Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jumper virrat katosi ajossa, eikä starttaa
ViestiLähetetty: 05.02.2017 10:05 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joskus, kun oli laturivika, otin toisen ajovalopolttimon irti. Vähän saattoi avittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper virrat katosi ajossa, eikä starttaa
ViestiLähetetty: 05.02.2017 11:35 

Viestit: 45
Paikkakunta: Iitti
olli__o kirjoitti:
Onko muuten jo havainto mikö laturi tuossa on ja saako siihen säätimiä, uudemmmissa ei aina ole niin näppärästi vaihdettavia hilli/säädin-paketteja kuin joskus.


Hyviä vinkkejä. Tänks. Auto on 2006 mallia ja ainakin motonetin myyjän mukaan tuo säätimen vaihto onnistuu. Myös hiilet löytyi tuohon. Pitäisi olla Bosch/ valeo laturi.

Autossa on myös webasto jota olen käyttänyt. Juuri vaihdettu vesipumppu sinne.

Kävin edellisenäpäivänä Helsingissä, matkaa tuli 400km, ja hyytymispäivänäkin matka-ajoa 100km ennenkuin hyytyi.

Jos diodissa vikaa, voisiko joku kolauttelu / naputtelu auttaa?



Ajossa nyt Berlingo 1.6Hdi. Ja Seatti. Harrastuskäytössä MF35 + Anglia.
Omat sitikat ovat olleet: ZX, Xantia, Jumper 1.9TD, 2.2Hdi, Berlingo 1.6Hdi, C4 1.6Hdi, C5 2.0Hdi, 1.6Hdi ja kädet rasvassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper virrat katosi ajossa, eikä starttaa
ViestiLähetetty: 05.02.2017 12:00 

Viestit: 5085
Jumper kirjoitti:
Jos diodissa vikaa, voisiko joku kolauttelu / naputtelu auttaa?

Sanoisin ettei ikinä (mutta kai jostain voi löytyä joku poikkeus, jossa joku irtitärissyt liitos menee eri asentoon ja hitsautuu kiinni)

Hiilien suhteen olen aikoinaan kokenutkin että vasaralla taputtelu auttaa, mutta se oli startin hiilet, eikä apu riitä kovin moneen starttikertaan. Ja se oli sitä aikaa kun konehuoneessa oli tilaa ja starttikin näkyvillä purkamatta tai ilman gynekologin taitoja, saattoipa tuossa melkein seistä moottorin ja lokasuojan välissä, kun ilmanputsari oli korvattu erilaisella. Laturinkin saattoi siinä autossa (-74) helposti irroittaa mukana olleilla työkaluilla huoltoaseman pihassa (ja muistan että jonkun ihmevirityksen sain siihen tehtyä että pääsi 100 km kotiin kun laturin rungosta oli korvake katkennut, kai sillä hissukseen jäähdyttelemällä olisi päässyt ilman hihnaakin, mutta vesipumppu oli samalla hihnalla.

Laitoin muuten juuri moposkootterin akun lataukseen, tuossakin on joku latausvika, kestää ehkä noin kuukauden ja sitten ei enää starttaa sähköstartilla, lataamalla taas toimii aika pitkään. Akku ollut lataamatta jostain syyskuusta (ei muistikuvaa miten oli ladattu ennen ajojen päättymistä) Akussa oli 12.11 V jota pidän melkein tyhjänä.

Uusikin akku voi jäätyä aika pienessäkin pakkasessa jos se on tyhjä, tyhjän akun elektrolyytti on pelkkää vettä, eli kannattaa pitää näin talvella ladattuna.

Joku taulukko akun jännitteistä, lämpötilakin tosin vaikuttaa.
http://www.miljoonalaatikko.com/dokumen ... jyakku.pdf


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: