko muka näin, että jos pallojen kalvot on puhki niin silti löytyy normaali lentokorkeus
On.
|
|
|
|
 |
|
|