Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: ZX startti präkää APUUVA!
ViestiLähetetty: 13.08.2010 08:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ehdotan, että suosiolla kunnostat virransyötön laturin plus-kaapelikengästä lähtien ja korin, moottorin, vaihteistoon maadoitukset. Liitosten kontaktipinnat metallinkirkkaiksi, kaapelikenkien juotos/puristusliitokset päivittäen uudelleenjuottamalla/uudet kengät...juotoksissa pitäisi käyttää juotosnestettä, laittaen monta kertaa, lämmitellen, jotta tina juoksisi hyvin liitokseen sisälle. Huono juttu ei olisi myös akkunapakenkien uusiminen, kaapelit juottamalla kiinni. Kontaktien suojaaminen vaikka korisuojalla, tervalla, tjms.Tästä löytynee juttu foorumilta. Akun navat, kenkien vastaavat kontaktipinnat metallinkirkkaiksi, akkunaparasvaa suojaksi pintoihin. Nämä kun on tehty, vasta sitten, jos häikkää vielä on, aloittaa sitten vian etsintä. Kokemusta on, siitä tiedän. Ei ole lainkaan hassumpi juttu pitää sähköt tinkimättömässä kunnossa, sillä jos eivät ole, niin kaikenlaista sopii odottaa.
Startin hiilet vinossa? Ovatko väljät, siinä tapauksessa saattavat olla väärän kokoiset. Tai hiilipitimet/hiilet ovat tieten myötäsuuntaan vinossa. Yleensä ei. Hiilien muokkaus kollektorille tapahtuu parhaiten laittamalla hienoa stuukia väliin ja pyörittelemällä, siinä hiilet hioutuvat muotoonsa. Kollektori pitää olla puhdas ja jos on lamellien välissä raot, niin ne pitää olla selvät, tyhjät, puhtaat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX startti präkää APUUVA!
ViestiLähetetty: 15.08.2010 10:09 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Kun ei se Moponetin startti auttanut starttiongelmaan, niin purimpahan kojelautaa saman tien kunolla ja virtalukonkin irroitin. Virtalukolle menevissä piuhoissa on jotain kontaktihäikkää, kun niitä heiluttamalla naksuu joku rele...
Vielä en ehtinyt tutkia tarkemin mikä piuha ja mistä... liittimistä se ei aiheudu.
Ei tosin tuon heiluttelu startatessa auttanut lainkaan alkuperäiseen ongelmaan.
Tutkitaan lisää, kun keretään...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: