Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 13.08.2017 15:53 

Viestit: 142
Bensapumppu on kaukaa haettu. Yleensä ääntää laakerista tai hiilet loppu. Paineen voi mitata ja pitää olla 3 barin luokkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 13.08.2017 17:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Kaukaa on haettu mutta yksi mahdollisuus.
Mites toinen vielä kauempaa haettu: pakoputki tukossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 13.08.2017 17:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Tuollainenkin tuli mieleen, että paineentasaaja vuotaa bensan paluu puolella, jolloin paine ei suuttimien takana riitä? Kuristaa pihdeillä paluu putkea, mutta ei tukkoon asti. Törmännyt tuollaiseen yhden Chryslerin kanssa lähi aikoina.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 20.08.2017 15:29 

Viestit: 13
Pikku päivitystä:
Tyhjäkäynti toimii edelleen kuin unelma ja pienellä kaasulla saa kierrokset jopa 3800 jonka jälkeen alkaa tukehtumaan ja joku apulaite kanittaa vinkumisen perusteella myöskin käyntiä.
Ei minkäälaisia vikakoodeja edellisten nollauksien jälkeen. Antipöllö vilahti tosin tänään mutta sekin hävisi. Ajamaan pystyy jotenkuten kunhan ei kaasua anna liikaa. Kärsivällinen saisi varmaan jopa matkanopeuden.
Jotain uuttakin sentään tähän päivään. Jostakin sinne ilmestyi turbo!?!?!?!? No ei sentään mutta äänimaailma on täysin sama kuin olisi puhallin kyljessä, hienosti viheltää kyllä sinne ~4000rpm asti. Imuvuotoa kuulostaa olevan mutta käynti ei muutu vaikka miten paljon hölvää bräkleeniä konehuoneeseen.
Niin ja aiemmin oli 4 koodia nyt oli sitten vain yksi koodi. Joka oli se P0303 eli kolmospytyllä joku henkinen ongelma, ei luulisi olevan mikään älytön koska ei ole toistuva koodi. Nyt oli käynnissä liki tunnin johon kuului ajoa ja täysin mielenköyhää ja holtitonta kaasuttelua pihassa a'la laukea paska tai rupea toimimaan-tyylillä.
Ei suostu edes hajoomaan, pitää varmaan laittaa tiiliskivi kaasulle ja katsoa miten pitkään kestää :lol:

:evil: Tämä jos mikä on pirun riivaama malmikasa :evil:

Edelleen vinkkejä otetaan vastaan.

Pakoputki oli varmaankin tukossa tai siis katti koska toimi kun tyhjensi etupöntön. Pitäisi tyhjentää loputkin samaan vitutukseen? Se tulee tosin niin kalliiksi ettei kannata enää pahemmin laitella autoa. Paitsi tämä rupeaa olemaan kohta jo periaate kysymys. Jos olisi rahaa niin auto olisi Hartikaisella, maksoi mitä maksoi- mentaliteetilla.

Niin ja on siis 217tkm ajettu.



2001 C5 3.0 V6
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 20.08.2017 15:45 

Viestit: 142
SpineCracker kirjoitti:
Pikku päivitystä:
Paitsi tämä rupeaa olemaan kohta jo periaate kysymys. Jos olisi rahaa niin auto olisi Hartikaisella, maksoi mitä maksoi- mentaliteetilla.

Niin ja on siis 217tkm ajettu.



Ei nyt luovuttaa kannata...ota apuja joltain Citikka welholta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 20.08.2017 16:19 

Viestit: 13
NOUCIT kirjoitti:
SpineCracker kirjoitti:
Pikku päivitystä:
Paitsi tämä rupeaa olemaan kohta jo periaate kysymys. Jos olisi rahaa niin auto olisi Hartikaisella, maksoi mitä maksoi- mentaliteetilla.

Niin ja on siis 217tkm ajettu.



Ei nyt luovuttaa kannata...ota apuja joltain Citikka welholta.


Niin, sitähän tässä on tehty vuoden verran... :lol:



2001 C5 3.0 V6
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 22.08.2017 19:55 

Viestit: 1
Terve! Mulla on äsken ollut vastaavia ongelmia ja ratkaisu oli takimmaisen katin tyhjennystä. Eli se oli tukossa ja tehot poissa + että kaikenlaisia muita oireita ilmestyi. Nyt aluksi hitsattiin sama katti kiinni ja pantiin takaisin. Toimi nyt näinkin. Kaikki ongelmat hävisivät samantien ja palasin nautinnon tielle.

Bona


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 22.08.2017 23:42 

Viestit: 5124
Kai tuohon soveltuisi joku simppeli puhalla ja kokeile tyyppinen testi ennen katin tuhoamista?

Ja jos tarkemmin haluaa, voi laskeskella ilmavirtauksia, voi arvioida hieman ylöspäin 100 % sylinterin täytöksellä ja huippukierroksilla montako litraa imee, kertoo sen noin 1,08 (bensa+happi palamistulokset), ja sen kertoo vielä jollain arviolla pakokaasujen ulostulolämpötilasta.

