Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1 TD -98 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 13.10.2013 12:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Wesa kirjoitti:
Jakopään ajoitus ei riitä jos pumpun staattinen ajoitus ei ole kohdallaa.

Tästä tuskin on mitään apua, kerron kuitenkin. Minulla Bosch-pumpussa oli pahoja vuotoja ulospäin. Purkasin pumpun irti, ja käytin sen dieselkorjaamossa, jossa pääosa O-renkaista vaihdettiin uusiin. En kuitenkaan huomannut erikseen merkitä pumpun asentoa jalkaansa nähden. Sitten , kun kasasin auton taas kokoon, niin lähti todella huonosti käyntiin, ja savutti lopulta tyhjäkäynnilläkin ihan tolkuttomasti. Kiroilin mielessäni, että enkö nyt muka osannut jakoa laittaa kohdalleen. Purkasin jakopään uudelleen, kaikki lukitusreiät olivat kohdiillaan. Siispä avasin pumpun kiinnitysmutterit, ja käänsin silmämääräisesti arvioiden pumppua, siis ruiskutushetkeä 4-6 astetta aikaisemmalle. Kone kasaan, ja nyt toimii normaalisti. Siis pumpun asento oli väärä, ja sen vuoksi ruiskutus myöhäisellä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1 TD -98 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 27.10.2013 23:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Jatkuva vika, nokan asentoanturi 2 >>

Kaikki viat kuittasin vaan tuo ylläoleva ei kuittaantunut. Lexia herjasi "Vikoja jäi." Tarkoittaako muka sitä, että vaikka kone ei käykään niin Lexia tunnistaa, että ko. kohde on oikeasti rikki?

Kokeilin eri Lexian analyysejä, kaikki mitkä ei vaatinut koneen käyttöä (kun tuohan ei tosiaan lähde enää käyntiin, kun ei pala hehkun valokaan) tuotti mukavasti jonkin sortin naksuttelua paitsi jo tuo tukittu EGR. Älyboxin liitoksia en ole vielä herkistellyt, josko tuo hehku lähtisi peliittämään.

Olisko tuo Nokka-akselin asentotunnistin seurava looginen kohde? Mistä löytyy konehuoneesta ja mistä sellaisen saisi ostaa? Mitä mahtaa tarkoittaa nummero 2? Muilla ollut vikakohteena?



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1 TD -98 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 28.10.2013 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Tuo pysyvä vika tarkoittaa todennäköisesti että anturi rikki tai siihen ei ole yhteyttä. Tuo lienee pumpun sisällä. Oheisessa Epic manuualissa (joku paku) on vianetsintä apuja ja jollekkin vastaavalle anturille mitta-arvo 45-55 ohmia, sekä liittimen pinnit mistä mitataan (eivät ehkä samat sitikassa?).

http://www.giordanobenicchi.it/tecnica% ... Manual.pdf



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: