Ehdotan, että suosiolla kunnostat virransyötön laturin plus-kaapelikengästä lähtien ja korin, moottorin, vaihteistoon maadoitukset. Liitosten kontaktipinnat metallinkirkkaiksi, kaapelikenkien juotos/puristusliitokset päivittäen uudelleenjuottamalla/uudet kengät...juotoksissa pitäisi käyttää juotosnestettä, laittaen monta kertaa, lämmitellen, jotta tina juoksisi hyvin liitokseen sisälle. Huono juttu ei olisi myös akkunapakenkien uusiminen, kaapelit juottamalla kiinni. Kontaktien suojaaminen vaikka korisuojalla, tervalla, tjms.Tästä löytynee juttu foorumilta. Akun navat, kenkien vastaavat kontaktipinnat metallinkirkkaiksi, akkunaparasvaa suojaksi pintoihin. Nämä kun on tehty, vasta sitten, jos häikkää vielä on, aloittaa sitten vian etsintä. Kokemusta on, siitä tiedän. Ei ole lainkaan hassumpi juttu pitää sähköt tinkimättömässä kunnossa, sillä jos eivät ole, niin kaikenlaista sopii odottaa. Startin hiilet vinossa? Ovatko väljät, siinä tapauksessa saattavat olla väärän kokoiset. Tai hiilipitimet/hiilet ovat tieten myötäsuuntaan vinossa. Yleensä ei. Hiilien muokkaus kollektorille tapahtuu parhaiten laittamalla hienoa stuukia väliin ja pyörittelemällä, siinä hiilet hioutuvat muotoonsa. Kollektori pitää olla puhdas ja jos on lamellien välissä raot, niin ne pitää olla selvät, tyhjät, puhtaat.
|