Meniskö noin 100% täytöllä:
3 litrainen nelitahtikone imee ilmaa 6000 1/min kierroksilla 3*6000/2 -> 9000 M3/min (150 l/s), tähän kun ottaa vielä kaasun lämpölaajenemisen, vaikka 600 C katilla (20 C sisään), eli kelvineissä noin: alku = 293K, loppu = 923K, laajenee = 873/293 = noin 3 kertaiseksi.

Jos pakopaineet on nolla (tai noin ilmanpaine, ei paljon ylipainetta)

Katin kohdalla tuossa lämpötilassa kulkisi 450 l/s, ihan noihin ei pääse pikku kompuralla ja vakioletkuilla, mutta jos saisi riitävät letkut ja venttiilin, 6 bar 25 l säiliö pitäisi saada tyhjäksi kolmasosasekunnissa...

Mutta ainakin jos on joku verrokki, niin pienemmilläkin virtauksilla saisi varmaan arviota rajoittaako tuo jotain vai ei juuri mitään.

Ainakin ennen tuhoamista voisi olla yksi helpohkosti toteutettava perustesti: lyö tuon irroitetun katin jonkun toisen ehjän auton pakoputken jatkeeksi ja katsoo ottaako se iloisesti kierroksia...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 30.08.2017 09:23 

Viestit: 13
500€ rahat loppu ja neuvot myös.
Kuvia saa vaikka Facebookin kautta tai viestillä.

Joni Uotinen
0443100880



2001 C5 3.0 V6
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 30.08.2017 15:25 

Viestit: 5124
Missä päin maailmaa sijaitsee ja onko kasattu/liikkuuko omin voimin ja koska katsastettu?

(Huomasin muuten pikku virheen noissa edellisissä laskuissa, mutta kun virhe oli niin pieni, niin kukaan ei kommentoinut), eli vaan tuhatkertainen....
Oikeampi 9000 m3 sijaan olisi 9 m3 minuutissa tai 9000 l, mutta tuo lopputulos l/s oli kuitenkin suht oikein. (huomasin kun katselin lukua ja mietin kuinka iso pussi tarvittaisiin noissa pakokaasutesteissä jossa kaikki päästöt kerätään pussiin, tuollainen 9000 kuution kaasu vaatisi jo noin 21 m joka suuntaan olevan kuution muotoisen pussin, toki jäähtyminen vähän helpottaisi)

Mutta on tuo siltikin iso ilmamäärä, jos miettii vaikka pienessä, suljetussa ja huonolla ilmankierrolla varustetussa autotallissa käyttämistä isoilla kierroksilla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 30.08.2017 15:54 

Viestit: 13
Meinasin mainita mutta aattelin notta älyää se itekin :D
Eli sijainti Uimaharju, Joensuusta sixpäkin verran pohjoiseen. On kasassa koska on käytettykin silloin tällöin. Ei leimaa luonnollisesti koska ei ole yli vuoteen ajettukaan. Liikkuu omin voimin jossain määrin, mutta hinaus tai traileri paras vaihtoehto.



2001 C5 3.0 V6
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 31.08.2017 20:45 
Ei tätä kauniisti voi sanoa, joten savolainen: voi vittu mitä vatulointia!


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 01.09.2017 08:05 

Viestit: 142
Natero kirjoitti:
Ei tätä kauniisti voi sanoa, joten savolainen: voi vittu mitä vatulointia!


Kartta käteen, eli eipäs nyt sotketa savoa ja karjalaa keskenään.
Harmi, kun V6 näytti pahat päivänsä. Kuulisin vian aiheuttaneen osan nimen opiksi muille..
Eräs V6-probleemainen otti nokka-akselien asennontunnistimen pistokkeen irti ja pätkivä kone alkoikin käymään ok. Vika luultavimmin siirtyneessä sakarapyörässä, joka antaa virheellistä tietoa eculle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 3.0 V6 bensa käyntiongelma
ViestiLähetetty: 27.09.2017 10:21 

Viestit: 142
NOUCIT kirjoitti:
Natero kirjoitti:
Ei tätä kauniisti voi sanoa, joten savolainen: voi vittu mitä vatulointia!


Kartta käteen, eli eipäs nyt sotketa savoa ja karjalaa keskenään.
Harmi, kun V6 näytti pahat päivänsä. Kuulisin vian aiheuttaneen osan nimen opiksi muille..
Eräs V6-probleemainen otti nokka-akselien asennontunnistimen pistokkeen irti ja pätkivä kone alkoikin käymään ok. Vika luultavimmin siirtyneessä sakarapyörässä, joka antaa virheellistä tietoa eculle.


Vastaava oire. Imusarjan MAP-anturi. Testerillä näkee heti, onko paine tyhjäkäynnillä 300 mbarin luokkaa. Jos väärä tieto eculle, niin seos menee rikkaalle.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: