Wesa kirjoitti:
Jakopään ajoitus ei riitä jos pumpun staattinen ajoitus ei ole kohdallaa.
Tästä tuskin on mitään apua, kerron kuitenkin. Minulla Bosch-pumpussa oli pahoja vuotoja ulospäin. Purkasin pumpun irti, ja käytin sen dieselkorjaamossa, jossa pääosa O-renkaista vaihdettiin uusiin. En kuitenkaan huomannut erikseen merkitä pumpun asentoa jalkaansa nähden. Sitten , kun kasasin auton taas kokoon, niin lähti todella huonosti käyntiin, ja savutti lopulta tyhjäkäynnilläkin ihan tolkuttomasti. Kiroilin mielessäni, että enkö nyt muka osannut jakoa laittaa kohdalleen. Purkasin jakopään uudelleen, kaikki lukitusreiät olivat kohdiillaan. Siispä avasin pumpun kiinnitysmutterit, ja käänsin silmämääräisesti arvioiden pumppua, siis ruiskutushetkeä 4-6 astetta aikaisemmalle. Kone kasaan, ja nyt toimii normaalisti. Siis pumpun asento oli väärä, ja sen vuoksi ruiskutus myöhäisellä.