Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 12.11.2015 14:47
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
Koke, huvittavaa on se, että painavanokkaisessa etuvetoisessa autossa 8000 km:n ajosuorite syö uusia renkaita siten, että EDESSÄ on pintaa jäljellä >6,5 mm, TAKANA 5,2-5,5 mm. Ei tuo minusta ihan normaalilta vaikuta... Jos olisi toisinpäin, voisin ymmärtää.
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
kokemjne
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 12.11.2015 15:40
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sellainen järjestelmä kuin nelipyöräsuuntaus on keksitty. kunhan sen tekee oikein .
kokemjne
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 12.11.2015 15:46
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ps . ja lakkaa uskomasta luuloihin . että mukavaa kun etupyörissä on etuvetoisessa uudemmat = kulumattomammat renkaat . lisäksi rengaskauppiaat tykkää ja haluaa ,että renkaita vaihellaan edestakaisin , sillonhan renkaat kuluvat " tasaisemmin " ja tarkoittaa aina neljän kipaleen ostoa . se on puolet enemmän kuin kaksi ja tietenkin maksaa myös tuplaten. sanoisin että niin kesä kuin talvirenkaatkin kannattaa aina pitää entisellä paikallaan . YLEENSÄ etuvetoinen syö eturenkaita enemmän . mutta ainahan eteen on laitettava kuluneemmat . kun etuset ovat loppu ,niin puotiin hakemaan KAKSI uutta rengasta jotka asennetaan TAAKSE . joten ne kuluneemmat taas siirtyy eteen . koskaan ei tarvii ostaa kuin KAKSI rengasta .
Prof. Dr. Holzauge
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 12.11.2015 17:03
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
kokemjne kirjoitti:
sellainen järjestelmä kuin nelipyöräsuuntaus on keksitty. kunhan sen tekee oikein .
Ks. avausviesti; on tsekattu eikä mitään poikkeavaa. Ja eipä C5:n takapään kulmia juuri säädetä...
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
kokemjne
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 12.11.2015 17:25
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei säädetä ei . mutta saadaampahan tietoa mahdollisista alkuperäisarvoista poikkeavista lukemista.
Prof. Dr. Holzauge
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 14.11.2015 00:15
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
Jospa pika-apu olisi muuttaa ajotottumuksia niin aggressiivisiksi että eturenkaiden kuluminen saataisiin takarenkaiden tasolle? Sielun silmin voi nähdä E85-pyörteen bensatankissa...
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
kokemjne
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 14.11.2015 09:04
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
joo . meinasin minäkin ehdottaa ajotapojen muutosta ja tulemista pois niistä samoista urista missä muuta ajelevat.
Prof. Dr. Holzauge
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 24.11.2015 18:09
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
No niin. Tallinnan Veho ilmoittaa iloksemme, että välystähän siellä takakynkän laakereissa on. Lupasivat tarjouksen korjauksesta, katsotaan mitä maksaa ja pystyvätkö hoitamaan tämän viikon aikana kun auto on nyt siellä...
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
kokemjne
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 24.11.2015 18:24
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
no olishan nuo näkyny jo katoomallaki
Beksi-Eki
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 24.11.2015 18:44
Viestit: 151
kokemjne kirjoitti:
no olishan nuo näkyny jo katoomallaki
No sinnehän se katosi Tallinnan Veholle katsottavaksi. Asia on siis kunnossa.
Prof. Dr. Holzauge
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 26.11.2015 22:04
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
Tänään kosla katosi Tallinnan Renneksille jossa laittoivat tukivarsien laakerit uusien. 257,58 € tarvikeosilla. Originaalit olisivat menneet tilaukseen eivätkä olisi ehtineet tähän hätään. Pidän hintaa peräti kohtuullisena. Iloinen jälleennäkeminen auton kanssa odotettavissa lauantaina.
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
ealab
Viestin otsikko: Re: C5II:n takarenkaiden kuluminen
Lähetetty: 27.10.2017 09:22
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
C5II.sta huomasin sisemmän laakerin valmiinaolon katsomalla kynkkäpultin ja laakeripesän keskinäistä aksiaalilinjaa. Selvä ero. Laakeri ns. valmis. Vaikka vakain kiinni. Sen pultit eivät olleet kovin tiukat, luokkaa pyöränpultti. Ehkä oli päässyt pulttiliitos mukautumaan.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.